Hva betyr avvik på skjema?

Småspor

Betatt av forumet
Var på føden i uke 27+5 pga deler av slimproppen som kom ut pluss mye kynnere. Viste seg at alt var fint.

Legen målte baby og sa at hun var liten, men ikke unormalt liten. Veiet 1151g<3
Jeg fikk også påvist noe i utinen og fikk beskjed om at jeg må prøve å spise mer fordi det går ut over meg selv (kroppen spiser på musklene mine). Har slitt veldig med matlyst i svangerskapet. Har etter dette klart å få i meg nok mat:-)

Men stusser nå over noe hun har skrevet på skjemaet som jeg ikke vet hva betyr.
Under avvik har hun skrevet +6%.
Vet noen hva dette betyr?

Var på føden i uke 27+5 pga deler av slimproppen som kom ut pluss mye kynnere. Viste seg at alt var fint.

Legen målte baby og sa at hun var liten, men ikke unormalt liten. Veiet 1151g<3
Jeg fikk også påvist noe i utinen og fikk beskjed om at jeg må prøve å spise mer fordi det går ut over meg selv (kroppen spiser på musklene mine). Har slitt veldig med matlyst i svangerskapet. Har etter dette klart å få i meg nok mat:-)

Men stusser nå over noe hun har skrevet på skjemaet som jeg ikke vet hva betyr.
Under avvik har hun skrevet +6%.
Vet noen hva dette betyr?
Ville tro at det betydde at hun hadde målt lille til å være 6% større enn normalen. Men litt rart siden hun samtidig sa hun var litt liten [emoji848]
Det var nok forresten ketoner de fant i urinen din, bra du får i deg mere mat nå [emoji4][emoji106]

Ville tro at det betydde at hun hadde målt lille til å være 6% større enn normalen. Men litt rart siden hun samtidig sa hun var litt liten [emoji848]
Det var nok forresten ketoner de fant i urinen din, bra du får i deg mere mat nå [emoji4][emoji106]

Ketoner var det ja! Husker aldri ordet[emoji13]
Ja jeg synes det virket merkelig at hun var større i avvik men mindre i det hun sa. Derfor jeg ikke forsto hva de skriver under avvik[emoji848]

Ketoner var det ja! Husker aldri ordet[emoji13]
Ja jeg synes det virket merkelig at hun var større i avvik men mindre i det hun sa. Derfor jeg ikke forsto hva de skriver under avvik[emoji848]
Vet du hva gjennomsnittsvekt er for den uka du er i da? Kanskje hun skrev feil, at det skulle stå minus.

Vet du hva gjennomsnittsvekt er for den uka du er i da? Kanskje hun skrev feil, at det skulle stå minus.

Står i feks preglife appen at de veier ca 1100g i begynnelsen av uken og 1230g i slutten. At mi da veide 1151 i slutten av uken er jo ikkje langt ifra «fasiten» :-)

Jeg fikk notert ned +4 eller noe sånt en av de fleste kontrollene. Skjønte aldri helt hva det betydde, men det hadde med urinprøven å gjøre i allefall :p Fikk beskjed om å drikke mer og passe på at jeg fikk i meg nok veske. Har ikke hatt noe avvik etter dette i allefall;)

Står i feks preglife appen at de veier ca 1100g i begynnelsen av uken og 1230g i slutten. At mi da veide 1151 i slutten av uken er jo ikkje langt ifra «fasiten» :)
Sniker litt
Hvis du trekker fra 6% fra 1230 får du jo 1156, så ikke umulig at hun skulle ha skrevet minus istedet for pluss... Uansett er ikke 6% noe å bry seg om.

Jeg fikk notert ned +4 eller noe sånt en av de fleste kontrollene. Skjønte aldri helt hva det betydde, men det hadde med urinprøven å gjøre i allefall :p Fikk beskjed om å drikke mer og passe på at jeg fikk i meg nok veske. Har ikke hatt noe avvik etter dette i allefall;)

Aha! Hvis det ikke bare har med vekten til baby å gjør så kan det jo være pga urinprøven min:-) da satser jeg på at alt er bra til neste kontroll! Gått opp 1,5kg etter den kontrollen, så jeg beveger meg ihvertfall rett vei[emoji5]

Back
Topp