Hva burde jeg kjøpe til 2. trimester?

Strompeesau

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Junibollene 2023
Yo, e 19 og 1.gangsfødende. Er ganske usikker på hvor langt jeg er på vei, kanskje 4-5 uker..skal til legen om 3uker å se

Det jeg lurer på er hva som er lurt å kjøpe til 2. trimester?
Jeg har null peiling, og internett gjør meg ikke så mye klokere, bare overvelda

Hei. Gratulerer med svangerskapet. Du trenger ikke stresse med å tenke på hva du trenger i 2 trimester. Vi er så forskjellige alle sammen og det er kanskje like greit å ta det som det kommer. Mange trenger ikke gravidklær før de er kommet gått over halvveis og noen trenger det veldig tidlig. Men kosebukser er digg! Unngå bukser som strammer i hvert fall❤️

Gratulerer! ❤️ Ville vurdert ei gravidpute etterhvert. Bbhugme er gull om bekkenet blir vondt! Finnes mange pent brukte på finn om ikke du vil betale 1500kr for ei pute :hilarious: Bare husk at det er forskjell på bbhugme ammepute og gravidpute…. Det lærte jeg den kjipe måten første gang:hilarious:

Ellers ville jeg, som Neya sier, sett etter gode bukser som ikke strammer sånn i livet :) Enten gravidbukser eller sånne «kosebukser» som ser ut som vanlige bukser.

Det er ikke noe spesielt du trenger å kjøpe inn til andre trimester :happy: Men etterhvert så kan du vurdere om du skal gå til innkjøp av en droppler for å høre hjertelyden, det er koselig å følge med på underveis. Kan brukes ca fra du får høre hjertelyd hos jordmor/lege.

Du vil sikkert få noen cravings etterhvert, da blir det nok å kjøpe hvis det er noen "musthaves".
Det er fint å ha en lang pute, så du kan legge mellom bena mens du ligger på siden for å avlaste.
Gravid klær kan vente, men et "gravidbånd" kan være fint å begynne med, da kan du bruke dine vanlige klær en stund.

Nyt graviditeten :Heartbigred

Back
Topp