Hva betaler dere hos fastlegen?

Gravide får jo dekt fastlege, og der jeg gikk sist jeg var gravid (2 uheldige forsøk med mye legebesøk) betalte jeg ingenting uansett hvilke prøver de hadde tatt eller undersøkelser de hadde gjort, når jeg hadde status gravid. Der jeg går nå synes jeg de tar så mye for "utstyr" som liksom ikke inngår i det som dekkes som gravid. Var nå og hadde en enkel gyn. Undersøkelse (sånn manuell jernklype) hvor hun tok en q-tip prøve og henviste videre til gynekolog... Dette ble kr 180 i utstyrsgebyr...! Synes det er veldig dyrt når det liksom skal være gratis...
Jeg betalte under 50 kr for utstyr hos forrige lege, betaler ingen ting hos legen denne gangen. Fikk 2 regninger på rundt 200kr, men det var en feil så de kunne jeg bare kaste :)
 
Jeg snakket med legekontoret og fikk beskjed om å se bort fra regningen på 292 kr.

Jeg håper at det blir greit nå da :)
 
Tusen takk! :D gikk veldig fint, rikelig med fostervann og hadde vokst akkurat på skjema etter termin. Den lå og sutta på tommelen sin, lille knøttet :D ble jo rørt. Her kun 60kr for bilder *glis*. Det betaler jeg mer enn gjerne for!
Var det "bare" utflod? :D
 
Høres rart ut... Ville sjekka opp i det. Skal være gratis. Aldri betalt noenting for mine graviditeter.
 
Jeg har ikke betalt noe bortsett fra den ene gangen jeg var på glukosebelastningstest. Tror jeg betalte 70 kr for utstyr eller noe
 
Der fikk jeg regning på 149 kr etter time og hcgprøver grunnet blødninger.. hmm.. ikke så lurt å bare gå likevel nei.. skal høre hva det er nå før ny time.
 
Der fikk jeg regning på 149 kr etter time og hcgprøver grunnet blødninger.. hmm.. ikke så lurt å bare gå likevel nei.. skal høre hva det er nå før ny time.

Ja greit å være obs :) jeg tar videre oppfølging hos jordmor jeg nå, og legen bare om jeg må.
 
Jeg var hos legen for noe som ikke var svangerskapsrelatert i det hele tatt idag, ble bare litt snakk om det i tillegg.. Betalte ingenting.
 
Ja greit å være obs :) jeg tar videre oppfølging hos jordmor jeg nå, og legen bare om jeg må.
Her og, går til jordmor på helsestasjonen. Utrolig hyggelig og dyktig dame. Og hun henviser til sykehuset hvis det er behov for det. Jeg ble ansett som "lavrisiko" som i utgangspunktet ikke trenger flere kontroller enn de man minimum skal ha, altså neste kontroll i uke 24. Men fikk beskjed om å ringe når som helst hvis jeg lurte på noe, og så satt de opp ekstra kontroll hvis jeg følte for det. For en trygghet! Første kontroll varte i 40min, hadde kun fått 10-15 min hos legen tenker jeg. Selv on jeg har en utrolig ålrait lege, så er det mer "trykk" og stress der.
 
Back
Topp