Hva betyr dette?? Om modenhet/åpning

kingofthehills

Betatt av forumet
Var hos jm på kontroll i dag [:)] Da sjekka hun om jeg er begynt å bli moden... Sa at mormunnen er sentrert, myk, ca halvert/forkortet... Og at hun fikk inn 1, nesten to hele fingre.. Hva betyr det?? Er jeg (begynt å bli) moden da? [8D] Lov å håpe vertfall!? [:D]

Hodet ligger godt nede i bekkenet, festet forresten [:)]

ORIGINAL: superlol

Var hos jm på kontroll i dag [:)] Da sjekka hun om jeg er begynt å bli moden... Sa at mormunnen er sentrert, myk, ca halvert/forkortet... Og at hun fikk inn 1, nesten to hele fingre.. Hva betyr det?? Er jeg (begynt å bli) moden da? [8D] Lov å håpe vertfall!? [:D]

Hodet ligger godt nede i bekkenet, festet forresten [:)]

Det vil jegså absolutt tro. Mormunnen er ihvertfall riktig plassert ( sentrert) iffht fødsel, myk ( moden), men ikke utflatet. Litt åpning.

Hatt modningsrier? 1. barn?
Spennendes[:D]

Jeg var hos jordmor på torsdag..

1.mormunnen var sentrert
2.Livmortappen var bløt og helt avflatet
3.Hun fikk inn 1-2 fingre i åpningen

Jeg har hatt en del slim over noen dager også, men ikke noe blodtilblandet, men jordmor mente på at fødselen kan skje når tid som helt. Hvis ikke jeg hadde født før torsdag så skulle jeg ringe og komme på kontroll igjen.. Og det gjør jeg nok ikke nå.. Og da er det jo gått en uke siden jeg var å sjekket.. Så man kan tydeligvis gå med åpning og være moden en stund før noe skjer, og sikkert omvendt.. Ingen som vet.. Er jo så forskjellig.. Dette er min første og jeg bare venter på å få vondt slik at jeg kan ringe å komme å føde...... utolmodig om dagen...

Ja, det er første barn [:)] Vet i grunn ikke helt om jeg har hatt modningsrier- tror ikke det.. Har hatt myye nedpress, litt hardere kynnere enn før og litt mensmurringer, men ikke helt de store greiene! Akk... Belager meg på overtid [:)]

Spennende!! [:)] Håper noe setter i gang hos deg snart da.. Krysser fingrene![:)]

Men ja, har forstått det sånn at det er i grunn ganske relativt, at man kan gå ganske lenge med litt åpning/moden.. Så det er vel kanskje ikkeno' å hoppe i taket for nett enda her i gården [8D] Utålmodig jeg også, selv om jeg bare er 39 uker i mårra.. Det har vært et sinnsykt tungt svangerskap.. [&o]

Ja, det er første barn [:)] Vet i grunn ikke helt om jeg har hatt modningsrier- tror ikke det.. Har hatt myye nedpress, litt hardere kynnere enn før og litt mensmurringer, men ikke helt de store greiene! Akk... Belager meg på overtid [:)]

samme som meg det.. er ikke noe regelmessighet over mensmurringene, og de kommer ikke hver dag heller.. æsj altså..

[;)] Like greit å forberede seg på å gå over. Med 1. gikk jeg med 3 cm og moden i 5 uker,blesatt i gang tilslutt. Kan bli litt lurt. Men gikk rasende fort når ting kom i gang da. Slapp å gå i dagevis med rier slik mange må.

Denne gangen har jeg 2cm og moden. Har og myyyyyyyyyye nedpress, skikkelig ubehagelig[:'(] Stikker og kjennes ut som en o.b står på tvers å presser når jeg går. Spennende tid i møte[;)]

Lykke til.

Det har ikke så mye å si på når man føder den modningen . Noen kan gå moden i fler uker med åpning , andre kan modnes i løpet av timer . Sist jeg fødte hadde jeg fortsatt 1.5 cm livmorshals og ikke full moden når jeg kom inn på føden og bare kynnere . Men alikevel var snuppa ute 1.5 time etterpå :-) håper det setter igang for deg snart da [:D]

Back
Topp