hva blir karaktersnittet her?

*Fernet*

Elsker forumet
Standpunkt.

3+
4
4+

Har hatt tre prøver og de skal sette standpunkt utifra dette.(samfunnsfag,og ja,vet jeg suger i det[8D])

4

4

ORIGINAL: slisabeth

4. Hva annet kan det bli?

3?vet ikke jeg altså.Tenkte bare at siden treeren drar det ned like mye som fireren drar det opp.

I og med at det er standpunkt, så skal det jo være hel karakter. Hadde det vært terminkarakter, ville det nok blitt 4/3, men jeg er usikker når det er standpunkt.

Går du på skole, eller tar du faget som privatist? [:)]

ORIGINAL: Puskinella

I og med at det er standpunkt, så skal det jo være hel karakter. Hadde det vært terminkarakter, ville det nok blitt 4/3, men jeg er usikker når det er standpunkt.

Jeg tar generell studiekompetanse over ett år på skole.Har tatt samfunnsfag over 6 mnd,så jeg får standpunkt karakter.

ORIGINAL: *Fernet*

Jeg tar generell studiekompetanse over ett år på skole.Har tatt samfunnsfag over 6 mnd,så jeg får standpunkt karakter.

Okei [:)] Da skal vel deltakelse i timer også gjelde på karakteren [:)] På vgs skal både kunnskap og innsats for å lære telle for karakteren [:)] Nå vet jo ikke jeg hvordan du har vært i timene, men hvis du har deltatt og vært aktiv, så er det godt mulig at du ender opp med en 4 [:D]

pluss og minus teller vel egentlig ikke på vitnemål?
en treer og to firere blir 4!

ORIGINAL: slisabeth

Jeg trodde ikke det var lov å sette delte karakterer lenger?

Det er bare på standpunkt. Jeg har fått delte karakterer på terminutskrifter gjennom hele vgs, under kunnskapsløftet [:)] Men på standpunkt har jeg kun fått hele karakterer [:)]

Får jeg lov å spørre hvorfor du må ta opp faget hvis du får under 4 i karakter? [:)]

Det blir jo som å regne ut gj.snitt skulle man tro, det blir jo 4. [8|]

Får jeg lov å spørre hvorfor du må ta opp faget hvis du får under 4 i karakter? [:)]

for snittet mitt på videre utdanning.Har 5 i det meste denne terminen.Kiipt med en treer som trekker så ned.

ORIGINAL: *Fernet*

for snittet mitt på videre utdanning.Har 5 i det meste denne terminen.Kiipt med en treer som trekker så ned.

Okei :) Ja, kjipt med karakterer som trekker ned.. Så flink du er som har 5 i de fleste fagene [:D]

Gjennomsnitte blir: 4+4+3=11, så tar du 11 og deler på 3, så får du snittkarakteren som blir på 3.6/3.7 ca

Back
Topp