Hva betyr det at hodet har festet seg?

to_gullgutter<3

Betatt av forumet
Augustmødrene 2014
Det skjedde aldri sist, og han ble født 10 dager over tiden, stjernekikker. Nå er visst hodet festet (uke 36). Leste at det ofte ikke fester seg hos andregangsfødende, så hva betyr det når det skjer, da? Driver og lurer på tegn til om babyen kommer før uke 38, skal være alene hjemme hele uke 37 Sist hadde jeg masse maserier osv fra uke 38 men det hadde jo ingenting å si... Er det egentlig noe særlig sannsynlig å føde i uke 37/38/39 når man fødte i uke 41 gangen før? Er der ikke ofte sånn at kvinner har sin egen lengde på svangerskap og de stort sett er sånn ca like lange hos samme person?

Har forresten også i dag hatt skikkelig nedpress og "borring" nedover der. Istad så stakk det så sinnsykt! Kjente det langt ned i låret!! Sist hadde jeg bare litt nedpress de siste dagene, alt er så Anderledes denne gangen :P

Tror ikke det betyr så mye. I forrige graviditet (førstegangs) festet hodet seg tidlig, men han kom ikke før 12 dager over termin (igangsatt).

Skal ha ks denne gang, og overlegen på sykehuset sa at jeg hadde ca 1 % sjanse for å gå i fødsel før uke 39 :-p (dette siden jeg ble igangsatt over termin sist)

Sent from my iPhone using Tapatalk

B
Tror ikke det betyr så mye. I forrige graviditet (førstegangs) festet hodet seg tidlig, men han kom ikke før 12 dager over termin (igangsatt).

Skal ha ks denne gang, og overlegen på sykehuset sa at jeg hadde ca 1 % sjanse for å gå i fødsel før uke 39 :p (dette siden jeg ble igangsatt over termin sist)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Blæææ, hadde håpet på julibaby altså! Men 1% ja, haha, ok! Har det noe å si at han faktisk var overtidig tro? Lage negler, tynn, jeg føler jeg burde ha født når "maseriene" kom, men at kroppen liksom ikke fikk det til. Kanskje Pga han ikke skrudde seg riktig. Hvem vet :P lov å håpe å slippe 30 dager til med varme, samtidig som jeg helst ikke føder Neste uke :P

Her har hodet vært festa i en måneds tid, og det er drøye tre uker til termin. Det festa seg ganske tidlig (?) sist også, fødte da fire dager før termin. Jeg er også veldig spent på det her. Det er j***** varmt, men kan godt vente hvertfall 14 dager til jeg, altså. Har prøvd å finne noe statistikk på hvor vanlig det er å føde i uke sånn og sånn når man fødte i uke sånn og sånn sist, men det er ikke så greit. Slitsomt for en kontrollfrik å gå sånn i uvisse :p

Her har hodet vært festa i en måneds tid, og det er drøye tre uker til termin. Det festa seg ganske tidlig (?) sist også, fødte da fire dager før termin. Jeg er også veldig spent på det her. Det er j***** varmt, men kan godt vente hvertfall 14 dager til jeg, altså. Har prøvd å finne noe statistikk på hvor vanlig det er å føde i uke sånn og sånn når man fødte i uke sånn og sånn sist, men det er ikke så greit. Slitsomt for en kontrollfrik å gå sånn i uvisse :p
Haha, har også googla sånn ifht at jeg gikk over sist og når jeg kan regne med å føde nå :P finner ikke noe spes info! Men mamma fødte meg til termin, mens lillebror kom 2 uker over tiden, så alt kan skje!

Som førstegangs sist gang så festet aldri hodet seg, fødte likevel 13 dager før termin.

Tror ikke det om hodet er festet eller ei påvirker når babyen kommer egentlig. Ei om den er stjernekikker eller ei. Hvorvidt babyen er ferdig utvikla og om man er moden, er mer det som er avgjørende for når fødselen starter.

De sier generelt at om man fødte før termin første gang, så er det stor sannsynlighet med fødsel før termin neste gang, og omvendt. Men ingen regel uten unntak ;)

Som førstegangs sist gang så festet aldri hodet seg, fødte likevel 13 dager før termin.

Tror ikke det om hodet er festet eller ei påvirker når babyen kommer egentlig. Ei om den er stjernekikker eller ei. Hvorvidt babyen er ferdig utvikla og om man er moden, er mer det som er avgjørende for når fødselen starter.

De sier generelt at om man fødte før termin første gang, så er det stor sannsynlighet med fødsel før termin neste gang, og omvendt. Men ingen regel uten unntak ;)
Neida, men noen babyer som min kom jo faktisk "for sein"t, altså hvor man det at morkaka er "dårlig" og at babyene er blitt tynnere igjen, fått lange negler, har skrukkete hud etc. Så jeg tror ikke kroppen min klarte å sette i gang fødsel sist når han var ferdig, siden han hadde så mange tegn på å være overtidig.

Jeg har hørt at det er vanligere å gå over termin første gang enn andre gang, og som du sier at hvis man føder før termin første gang så gjør man nok det andre gang og :)

Begynner å bli nervøs for å være alene hjemme altså :/ de siste 2 dagene har jeg vært på do-på do kanskje 5-6 ganger, jeg pleier å være heldig hvis det er 1 liksom :P forrige svangerskap gikk jeg på jerntabl. og var dermed helt forstoppet, så har ingen erfaring med det. Er det vanlig?

Så fint å lese når dere skriver at "for tidlig" kan skje igjen :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp