Hva betyr omvandlet av progesteron?

BabyPrøver17

Blir kjent med forumet
Vi har hatt fire innsett uten positiv test, så St. Olavs henviste meg til hysteroskopi. Var på det i mars og har nå fått svar fra sykehuset i posten (det er også sendt til St.Olavs og jeg skal ringe de på mandag for å høre videre plan).
Men i brevet skriver legen at vevsprøvene fra livmorslimhinnen viser normale funn og en slimhinne omvandlet av progesteron (sekretorisk endometrium). Har selvsagt googla og tolka det som at slimhinnen er endra av progesteron, men blir ikke klok på hva det betyr. Noen som har fått denne beskjeden før og vet hva det betyr i praksis?
Kjenner det er lenge å lure til over helga

Høres egentlig bare ut som slimhinnen er tjukk som i at den er påvirket at progesteron etter eggløsning..?

Enig med Tigerbaby. Virker som prøven ble tatt i andre halvdel av syklus (etter eggløsning)?

«Secretory endometrium is a term pathologists use to describe the changes seen in the endometrium during the second half of the menstrual cycle. It is a normal finding in women of reproductive age.»

Enig med Tigerbaby. Virker som prøven ble tatt i andre halvdel av syklus (etter eggløsning)?

«Secretory endometrium is a term pathologists use to describe the changes seen in the endometrium during the second half of the menstrual cycle. It is a normal finding in women of reproductive age.»

Det kan nok stemme, har hatt nok så stabil syklus og eggløsning så det var vel ett par dagen etter EL tenker jeg.
Tusen takk for svar:happy:

Back
Topp