Hva betyr dette?

Trollmor26

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Vedrørende deres søknad om autorisasjon som helsesekretær.

I henhold til forvaltningsloven §17 1 ledd skal autorisasjonskontoret påse at saken er så godt opplyst som mulig før vedtak treffes.

Innsendte dokumenter var ikke riktig bekreftet som rett kopi. Kopi attestert av postkontor, bank eller private personer godtas ikke.
Se nedunder hvilke instanser som kan attesteres som rett kopi.

Før søknaden kan behandles må du fremlegge følgende dokumentasjon:

1, Attestert kopi av pass, førerkort eller bankkort.
2, Attestert kopi av Vitnemål. Kompetansebevis danner ikke grunnlag for autorisasjon.

Bekreftet rett kopi skal være med originalt stempel og underskrift på hver side av advokat, utdanningsinstusisjon,politi, eller annen offentlig tjenestemann.

Skjønner ikke helt dette jeg. Men jeg må sende det fortest mulig.

Sende inn mitt kompetanse besvis men det ble tydeligvis ikke rett.

S hvor får jeg egentlig tak i det jeg trenger? virker ikke som man kan ta egne kopier

Det betyr at du må til enten en advokat, politi eller en annen offentlig tjenestemann for å kopiere sånn at de kan stemple på at det er rett kopi. samt underskrive.

ORIGINAL: GULLUNGEiVUGGA

Du må ta med deg alle papirer de skal ha kopi av...vitnemål, jobbattester ol....og ta kopi og få stempel en plass der de kan bekrefte at det som er koi er "rett kopi" og at det ikke er et falskt dokument![;)]

Hadde du bare kopert opp selv og sendt??

Jess, var det kontordama på skolen jeg gikk på sa skjønner du [8D]

ORIGINAL: *Tøtta81*

Det betyr at du må til enten en advokat, politi eller en annen offentlig tjenestemann for å kopiere sånn at de kan stemple på at det er rett kopi.

Nav har "rett kopi" stempel!
Ja men da kan hun jo ta de med dit da sikkert.[:)]

ang vitnemål så må du ha det som er stemplet med "rett kopi" og som har skrift både på forside og bakside hvis du skjønner? om ikke du har det så får du duplikat på skolen din, evt kan de sende til deg:)

Det betyr at du må til enten en advokat, politi eller en annen offentlig tjenestemann for å kopiere sånn at de kan stemple på at det er rett kopi.

Da tar jeg nok turen til nav. Vet du om det koster noe?

Posten og biblioteket kan også. Koster litt for kopiene. Gjorde et selv med posten.
De må selv kopiere for at det skal være "rett kopi".

ORIGINAL: lykkeligemeg

ang vitnemål så må du ha det som er stemplet med "rett kopi" og som har skrift både på forside og bakside hvis du skjønner? om ikke du har det så får du duplikat på skolen din, evt kan de sende til deg:)

Ja, tror det er det ejg har. Står kompetansebevis/vitnemål hvis jeg ikke tar helt feil.

ORIGINAL: BlessItBe

Da tar jeg nok turen til nav. Vet du om det koster noe?

Både kopi og stempel var gratis da jeg gjor det der!

Politiet gjør det ihvertfall gratis. De har ikke lov å ta betalt.

ORIGINAL: BlessItBe

Vedrørende deres søknad om autorisasjon som helsesekretær.

I henhold til forvaltningsloven §17 1 ledd skal autorisasjonskontoret påse at saken er så godt opplyst som mulig før vedtak treffes.

Innsendte dokumenter var ikke riktig bekreftet som rett kopi. Kopi attestert av postkontor, bank eller private personer godtas ikke.
Se nedunder hvilke instanser som kan attesteres som rett kopi.

Før søknaden kan behandles må du fremlegge følgende dokumentasjon:

1, Attestert kopi av pass, førerkort eller bankkort.
2, Attestert kopi av Vitnemål. Kompetansebevis danner ikke grunnlag for autorisasjon.

Bekreftet rett kopi skal være med originalt stempel og underskrift på hver side av advokat, utdanningsinstusisjon,politi, eller annen offentlig tjenestemann.

Skjønner ikke helt dette jeg. Men jeg må sende det fortest mulig.

Sende inn mitt kompetanse besvis men det ble tydeligvis ikke rett.

S hvor får jeg egentlig tak i det jeg trenger? virker ikke som man kan ta egne kopier[&:][&:]

Pass på at det er vitnemålet du sender inn, og få stemplet rett kopi hos politimann eller på skolen. Jeg hadde ikke tatt sjangsen på at NAV blir godkjent.

Back
Topp