Hva betyr dette? Svar på gyn.prøver

LucieKarina

Andre møte med forumet
Har vært å hentet prøvesvar hos gynekolog nå, og leser:
Kvinner i fertil alder:3 -60 pmol/l
Verdier < 3 pmol/l er forenlig med svært lav overial reserve eller menopause.
Verdier > 60 pmol/l kan være forenlig med PCO og fare for overstimulering. Dosejustering ved stimulering bør vurderes.

Hva menes med dette?
At jeg bør ha hormonbehandling?

Hei, sånn jeg forstår det, er det bare en forklaring på referanseverdiene. Ditt prøvesvar har du ikke skrevet. Selv har jeg lav AMH, på 4.

Det er aldri så lett å forstå prøvesvarene. Du bør ha en AMH-verdi på mellom 3 og 60. Hvis du ikke fikk beskjed om at noe er unormalt, har du sikkert normale verdier :)

Har vært å hentet prøvesvar hos gynekolog nå, og leser:
Kvinner i fertil alder:3 -60 pmol/l
Verdier < 3 pmol/l er forenlig med svært lav overial reserve eller menopause.
Verdier > 60 pmol/l kan være forenlig med PCO og fare for overstimulering. Dosejustering ved stimulering bør vurderes.

Hva menes med dette?
At jeg bør ha hormonbehandling?

Jeg har høye verdier selv, og var vel over 70! Jeg har pcos da.. Dine verdier kan jeg ikke se str der, kun en forklaring på verdier altså..

"S-antimüllerhormon: 7"
Kan det være noe? Er det det som gjør meg fertil? Er ganske grønn på dette, so bear with me; )

Vil tro du tåler en del hormoner i såfall, men du er helt normal mellom 3 og 60. Jeg var som sagt lav på 4 og måtte ha maxdose, men har blitt gravid to ganger så det går helt fint! Dette henger jo også sammen med alder og hvor mange eggposer de kan se på ultralyd. Hadde jeg vært deg, ville jeg slått meg til ro med at du er helt normal og avvente legens forslag til videre behandlig :-)

Anti müllerhormon er riktig navn for AMH. Den måler eggreservene dine :)

Back
Topp