Hva betyr "sjarmerende"? *nå med bilde*

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Jeg er litt på boligjakt for tiden, og kikket litt på annonser på finn.no. Har en liten diskusjon med mannen min om hva "sjarmerende" bolig med "behov for noe oppgradering" betyr. Han mener at sjarmerende er eiendomsmeglerspråk for full av borrebiller, bærebjelkene er så oppspiste at huset snart ramler ned, mens jeg mener at det kanskje kan være bare fuktproblemer, og at tak og bordkledning må byttes.[8D] Hva tror dere? Skal jeg holde på mitt, og insistere på at vi skaffer takstrapporten?

det finnes vel en boligtilstandsrapport vel?? Det var det på alt vi så på

Jeg hadde aldri kjøpt (vurdert å kjøpt) uten tilstandrapporten, veldig greit å se hva som er problemområder, hva takstmannen har sett på.

Forøvrig tror jeg sjarmerende er en omskrivning av "mye jobb, men med sjel" [;)]

ORIGINAL: MammaTil2Herlige

Når jeg hører "sjarmerende" i forbindelse med bolig, så tenker jeg på huset til pippi.

Og det er svaret mannen min ikke skal få lese.....

Jeg har spurt etter tilstandsrapporten, men ikke fått den ennå. Noen meglere er hyggelige nok til å legge dem ut på finn, men denne her måtte dessverre bestilles. Noe mannen min mener er helt bortkastet, siden han uansett ikke vil kjøpe borrebiller.[;)] 

Dersom det står at huset er gammel og sjarmerende så tenker jeg at det gamle tre gulv som er pusset ned og malt opp i hvit, åå så koselig[:D]

vårt hus var iofs "sjarmerende". Vi har ikke borebiller *ler* men litt fuktskader og sånn med tak, i tillegg til litt rør..

I tillegg så var "sjarmerende" orginal gulv, litt småskjeve gulv (ligger på leire) og sånne ting..

Er vanskelig å finne noe som man ikke må gjøre noe til under en god haug millioner også

Det lignet kanskje litt? Med litt rosa og gul maling kanskje?

Her er huset jeg kikket på:                                  Og her er Villa Villekulla:

Mannen min fikk rett dessverre, så jeg må visst bare gi opp dette huset også. Borebiller både i kjelleren og på loftet (og sikkert i resten av huset også), etasjeskillene nesten spist opp, fukt overalt, ingen drenering, råte i bordkledning, råte i bunnsvill, råte i vinduer.... Tror jeg skal gi opp forsøket på å finne hus litt sentralt, alt er jo like råttent.[:'(]

Det var et utrolig fint hus da..Synd at det bare er utvendig det er fint[&:] Håper dere finner noe snart, det er frustrerende å være på konstant utkikk etter hus!

Back
Topp