Hva betyr "lodden kattunge"?

Mrs.Chuck Bass

Forelsket i forumet
Om en kattunge betegnes som lodden, blir den langhåret som voksen da? :p er det noe som indikerer hvor langhåret den blir i såfall?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Man vet vell aldri hvor langhåret de blir om man ikke har kattemor og kattefar og sammenigne med, men veldig loddne kattunger vil gjerne blir mellom- eller langhåret :)

Okei :-) jeg er nemlig ferdig med å ha langhåret katt! :p jeg vil ha en korthåret. Men de kan jo som du sier bli semi-langhåret når de er lodne som kattunge.. væh, vanskelig. De lodne kattungene er jo mye søtere ;p

ja, pelsballene er så søte :love017, skal du ha korthåret katt må du nok velge de med glattest mulig pels :)

Jeg vil tro en lodden kattunge er langhåret jeg :P

ja, pelsballene er så søte :love017, skal du ha korthåret katt må du nok velge de med glattest mulig pels :)

"Brente" meg litt på det sist jeg valgte kattunge, den søte lille pelsdotten viste seg å bli et hårete mareritt! :p han var jo alldeles nydelig, men fy for et styr med floker og børsting og alt sånt :s

"Brente" meg litt på det sist jeg valgte kattunge, den søte lille pelsdotten viste seg å bli et hårete mareritt! :p han var jo alldeles nydelig, men fy for et styr med floker og børsting og alt sånt :s

Ja det er mye jobb. Hadde blanding av perser og skogskatt før, og hun måtte børstes hveeer dag.
Denne gangen har vi kattunge av korthåret mor og langhåret far. Nydelig, problemfri pels :) Fôret til katten har mye og si for pelsen da.

Ja det er mye jobb. Hadde blanding av perser og skogskatt før, og hun måtte børstes hveeer dag.
Denne gangen har vi kattunge av korthåret mor og langhåret far. Nydelig, problemfri pels :) Fôret til katten har mye og si for pelsen da.

Så herlig :-) jeg må ha en ny katt nå, fort, min forrige døde nå på mandag, og behovet for å ha katt i hus er enormt. Men vet ikke om jeg skal velge å anskaffe en kattunge eller en voksen katt. Vi har to hunder og, så en kattunge er kanskje mer tilpasningsdyktig i forhold til det.. Men så er det jo litt styrete med en kattunge og, selv om de er alldeles nydelige. Vanskelig..

Fluffy i pelsen og kan se litt langhåret ut som kattunge, men sjangsen er størst at den blir korthåret som voksen.

Ja, sjansen er der :))

Den er veldig stor. Er kattungen av langhårede foreldre ser man det somregel godt og det reklameres som langhåret... ettersom de er mest populære. En lodden kattunge blir sjeldent lanhåret, men de er veldig søte som små da :).

Jeg fikk denne lille lodne karen for 8 mnd siden..
Både mor og far er langhåra..

de32c6dacf8111e1b3ea123138141d1a_7.jpg

Sånn er han nå - større, men like "kort" i pelsen. Han er fremdeles fluffy, men kort.
Litt dårlig bilde, men det er det som viser pelslengde best :P

65a091cef5b111e1a84922000a1e8bad_7.jpg

Jeg fikk denne lille lodne karen for 8 mnd siden..
Både mor og far er langhåra..

de32c6dacf8111e1b3ea123138141d1a_7.jpg

Sånn er han nå - større, men like "kort" i pelsen. Han er fremdeles fluffy, men kort.
Litt dårlig bilde, men det er det som viser pelslengde best :P

65a091cef5b111e1a84922000a1e8bad_7.jpg

Hihi, så fin! :-D den var jo lodden, men ikke langhåra :-)) jeg sendte mail til dama som eier de, for det sto ingenting om foreldrene i annonsen. Har vært i kontakt med dyrebeskyttelsen og, men jeg er så utålmodig, og de svarer så sjeldent :p men det er jo ikke noe man må stresse med eller, det blir når det blir :-)

Back
Topp