Hva bruker dere av klær?

Milla99

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Junibollene 2023
Snøfnuggene 2025 ❄️
Februarhjertene 2025
Hva bruker dere av klær nå egentlig? Jeg begynner å slite litt med at alt er blitt for smått, kjøpt noen kjoler som jeg kan ha i mai/juni, så bruker jeg tights og vanlige topper nå (rullerer mellom to stk haha) :( Er så usikker på hva jeg bør kjøpe, syns det er så trist å kjøpe mye nå, også passer det bare i 2 måneder til liksom.. Hva bruker dere av klær?

Jeg har 2 gensre som passer enda. Fra cubus, som går langt ned, på striper på, og små hakk eller hva jeg skal kalle det på sidene. De går enda langt nok ned til å ikke få åpning under magen. Ellers kjøpte jeg 3 kjoler nå på zalando ribbestrikket med lange ermer. Også bruker jeg strømpebukser under. 2 av de har ammeåpning så jeg kan bruke de også mens jeg ammer. Og håper de også kan brukes etter svangerskap og amming. Ellers har jeg en hjemmesydd genser som er mer som en kjole i lengden. Den bruker jeg også enda uten problemer. Har bestemt meg for at jeg ikke gidder å kjøpe spesifikke gravidklær da dette mest trolig er siste svangerskap, og ikke stort mer enn et par måneder igjen.

Fikk gravidklær av ei venninne. Har tre svarte gravidtights, og et par bukser. Bruker tights mest. Kjøpte et oar/tre gravid tskjorter, og angrer ikke på det. Kjøper heller og er komfortable de siste mnd, enn å ikke ha behagelige klær. Samtidig så planlegger vi et barn til etterhvert, så det tas vare på til en eventuell ny runde :) veldig glad for at jeg fikk arve litt da.

Hjemme går jeg mest i sånne utvaska kosebukser som passer uansett hva som skjer med kroppen, til ut av huset-bruk måtte jeg nettop kjøpe to nye. Den ene er en løs og lett mammabukse, men uten den lappen over magen, som sikkert kan brukes senere, samt en mammadongeribukse. Har også måttet kjøpe to nye gensere-men bare vanlige gensere som er ekstra lange, så de kan fint brukes senere. Har ellers noen gravidtopper fra sist som duger greit. Totalt to bukser og fire-fem overdeler som egner seg ute av huset. Så hvis jeg planlegger godt kan jeg hvertfall forlate huset uten at magen er bar :hilarious: hjemme smiler magen ofte:laughing002

Kjøpte noen kjoler fra seraphine nå som også har ammeløsning. Føler det er litt unødvendig å kjøpe så mye nytt kun for to måneder, men med ammeløsning så forlenges jo bruksperioden en del.

Synes generelt at gravidtøy er ganske kjipe greier, da kvaliteten er så synlig dårlig. Kjøpte en bukse fra Lindex jeg synes er grei, tykkere i stoffet enn mye annet jeg har sett (utsvingede punto-leggings).

Eg har ein gravidleggings, og ei gravidbukse i mjukt stoff. Ellers går eg i mine vanlige kle (stort sett skjørt, genser, kjole) med gravidstrømpis under :)

Jeg går med olabukse som vanlig, ikke særlig mage ennå. Har en favoritt - floyd med masse knapper oppover, men er såpass mye stretch i hele buksa at den passer uten problem. Gleder meg masse til vår/sommer, da blir det kjole hver dag! Jeg eeeelsker kjole, og går i det hver dag jeg har mulighet, men er helst løse sommerkjoler, så må ha litt mer temperatur. Klarer ikke strømpebukse, føler det strammer mer enn olabukse..

Har nesten bare gått med kjole siden positiv test! Hater gravidbukser, å syns både gravidkjoler og vanlige er så fint med mage :D
Har noen gravid tights som jeg slenger på noen kvelder også!

Til nødløsning har jeg forresten kjøpt belly band på hm, som jeg har brukt over vanlig bukse. Dvs bukse på uten å lukke den, med belly band over som holder buksa på plass. Overraskende komfortabelt, og med mindre man har på en superstram topp så synes det heller ikke. Bellybandet har jeg ellers brukt under kjole for ekstra støtte/usynliggjøre trusevalker osv. ikke så aktuelt nå lengre da siden magen er større og fastere :shy:

Jeg har kjøpt to gravidbukser (fra Mamalicious/Veromoda, veldig fornøyd med kvaliteten btw!) og to gravidtights som jeg bruker under strikkekjoler. Overdeler er ikke noe problem foreløpig. Har også arvet endel ammekjoler som det burde være plass til magen i, trenger bare litt varmere vær først:happy:

Hjemme går det stort sett i tights/joggebukser som jeg har arvet + store tskjorter. På jobb blir det mye ribbestrikkede kjoler + strømpebukse og en stor ullgenser (jeg fryser så lett). Jeg var så heldig å få arve mye fint gravid-tøy av svigerinnene mine, men har supplert litt. Om jeg skal kjøpe noe mer nå blir det ting som det går an å amme i :)

Jeg er sånn som foretrekker bukser over kjole, kanskje særlig på jobb. Så jeg ordnet meg noen gravidjeans ganske tidlig i svangerskapet for magen ble fort oppblåst. Disse har jeg brukt lange ullgensre og korte kjoler over.

Nå når det begynner å bli litt varmere, særlig hvor jeg bor - sverger jeg til en linskjorte jeg fant på Lindex som er litt oversized, som jeg kan ha tskjorte eller høyhalset genser under. De har også fått inn noen fine omslagskjoler med god lengde som jeg gleder meg til å bruke. Disse er jo ikke gravidklær, så jeg tipper jeg kan bruke de i barsel og senere :)

Gravid thightser fra HM og zarlando (billig 2pk), truser og strømpebukser fra lindex. Har litt store genstre så de passer ennå. Kjøpt en jakke genser fra lager 157 i xl og noen sorte topper i xl fra cubus.

Har 2 gravidbukser i dongeri.
3-4 ribbed tights
2-3 kjoler
4 tynne intilsittende gensere
2-3 hettegensere
Dette er de klærene jeg føler meg «fin» i og som passer:hilarious::angelic:

Jeg trives ikke i kjoler og strømpebukser som mange gravide sverger til, så kjøpte gravidbukser helt fra starten av svangerskapet Jeg er veldig fornøyd med klærne fra det danske merket Boob. Utrolig fine og behagelige klær, og veldig god kvalitet. Har kjøpt bukser, t-skjorter og jumpsuits derifra. Klærne kan også brukes etter fødsel og til amming. Mange sier at gravidklær brukes så kort periode, men det opplever ikke jeg. Jeg startet med gravidbukser allerede i første trimester begge svangerskap og de brukes også en stund etter fødsel. Med flere svangerskap blir de altså godt brukt. Toppene brukes hele ammeperioden. Klærne er så god kvalitet at de fint kan selges videre etterpå også.

Bruker fortsatt alle mine vanlige klær. Olabuksa har blitt litt stram,men den går litt til. Har en gravidbukse jeg fikk til jul i backup ;)

Jeg har nesten ingenting å ha på meg om dagen :knegg: har et ribbet midi-skjørt som jeg bruker flere ganger i uken. Og en gravidbukse. Sliter med å finne antrekk til 17 mai, har blitt veldig stor rundt magen og de fleste gravidkjoler er for små! :help

Back
Topp