Hva bestemmer...

WhiteRose

Glad i forumet
Hva er det som bestemmer/avgjør om man må starte opp med nesespray eller sprøyter ved IVF?

*har sinnsyk nålangst, så håper på nesespray*

Nåler blir det uansett, også på nesespray, men litt senere enn ved kort protokoll. Stikking kommer til å gå bedre enn du tror. Har nåleskrekk selv. Klarte å sette gonal f selv. Må ha hjelp nå med menopur og orgalutran. Det er leger som avgjør hvilket protokoll du får. Avhengig av din problemstilling og deres tidsskjema :)

Hva er det som bestemmer/avgjør om man må starte opp med nesespray eller sprøyter ved IVF?

Som nevt tidligere her så må man på sprøyter uansett. Nesesprayen brukes for å nedregulere før sprøytene. Det kommer til å gå kjempe fint:)

Det er utvilsomt vanskelig å sette sprøyter på seg selv, hvertfall for mange av oss. Eller hvertfall for meg! Men jeg er sikker på at du får det til, og man blir til og med vant med det etter hvert. Den første gangen brukte jeg over en time før jeg klarte å stikke meg selv. Men nå har jeg egne pusteteknikker og triks jeg bruker og så går det fint. Der er absolutt IKKE så veldig vondt som du tror! Det i mye verre i hodet en i virkeligheten. Du kommer til å klare det kjempebra :) tenk på babyen og de fine eggene du dyrker frem og så er det vert det!!

Jeg hadde virkelig sprøyteskrekk. Brukte laaaang tid på å klare sette de første sprøytene, men så gikk det faktisk greit utrolig nok. Det gjør ikke vondt å sette de, men hodet som sier at det er feil stikke seg selv.

Lykke til :)

Det er få som ikke sliter med sprøytene og mange av oss har sprøyteskrekk. Men vi kommer oss gjennom det og det gjør du også :)

Første stikket er værst, før du forstår at det ikke var så skummelt likevel ;) nåla er så tynn at du ikke kjenner den, så hvis du lukker øyene så merker du ingenting :)

Legene avgjør om du skal på lang (spray+sprøyter) eller kort (kun sprøyter) protokoll.

Alt er skummelt når man ikke har gjort det før. Det kommer til å gå helt fint! :)

ohh. jaja, det får vel gå.. Tror ikke jeg orker å begynne å presse meg selv til å stikke selv. Men får gubben til å gjøre det:P noe slit må han også få!:P

Sprayen må jeg innrømme var ekkel, men når man begynner å legge merke til de fine konsekvensene av den, så begynner man å hige litt etter den... Må innrømme at jeg faktisk kunne snakke om politikk og religion uten å bli utmattet og frustrert på bestemoren min;))

Sprøyta var bare sprø å ta første gangen. Hadde både pappa og gubben som tilskuere, noe som var ganske rart, men begge var dø nysgjerrig på dette. Men etter å tatt den den dagen gikk det helt fint videre i prosessen;)

Legen bestemmer om hva du skal starte med;) Nålene er ikke noe å engste seg over. kommer ann på hvilken medesiner du skal ta men de jeg tok kunne jeg få en pen variasjon som jeg bare stilte inn dosa og putta på en ny nål for vær gang, men den er dyrere enå mikse medisinene selv. og bruke vanelig kanyle og nål!

Jeg syns også det var kjempe skummelt å skulle stikke seg selv da jeg stod på fast ovitrelle, men det gikk kjempe fint og det var overraskende smerte fritt :D samme med fragmin injeksjonen jeg tok for en syklus siden :)

image.jpeg
"Forbruket" mitt denne gangen (4 og siste runde, gravid 9+1) og forrige runde som ble avbrutt! :confused: Dette er ikke alt, da noen er kastet og jeg har hatt Puregon penn i tillegg.

Det var vanskelig de første gangene, men du blir fort vant med det :) utrolig hva man får seg til å gjøre for å få ønskebarnet :hilarious:

åhh fyyy fader!! Jeg har nålskrekk som mange har edderkoppskrekk:P men en faår da bare tvinge seg igjennom!

Back
Topp