Hva blir man mest sliten av?

Vand

Forumet er livet
Å jobbe?

Å studere?

Å jobbe OG studere?

[:D][:D][:D]

Og begrunn hvorfor! [8D][8D][8D]

det var ikke et alternativ da, men jeg har nå nettopp fullført nesten 5 uker i praksis, samtidig som jeg har jobber opptil 3 dager i uken på kveldene. Så jeg har egentlig vært på jobb fra klokka 8 til halv 12, og de dagene jeg ikke har jobbet har jeg mått planlegge undervisningen for praksisen. Sååå, slitsomt å være student og jobbe!!

men det er jo mer slitsomt å jobbe enn å studere, syns jeg da!!
studere er mindre fysisk hvertfall. Det spørs jo hva slags jobb du har. Men jeg blir mer sliten av å jobbe 8 timer på kiwi, enn å sitte å skrive et arbeidskrav.

haha.. og jeg har mer på hjertet!!

jeg skal jo bli lærer, og jeg veeet at det blir myyye mer slitsomt å være 100% lærer enn det jeg noengang har opplevd før :P Kanskje omtrent like slitsomt som jeg har hatt det nå i praksis da.

Jeg valgte jobbe og studere.. Men det er jo fordi jeg ikke vet hvordan det er å "bare" studere! [;)]

Var knalltøfft å studere - og være i praksis + jobbe massemasse! Sliten både psykisk og fysisk!

ORIGINAL: Vand

Jeg valgte jobbe og studere.. Men det er jo fordi jeg ikke vet hvordan det er å "bare" studere! [;)]

Var knalltøfft å studere - og være i praksis + jobbe massemasse! Sliten både psykisk og fysisk!
ja, det samme tenker jeg nå altså! deilig å være ferdig, men når det stod på... GUD! ble helt utslitt psykisk og fysisk. samtidig hadde jeg jo mindre energi siden jeg er gravid!merka ikke at jeg var så sliten sist.

Alltid jobba og studert - bare naturlig for meg det [:)]

Men jeg synes studier er vel så tøft som jobb! Som student ha rman nesten konsant dårlig samvittighet over alt man skulle ha lest, eksamen er et mareritt og man må ofte også lese på kvelder, etter jobb eks - eller en dag hjemme med barn som er slitsomt det også.. Nei er nok veldig indiviuelt dette altså - hva man studerer, hva man liker osv.. Men det å studere og jobbe er tungt - men jeg synes det å ha ti barn og studere er det tyngste jeg noen gang har gjort , og jeg tar "kun" 15 stuidepoeng - 2 BI fag [8D]

ehm... si d si d...

m barn eller uten barn[:-]

nei, men jeg tror d å jobbe og studere (m barn) er desidert d mest slitsomme... eller... noen jobber jo 24/7 i jobben også da[:-]

jaja... studier er du mye mer fleksibel ang dagene (men et rent helv når eksamenstida står på[:-])

ORIGINAL: *skjønningene*

å gå hjemme! [:D] (uten barn for den saks skyld)
det kan du vel ikke mene??

Hmmm jeg trykket annet fordi jeg kan bli veldig fysisk trøtt av å jobbe - men blir så fryktelig psykisk trøtt av å studere når jeg har hatt intense semestre en etter en annen[:'(].

Samtidig tror jeg at man fort kan blir psykisk trøtt av jobben sin også - kommer litt an på utfordringene på jobb... siden jeg ikke har nok erfaring i den retningen tør jeg ikke påstå noe[8D]

Har ikke jobbet og studert samtidig, men vil tro det må være veldig slitsomt, i tillegg til å ha barn.... Jeg syns det er mer slitsomt å jobbe enn å studere, men likevel liker jeg mye bedre å jobbe enn å studere. [:D]

Lett! Når man studerer har man aldri fri, for det er alltid et eller annet man burde ha lest eller skrevet og det GNAGER noe så innmari når man ikke gjør det (samme hvilken grunn man har for å ikke gjøre det). Jeg synes faktisk det er mer slitsomt å bare studere enn å jobbe og studere, for når man er på jobb, kan man ikke drive og tenke på de hersens studeiene[&:]

ORIGINAL: Medusa_83

Lett! Når man studerer har man aldri fri, for det er alltid et eller annet man burde ha lest eller skrevet og det GNAGER noe så innmari når man ikke gjør det (samme hvilken grunn man har for å ikke gjøre det). Jeg synes faktisk det er mer slitsomt å bare studere enn å jobbe og studere, for når man er på jobb, kan man ikke drive og tenke på de hersens studeiene[&:]

Jeg kan love deg at man tenker på studiene selv om man er på jobben!!!! [;)]

Men skjønner godt hva du mener! [:)]

Jeg må si å studere.
Da jeg gikk på skolen i fjor og samtidig var aleine med M var det utrolig tøft!
Tidlig opp på skolen og i bhg, hente henne i bhg, lage middag, leke, legge henne, gjøre lekser + husarbeid.
Dagene gikk i ett, ble liksom aldri ferdig og tid til å slappe av.
Når jeg hadde fri i helgene måtte jeg gjøre lekser til neste uke osv.

Da jeg begynte å jobbe i sommer syns jeg det var mye "lettere". Da var jeg ferdig når jeg var ferdig på jobb. Måtte ikke "jobbe" mer om kvelden når M var lagt. Da kunne jeg slappe av [;)]

Har aldri jobbet og studert samtidig, men kan tenke meg det er enda tøffest!

Trykte jobbe OG studere, med utg.punkt i min egen studiesituasjon hvor jeg studerer fulltid - er jo som en 100% stilling dersom man leser og gjør alt det som er meningen at man skal gjøre. De ukene jeg har jobbet som vikar utenom har jeg havnet veldig bakpå, og døgnene har ikke strukket til. Og DET blir man sliten av!!! [&:]

Back
Topp