Hva betyr egentlig ordet..

Troublemaker2.0

Forumet er livet
henholdsvis..?
Jeg har hele tiden trodd at det var sånn at hvis jeg skrev "jeg har to brødre, Robin og Kasper, og de er henholdsvis 17 og 14 år" så betyr det at Robin er 17 og Kasper 14..
Men jeg ser hele tiden blir skrevet sånn: "jeg har to brødre, de er henholdsvis 17 og 14 år."
Så jeg lurer på hva det ordet egentlig betyr jeg..? [8|] Mulig jeg er stokk dum, men jeg skjønner ikke betydningen av det ordet..

Du bruker det rett, andre måten er feil [;)] Henholdsvis refererer til rekkefølgen i en gitt kontekst. Hadde setningen din stått uten henholdsvis, hadde ikke rekkefølgen alderen ble listet opp på hatt noen betydning.

der ble det sagt ja[:D]
øverste er riktig..

ORIGINAL: Mamman til Pat/Kev

øverste er riktig..

[8D]
Grunnen til at jeg blir usikker er at jeg rett som det er leser sist nevnte i aviser og lignende..
Men her inne er det jo overflod av unødvendig bruk av det ordet..

ORIGINAL: MiniMoi

ORIGINAL: Mamman til Pat/Kev

øverste er riktig..

[8D]
Grunnen til at jeg blir usikker er at jeg rett som det er leser sist nevnte i aviser og lignende..
Men her inne er det jo overflod av unødvendig bruk av det ordet..

no kidding[8D]

He he, jeg trodde det bare var meg som var pirkete på sånne ting... [:D] Syns journalister kan være utrolig slurvete med ord, uttrykk og skrivefeil. Min sambo himler med øynene når jeg kommenterer sånne ting. [:D]

hehe, ja skrivefeil er en ting, men når et ord blir brukt heelt uten betydning. [8D] 
Lurer på hva folk tror ordet betyr..

Back
Topp