Hva bruker dere av febernedsettende til barna?

mamma :)

Glad i forumet
Sånn stikkpillera elelr tabletta?
Jeg sku få tak i stikkpillera i dag te Tobias for det var tomt hjem her men så kommer jeg hjem etterpå og da var det vist vanlige tabletta og ikke stikkpillera. Kan jeg bruke de til han de vanlige pinex tablettane? Hvis jeg knuser de?

Jeg har og kjøpt sånn brustabletta av sorten parascet da. Men virker de like bra som de stikkpillerane og tablettene ?

De får flytende paracet, eller Pinex har jeg vel i hus nå da det ikke var noe flytende Paracet på apoteket sist.

Stikkpiller får jeg ikke i noen av dem lengre, og det skjønner jeg utmerket godt. Vanlige tabletter skal vel ikke brukes på unger under 12 år (mener det er det det står på pakka?). Kjøp flytende du, det smaker visst godt og funker fint!

men på pakken står det at de for barn for det e 250 gram
jeg får bytte de i morgen trur jeg :)
Men de har ikk paracet lengre som stikkpillere på cityen på apotek 1 det syns jeg e rart da. Jeg liker den sorten best da:P
så du bruker bare flytende febernedsettende?

Kun flytende ja. De er jo så store nå, og i allefall jeg sliter med å gi stikkpiller, han vrir seg og hyler og blånekter - noe jeg har full forståelse for. Sliter med å ta tempen i rumpa hans også jeg, så jeg skal kjøpe øretermometer.

ORIGINAL: Skrållan

Kun flytende ja. De er jo så store nå, og i allefall jeg sliter med å gi stikkpiller, han vrir seg og hyler og blånekter - noe jeg har full forståelse for. Sliter med å ta tempen i rumpa hans også jeg, så jeg skal kjøpe øretermometer.

her går det bra enda hvertfall.
KAnsje ska bytte tablett eskene til flytende da. jeg kjøpte noe flytende i sverige i østersund i sommer men veit ikk om det e helt paracet og sånn hehe. Liker ikk og kjøpe sånt i utlandet egentlig.

Her bruker vi pinex stikkpiller og det er et helvete å sette dem, og for å si det sånn det skjønner jeg. spesielt etter å ha satt en pinex major i rassen sjæl. Makan til rævsvie skal en leite lenge etter! ha ha ha, dette var natten før de tok vannet mitt med Matheo[:D][:D]

vi bruker flytende paracet,så har vi stikkpiller liggende her i tilfelle vi går tom for flytende.

ORIGINAL: *Sandermamma*

Her bruker vi pinex stikkpiller og det er et helvete å sette dem, og for å si det sånn det skjønner jeg. spesielt etter å ha satt en pinex major i rassen sjæl. Makan til rævsvie skal en leite lenge etter! ha ha ha, dette var natten før de tok vannet mitt med Matheo[:D][:D]

off da hehe :P ja det e garantert vondt sikkert når de e større og ikk vil ligg i ro.
Men ska få i sånn flytende i morgen ska bytte det jeg kjøpte i dag

Visst dere skal bruke stikkpiller så anbefaler jeg å varme den i hånden en stund og så gni bort de skarpe kantene før dere dytter den inn. De skarpe kantene er forferdelig vonde og etter vi begynte å gni de bort så går det helt fint å sette den. Og så kan man gjerne smøre litt på tuppen av tabletten sånn at den glir lett..

Vi bruker som du forstår stikkpille. Har prøvd sugetablett med banansmak og det gikk an visst jeg lokket han med noe godt etterpå.

Jeg var på apoteket igjen id ag da men fikk ikk bytta for det kan ikk byttes legemidler sa dama. ho sa det til at jeg måtte ta ansvar selv for at jeg tok feil pakker i går og at de ikke kunne bytte.
For ett frekt svar syns æ da for ho virka sur på meg for at jeg bare spurte. jeg så jo selvfølgelig ikke på kvitteringa da men ho kunne svart skikkeligere da. Så no har jeg bare de eskene lell til de blir tomme da får bare vær.

ORIGINAL: *Sandermamma*

I know[:o]

Gikk på store doser Pinex major i stikkpilleform da jeg tok mandlene for 1 år siden[X(]

Men tro meg, frista ikke så mye der og da og svelge tabletter, så jeg tok stikkpillene med [8|]glede[8|][:-][X(]

Back
Topp