Hva bruker ditt barn ute i bhg?

camilla.

Glad i forumet
Nå som tempraturene varierer veldig i løpet av dagen og begynner å bli betraktlig kaldere.. Hva bruker du på barnet ditt??
Jeg har tynn park dress(uten noe som helst for), men nå som det er så kaldt ute til tider har jeg sagt de må ta fleece eller tynn ulldress under..

men vil gjerne høre andres erfaring [:D]

Han har en høstdress som de bruker ulldress under på morningen og ingenting under på dagen. Fungerer egentlig veldig greit!

Jeg lurer også på det.
Tuppa mi har ullundertøy/strømpebukse, vanlige klær over og en tjukk jakke. Føler egentlig for å slenge på henne dressen jeg, men føler det blir litt tidlig? Er maks ni grader her i løpet av dagen.

Her har dem ull innerst, fleece som mellomlag, og en relativt tykk fòrt parkdress

Nå begynner det å bli kaldt ja - men foreløpig har vi også bare tynn utedress eller regnklær - men hun har ull innerst og fleece-klær utenpå der igjen, så tror hun holder seg varm forelpøig. Vurderer å sende med vinterdress snart.

Her er første dagen med strømpebukser på gutta og så har vi vanlige klær, vindstopper jakker, tynn lue og vanter [:)]

De har stortsett ullbody/genser og ullstrømpebukse/stilong og vanlige klær over. Det holder stort sett med det, regnbukse og fleece jakke [:)] Og tynn lue [:)]

jeg har ikke begynt med ull enda jeg da, bruker vanlig bomull og han holder seg varm :) har jo skift i bhg så de kan bytte på der!

I dag hadde B ullundertøy (body og longs), tykkere ulldress, og uforet parkdress og ulvangsokker.. Han har tynn lue, hals og tynne votter i tillegg. JEg kler heller på han for mye, så får barnehagen ta ansvaret for å fjerne noen lag hvis han blir varm.

ORIGINAL: Twine

Jeg lurer også på det.
Tuppa mi har ullundertøy/strømpebukse, vanlige klær over og en tjukk jakke. Føler egentlig for å slenge på henne dressen jeg, men føler det blir litt tidlig? Er maks ni grader her i løpet av dagen.

For tidlig med vinterdress, men kan gjerne bruke parkdress etter min mening. Her kan tempen bli noen grader høyere enn hos dere, men det er kald vind selv om sola skinner. Vi bruker parkdress nå.

Litt greitt om dere skriver dag-temperaturene også, da.... [;)]

Her er det rundt 8-10 grader om dagen, surt og regn. Vetle har en regnjakke med fôr, så den bruker han. Men har ikke strømpebukse enda, men tok med etpar i barnehagen i dag. Det er jo de som er i barnehagen som vet hvor kaldt det er ute, når de er ute. Så i dag lurte hun på om han hadde dress, for i går hadde det vært kaldt... Må nok ta den med i morgen, selv om den KANSKJE er litt liten. Får kjøpe ny, ja... [&:]

I dag var det 4 grader når vi gikk i b.hagen....
Han har på seg superundertøystillongs, body m/genser over & olabukse.
Så har han softshelljakke & ørevarmer..
Ellers henger det fleece og dress uten fòr i b.hagen

Ullundertøy og reima høst/vår dress... ligger å tynn hel ull dress i bhg som dem kan ta på hvis d trengs... lue og vanter... På vei til bhg (vi triller) , har han ullundertøy og tykkere ulltøy på (nøstebarn sitt ullribb)... ikke helt sikker på gradene her på østlandet jeg, kaldt på morran, sola skinner nå, blåste surt igår men ser bedre ut idag.. Håper dem i bhg regulerer klea etter temp utover dagen... gutten min er snart 3,5 år... !

ull innerst, tynn fleece og en høst dress+lue da

Nå går 3 åringen med strømpebukse, bukse,genser, litt tykk jakke,vanter og lue. SKal snart sende med tynn dress og fleecejakke samt bukse

boddy, strømpebukse, ullgenser og ullbukse, regnklær/parkdress, lue, tynne votter og cherrox
-leverte med vinterdressen og i dag, men vet ikke om den blir tatt ibruk enda... var 2grader her når jeg kjørte de i bhg kl 9

går med jakke og lue bare..
men siden vi nå bor lenger inn i landet og det er betraktelig kaldere her om morgenen enn der vi bodde forrige uke [8D], så følger strømpis med i den nye barnehagen i morra [:)] (Evt bare en ullstilongs på slik at de kan ta den av om det er varmt på dagen..)

Strømpebukse, vanlig bukse, genser, fleecegenser, tynn dress, skjerf og lue

ORIGINAL: fairy

ORIGINAL: Twine

Jeg lurer også på det.

For tidlig med vinterdress, men kan gjerne bruke parkdress etter min mening. Her kan tempen bli noen grader høyere enn hos dere, men det er kald vind selv om sola skinner. Vi bruker parkdress nå.

Mja. Jeg har tenkt å kjøpe inn ny parkdress, siden den gamle har blitt for liten.
Er så redd for at hun skal fryse og at jeg skal føle meg som verdens verste mamma, hehe [8|]

Back
Topp