Hva bruker dere ventetiden på, og hvordan har dere det?

Eliine

Flørter med forumet
-Hvordan er formen til dere andre?
Hvilke plager har dere nå mot slutten?

-Hvordan bruker dere ventetiden/disse siste ukene hvor babyen kan melde sin ankomst når som helst?

Jeg selv sover dårlig og føler meg full av vann, lengter veldig etter babyen nå :Heartpink
Fingrene er tykke og ømme, spesielt om natten hvor jeg våkner av at de gjør vondt og/eller dovner bort.
Ikke supergod matlyst, men prøver å spise litt jevnt- selvom det føles ut som magen er stappfull og egentlig ikke har plass til mat for tiden :wideyed::hilarious:
Tar det med ro og har veldig rolige dager, det er godt nå føler jeg.

Formen er generelt sett god her, men merker jo at jeg ikke orker så mye før jeg blir sliten og vond i bekkenet, så jeg prøver å slappe mye av :) Søvnkvaliteten varierer, våkner som regel flere ganger i løpet av natten.

Siden permisjon startet har jeg hatt litt små ryddeprosjekter i skuffer og skap, pakket inn alle julegaver og pyntet huset til jul, så blir det flere små ryddeprosjekter og hobbyprosjekter fremover, trolig litt julebakst. Er i mål med det som «trengs», så det blir spennende å se når lillemor bestemmer seg for å komme til verden ❤️

-Hvordan er formen til dere andre?
Hvilke plager har dere nå mot slutten?

-Hvordan bruker dere ventetiden/disse siste ukene hvor babyen kan melde sin ankomst når som helst?

Jeg selv sover dårlig og føler meg full av vann, lengter veldig etter babyen nå :Heartpink
Fingrene er tykke og ømme, spesielt om natten hvor jeg våkner av at de gjør vondt og/eller dovner bort.
Ikke supergod matlyst, men prøver å spise litt jevnt- selvom det føles ut som magen er stappfull og egentlig ikke har plass til mat for tiden :wideyed::hilarious:
Tar det med ro og har veldig rolige dager, det er godt nå føler jeg.
Formen er forsåvidt grei, men sliter med bekkenet å manglende overskudd. Har også mye halsbrann og har enda svangerskapskvalme. Heldigvis er de to siste overkommelig med medisiner :)

Jeg har måtte reist til Bodø i påvente av fødselen, så mine dager går nå til å se serier, tegne, nettshopping og venting. Prøver å gjøre minst en ting hver dag så jeg ikke skal gå på veggene :hilarious:
Sover ikke så godt om natten lengre så jeg sover minst en blund i løpet av dagen:sleep002

Formen er relativt bra, skal ikke klage men er sliten av alle do turene på dagtid (2-3 pr natt også) også sover jeg i en sovestilling så er helt ødelagt i rygg og venstre hofte når jeg våkner for å gå på do :dead:
Men ellers har hun sunket så langt ned at jeg har fått tilbake lungene mine :laughing002

Lenge siden jeg har slitt med bekkenet også nå etter hun sank enda lengre ned enn tidligere.

Men håper hun kan komme nå i natt helst :happy8

Formen er på tur for å si det slik xD klarer nesten ikke å gå... så nå gjør jeg ferdig rommet til jentungen <3 leser på eksamen og prøver å slappe av. Mannen tar jentungen på 2 hver natt slik at jeg får sovet siden jeg er så mye våken på nettene. Og prøver generelt kun å ha hodet over vann... heldigvis blir frøkna tatt med pks 10 dager før termin og teller generelt ned dager og timer til jeg er ferdig <3

Jeg går masse tur (sitte stille/ligge gjør vondt, så går så mye jeg kan). Men ellers er det serier og mat og powernaps gjennom dagen. Følge opp to andre barn krever også sitt. Har fått i orden mye av julegaver og forberedelser til mini kommer. Rydder og gjør klar det som må være klart når barnevaktene rykker inn..

Formen er ikke helt på topp, men ikke verre enn jeg forventer nå når det nærmer seg.
Kroppen er tung, sover dårlig, tung pust, vondt i rygg og bekken og mye sliten. Må sove minst en blund hver dag. Virker som jeg aldri får nok søvn. Men har en fantastisk mann som hjelper meg, slik at det ikke gjør så mye at det varierer hvor mye jeg kan bidra med her hjemme:Heartred det blir litt mer mobilbruk på meg om dagen enn jeg egentlig liker, men når man har dager hvor man må ligge mye er det begrenset man kan gjøre. Blitt litt kryssord da. Savner å hekle og sånt, men ikke så lett nå når magen er i vegen.
Jeg prøver å gjøre det husarbeidet jeg klarer. Da går det stortsett i vasking av klær og å lage middag. Prøver også å gjøre noe sammen med sønnen min når formen tillater det. De siste par ukene har jeg gjort de siste innkjøpene til babyen, og denne uken skal jeg mase på mannen for å installere bilstol og montere seng.
Har også bestilt meg en frisørtime. Og har bestemt at vi skal ha gjester på pinnekjøtt neste uke for å få tiden til å gå litt fortere. :happy:

Formen er helt ok, sover en gang på dagtid hver dag. Nettene varierer veldig, enten sover jeg tungt og godt nesten hele natta, ellers så er jeg våken hver bidige time og løper hundre ganger på do.

