Hva bruker dere som erstatning for vaniljeekstrakt på Cupcakes?

cathkal

Gift med forumet
Er visst ikke så lett finne den vaniljeekstrakten[&o]

Hva kan jeg bruke som erstatning?

Vaniljeessens? Har de på alle butikkene! [:)]

Står i samme hylla som konditorfargene [:)]

ORIGINAL: Tyttebæra

Det er langt frå det same [8D]

Husker ikkje heilt, men lurer på om eg brukte vaniljesukker [8|] Det er og langt frå det same, men du kan berre droppe det og trur eg [:)]

Hva med vaniljestang? Det har de til og med på Rema 1000. Bedre med originalen enn kopiene som i stor grad er laget av avfall etter papirproduksjon?

ORIGINAL: TiraV

ORIGINAL: Tyttebæra

Det er langt frå det same [8D]

Husker ikkje heilt, men lurer på om eg brukte vaniljesukker [8|] Det er og langt frå det same, men du kan berre droppe det og trur eg [:)]

Syntes det smaker akkurat det samme jeg! Samme med vaniljesukker [8D] Nam, nam uansett [:D]

Ekte vanilje. Finn en vaniljestang og skrap ut frøene.
Eller bruk Tørrleffs vaniljesukker, den grønne og hvit stripete boksen. Den er laget av ekte vanilje, mens Freia sin vaniljesukker er laget av vanillin, som er et biprodukt av papirproduksjon (og smaker ikke på langt nær like godt).
Vaniljeessens er vel også et vanillinprodukt.

Ja har vailjestang liggende..men hvordan bruker heg den?
Skal jeg ta ut de som er inni?

ORIGINAL: cathkal

Kutt den i to på langs, og skrap ut frøene.
Du kan også ta stangen som er igjen og legge i en boks med ca 0,5 dl melis, så blir det vaniljesukker etter en stund[;)] Så har du det til neste gang.

ORIGINAL: Miriel

Eller bruk Tørrleffs vaniljesukker, den grønne og hvit stripete boksen. Den er laget av ekte vanilje, mens Freia sin vaniljesukker er laget av vanillin, som er et biprodukt av papirproduksjon (og smaker ikke på langt nær like godt).

Tusen takk for godt svar :)
Hvordan vet du så mye om mat?..du er dyktig :)
Men jeg skal bruke vaniljesukker også i denne røren..så skal jeg bare bruke av begge typene da ?
Og det står 1\ 4 ts vaniljeekstrakt ,skal jeg da ta 1 / 4 ts Tørrleffs vaniljesukker?

Kutt den i to på langs, og skrap ut frøene.
Du kan også ta stangen som er igjen og legge i en boks med ca 0,5 dl melis, så blir det vaniljesukker etter en stund[;)] Så har du det til neste gang.

Åååå..tusen takk for gode tips :) Elsker lage mat, men er ganske ny i dette bake greiene[:D]

Tusen takk for godt svar :)
Hvordan vet du så mye om mat?..du er dyktig :)
Men jeg skal bruke vaniljesukker også i denne røren..så skal jeg bare bruke av begge typene da ?
Og det står 1\ 4 ts vaniljeekstrakt ,skal jeg da ta 1 / 4 ts Tørrleffs vaniljesukker?

Du kan godt bruke litt mer vaniljesukker, det er ikke like kraftig som essensen, tror jeg.
Og personlig synes jeg det aldri blir for mye vanilje, så jeg bare pøser på[8D]
Ta en hel teskje du.

Jeg er bare veldig glad i mat og kaker[8D]
Har en del oppskrifter på bloggen min og. Liker å eksperimentere og finne på egne oppskrifter.

Back
Topp