Hva bruker du den ledige tiden din til?

Du har glemt: "leke med barna", for i den andre tråden er det tydelig at det er det veldig mange av de som jobber deltid nettopp for å være sammen med barna! Også har du glemt: " babyverden" ;)

Amorosa skrev:
Du har glemt: "leke med barna", for i den andre tråden er det tydelig at det er det veldig mange av de som jobber deltid nettopp for å være sammen med barna! Også har du glemt: " babyverden" ;)

Neida, jeg glemte det ikke, men den la seg ut mens jeg redigerte, så ble litt krøll :D

Mye facebook og babyverden om ikke jeg har husarbeid å ta meg av eller er på lekeplassen 

Nå om dagen er det en del sofasliting. Det skal jeg glatt innrømme. Når formen er sånn som den er, må jeg bare ta det med ro. ellers så fordeler jeg tiden ellers på å leke med sønnen og litt husarbeid. 

siden guttungen er i barnehagen og jeg er sykemeldt, så er det babyverden, facebook, tv, hobby og et minimum av husarbeid...

IsThaBeth skrev:

Amorosa skrev:

Neida, jeg glemte det ikke, men den la seg ut mens jeg redigerte, så ble litt krøll :D

Hehe, så det nå. Så også atdu endret den fra "jobbe deltid" til "ledig tid". For meg er ledig tid tiden jeg ikke er på jobb (jobber til vanlig 100%, litt mindre nå pga svangerskapsplager), og den tiden bruker jeg på å handle, hente i barnehagen, lage middag, være sammen med 2åringen, husarbeid, oppussing, hagearbeid, slappe av, se på TV, være med venner, surfe på Internett, og litt på mannen! :) Er det bare 24 timer i døgnet sa du?

Amorosa skrev:

For meg er "ledig tid" utenom det. :D

Ledig tid har jeg jo bare når Trillian sover, og alt av skolearbeid er unnagjort, og da blir det gjerne internett ja. Husarbeidet står det dårlig til med.
Det er rent og greit her, men å vaske dører og lister har jeg ikke en gang tenkt over at går an.

Jeg har blitt flinkere til å holde meg litt unna babyverden i det siste, men det er klart at det er for mye... Får unna en del husarbeid når mini sover, det er jo da jeg har ledig tid. 

Oi, lurer på om jeg ikke forstår spørsmålet helt, for jeg hadde aldri tenkt på den tiden jeg bruker på husarbeid som ledig tid. Jeg må jo gjøre husarbeidet uansett om jeg har tid eller ikke, det kan ikke velges bort...

Hvis ledig tid er den tiden jeg har bare for meg selv, når alt er gjort, og barna sover eller leker alene, da bruker jeg ledig tid på litt trening, internett, bøker og strikking. 

Hvis ledig tid f.eks. er den tiden jeg har mer hjemme nå fordi jeg jobber 50 % og ikke 100%, så bruker jeg tiden på å ikke ha barna i barnehage. Det vil selvsagt si masse teppehytter, dukkeselskap, duplo, hobbyaktiviteter, barnebøker, lekeplasser, lekegrupper, klatring i bittesmå trær osv, men først og fremst kos, bleieskift, hyppige måltider, og tid til å la barna somle i sitt eget tempo med alt. 

Hvorfor ikke flere alternativer? Er jo ikke sånn at jeg alltid bruker fritid på å trene...
Trene
Husarbeid
Face
Mobil

Osv osv..

Jeg hekler og ser på tv når jeg har fritid.
Og spiser masse godteri:P

Når du sier ledig tid så tenker jeg etter barnas leggetid. Jeg har ikke ledig tid når jeg er mamma nemlig :-D

Så om kveldene skrur jeg av tv og alt med lyd, tar frem en kopp te eller noe annet og mer usunt :-/ og kryper godt opp i sofaen med ei god bok! :-) Akkurat nå er det The Hunger Games :-D

Jeg savnet en del alternativer her. Hva med hobbyer og sosial omgang? Det kommer kanskje inn under "det som faller meg inn", som jeg merket av. Etter leggetid prøver jeg å få tid til å treffe venner. Ellers går det mye tid i å lese, og selvfølgelig noe tid her inne og på facebook.

jeg har hester og tar en helgebasert utdannelse innen holistisk hesteterapi, så prøver lese og jobbe mest mulig med det, skulle hatt myyye mere tid og overskudd til det, men håper det holder..

Sover mye og litt på babyverden! Er hjemmeværende med 2 små, så begrenset med hvor mye ledig tid jeg har

Back
Topp