Hva bruker man helseteppe til?

Sicily

Forumet er livet
Var spørsmål om det på juniforumet, så jeg legger bare ut svaret mitt her i tilfelle det er noen her som også lurer:

Brukes til å pakke inn babyen i den første tiden. Babyer som er svøpt litt trangt i teppe sover bedre, gråter mindre, legger lettere på seg og er generelt roligere enn babyer som ikke er det. Det er også lettere å flytte babyen fra fanget til seng/vugge uten at de våkner siden de ikke merker temperaturforandringen så godt. De er jo vant til å ha det trangt og føler trygghet ved det. Heller ha på dem litt mindre klær inni teppet hvis man er redd for at de skal få det varmt. Får litt vondt i mammahjertet når jeg ser nyfødte som ikke ligger i teppe og som stadig slår ut med armene og skvetter til.

svøper du babyen på en spesiell måte da? er dette det samme som reiving (vet ikke om det er slik det skrives)?

ORIGINAL: lille ulv

svøper du babyen på en spesiell måte da? er dette det samme som reiving (vet ikke om det er slik det skrives)?

Nei, det er ikke det samme som reiving. Legger teppet med det ene hjørnet opp, legger hodet til babyen i hjørnet, bretter det mtsatte hjørnet over bena og hver av sidene rundt ungen. Sikkert forskjellige måter å gjøre det på, men er bare en som er logisk for meg ihvertfall. [8D]

hihi bra du passer på at alle får lik info.

Se og lær på sykehuset er det beste rådet jeg kan gi ang slikt..jordmødrene vet veldig godt hva som er trygt og godt for babyen. Der kan man lære å pakke dem inn i tepper[:)]
Men enig med deg Sicily, de små liker seg godt pakket inn.

helt enig :) på sykehuset her bruker de også helsetepper..og de lærer oss hvordan en skal gjøre det :)

Ingen som lærte oss det på sykehuset forrige gang, og vi hadde en urolig jente som klorte seg til blods i ansiktet...denne gangen skal jeg spørre!

... eller det kan brukes som koseklut! [8D] Her har jenta mi "adoptert" det ene helseteppet sitt som koseklut (ikke interessert i kosekluten vi hadde kjøpt inn gitt), elsker å sitte og dytte fingrene gjennom hullene, teppet er blitt helt fillete LOL [:D]

Skjønner henne godt jeg, det er jo godt og mykt hehe.
[8D]

Ingen som lærte oss det på sykehuset forrige gang, og vi hadde en urolig jente som klorte seg til blods i ansiktet...denne gangen skal jeg spørre!

uffda! dårlig av personale å ikke vise slike ting syns jeg.

ORIGINAL: kolibri

Jepp...har gått opp for meg i ettertid at det kanskje kunne roet ungen litt.

ORIGINAL: kolibri

Jepp...har gått opp for meg i ettertid at det kanskje kunne roet ungen litt.

Det er helt vanlig at de klorer seg selv i begynnelsen, helseteppe eller ikke.. Bare om å gjøre å holde neglene deres korte og evt. bruke klorevotter. Er jo stortsett bare de første ukene de holder på med det.

Takk for at du svarte uoppfordret på dette.
Har selv lurt på hva som er bedre med helseteppe enn med andre babytepper.
Men mamma sa at helseteppe er veldig bra og at hun kunne kjøpe noen til meg[:D] Så skulle få meg noen uansett.

Back
Topp