Tørr ikke reise så langt unna hjemmet i tilfelle vannavgang og seteleie, så dagene går mye til rydding og sortering, tv-titting, klesvask og husarbeid. Ellers middagslaging og oppfølging av de to andre barna.

Jeg hadde siste arbeidsdag i dag! :D og formen er egentlig ganske god. Har plager som halsbrann og mye opp på natten, etc. men sammelignet med formen i 1. og 2. trimester så har jeg det så mye bedre nå og det nytes:) kommer til å bruke ventetiden og permisjon nå på å slappe av, ta dag for dag, nyte førjulstiden:) kanskje pakke fødebagen snart i tilfelle lillebror kommer før termin, men har null tro på det :hilarious:

35+6, så enda en stund igjen her.
Formen er relativt bra, skal absolutt ikke klage i forhold til hva jeg hører andre sliter med. Men en god natts søvn er type 4 timer med søvn, og jeg kjenner at jeg blir sliten bare av å være til.

Er sykemeldt (vært det noen uker nå), og merker at jeg ikke rekker så mye på en vanlig rolig hjemmedag. Går mye tid med til hvile. Men nyter også at det skjer en del; jordmortimer, møter på jobb (frivillig), sosialt med venner osv. Da går heldigvis tiden.

9 dager igjen til termin, og formen er helt på bånn. Har enten influensa eller RS virus, alle sammen her hjemme.
Sliten av å ha småen på 3 hjemme fra bhg en hel uke.. og formen min.. gah…

Håper ikke lillemor har tenkt seg ut før jeg er bedre.. fødsel nå er helt utelukket :bag: Hoster opp seigt slim så jeg brekker meg.. og får vondt nederst i magen ved hvert host. Kjennes ut som en bihulebetennelse er på vei, har ‘tannverk’ i hele overkjeven, feber.. og som dere ser, humør og motivasjon på bånn:facepalm:

Kjære mini, hold deg inne

9 dager igjen til termin, og formen er helt på bånn. Har enten influensa eller RS virus, alle sammen her hjemme.
Sliten av å ha småen på 3 hjemme fra bhg en hel uke.. og formen min.. gah…

Håper ikke lillemor har tenkt seg ut før jeg er bedre.. fødsel nå er helt utelukket :bag: Hoster opp seigt slim så jeg brekker meg.. og får vondt nederst i magen ved hvert host. Kjennes ut som en bihulebetennelse er på vei, har ‘tannverk’ i hele overkjeven, feber.. og som dere ser, humør og motivasjon på bånn:facepalm:

Kjære mini, hold deg inne
Uuuuusj :( Det hørtes veldig ut som bihulebetennelse ja, det er noe herk…
Du burde få en premie! Være hjemme med mini OG være syk selv, det er ikke noe som er så slitsomt. Krysser fingrene for at fødsel drøyer til du er i bedre form <3

• Omsorg
Reactions: B82
Uuuuusj :( Det hørtes veldig ut som bihulebetennelse ja, det er noe herk…
Du burde få en premie! Være hjemme med mini OG være syk selv, det er ikke noe som er så slitsomt. Krysser fingrene for at fødsel drøyer til du er i bedre form <3

Takk for omtanken :Heartred Ja, skulle ikke vært lov til å bli syk selv med syke barn i hus. Eller være syk når de er halvfriske, brakkesyke og ikke får nok stimuli :inpain:

Da har jeg vært hos legen,
Høy crp, så dette var faktisk lungebetennelse og bihulebetennelse :schocked028 8 små dager til termin.
Tusen ting å gjøre, som garantert ikke blir gjort nå da..
har fått antibiotika og slimløsende, håper på rask bedring.

Da har jeg vært hos legen,
Høy crp, så dette var faktisk lungebetennelse og bihulebetennelse :schocked028 8 små dager til termin.
Tusen ting å gjøre, som garantert ikke blir gjort nå da..
har fått antibiotika og slimløsende, håper på rask bedring.
Huffda, masse god bedring :Heartred

• Omsorg
Reactions: B82
Back
Topp