Hva består din hverdag av nå? :)

Devilina

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Er du og baby med på mye? Og er dagene like eller ikke?

Jeg var på babysang på mandager, koselig aktivitet og kos med litt sosialt samvær etterpå og lunsj :)
Det er dessverre over nå, men det skal visst komme en ny snart :D

Vel... her starter morgenen mellom 07-09, kommer litt an på hvordan natten har vært for mini-me :)
Så er den en liten frokost på oss. litt leking og sang. Før hun er trøtt igjen, kan ha gått bare 1 time før hun vil ta en dupp.
Føler det blir mye av de samme sangene, og bøker vi leser i, men de liker jo gjentagende ting disse små :)

Blir en lang dupp rundt 13 tiden.
Hun dupper ikke i vogn ute, men i senga si, funker bra, hun er vant til den og ligger på eget rom :)

så er det leking og aktivitet igjen, litt pappa kos, da han kommer hjem og så kvelden klokken 18-19, da er hun stuptrøtt og sover til mellom 2 og 4, da er det litt mat igjen.

Kjenner få rundt her som er hjemme med barn, hadde jeg vært litt yngre (er 37), hadde jeg sikkert hatt et mer nettverk og sosialt samvær.
 
Her går dagene altfor fort.
Torsdager er fast med babysang og svømming - skikkelig full dag.
Noen dager går jeg tur med DNT, og har i det siste møtt ei venninne med nyfødt baby.
Dagen starter et sted mellom halv syv og halv åtte, han vil gjerne sove entimes tid frakl 9. Soving resten av dagen er ganske vilkårlig.
Og så har vi barseltreff ca en dag i uken :)
 
Er ikke med på så mye organisert, men dagene er sjelden like.
Han står stort sett opp i 7tiden, som broren. Så blir det frokost på storebror, morgenstell og påkledning. Så triller vi ned til bhg - oftest sovner lillebror på veien.

Er det fint vær, så triller vi tur før vi tar oss opp bakken og hjem. Når vi kommer hjem er han sulten. Blir så litt lek og sang ti» han sovner igjen. Her varierer det på hvor lenge han sover, og hva som må gjøres av husarbeid. Holder oss gående til storebror skal hentes.

Han er med på middagen, sovner gjerne mens jeg legger storebroren (eller koseprater med pappaen). Kan da sove på sofaen med oss til vi oegger oss, eller så turnes det til han er sliten :)
 
Her er det morgen 5-6, og storebror kommer kl 6-7. Når storebror drar i bhg ca kl 8.30 er det på tide med dupp. Denne gangen kan han sove 1-2t, ellers er det kun 30min som er magiske. Så jeg rekker ikke så mye mens han sover :p Når han er våken er det leking på matta, tulling eller ut på tur. Vi er dårlig på å lese bøker. Også henter vi i bhg ca kl 16. Synes dagene uten planer eller hvor jegikke møter andre blir lange så da drar jeg og mini ofte på handlesenter eller til byen alene. Er alltids noe man skal kikke etter med to små og ny sesong rundt hjørnet. Foretrekker byen så jeg kan trille tur langs elva hvis det er ok vær og handlesenter hvis det er dårlig :p hvis snøen forsvinner før slutten av mai blir det trilleturer i skogen på turstiene.

Vi er på babysang på onsdager og en dag eller to i uka hos min mamma. Prøver altså å få trilla mye, så har vært gull med finværet i det siste. Nå gleder jeg meg til bare veier! Har dessverre blitt for lite trilling i vinter pga vær og mye sykdom så jeg har vært litt lei.
 
Vi våkner ca 8.30, koser litt i sengen, dusjer og tar på tøy, og innen da er lille gjerne klar for ny dupp. Da blir det pupp og soving i vuggen inne i ca 1t. Da enten strikker eller jobber jeg☺️ Så blir det lunch på oss begge når hun våkner, om vi ikke har en avtale og drar på feks barseltreff eller lunch i byen med kjente. Så synger vi litt, leker på matta, leser bok osv. Ny dupp igjen i 12-tiden, og den er gjerne ute og varer lenger enn første. Ca samme lekerunde igjen etter oppvåkning, samt at hun ofte sitter og ser på meg når jeg lager mat (mens vi prater og synger mye). Gjerne en kort dupp igjen etter vår middag, så våken til natta som er ca 20.30. Da er det pupp 1 el 2 ggr i løpet av natta før samme rutine igjen neste dag.

Vi har ingenting fast på timeplanen, men forsøker å komme meg ut på det som skjer i regi både barselgruppe fra helsestasjon og jentene her fra forumet, samt mor og barn trening på treningssenteret. Har også et par venninner med baby som jeg møter innimellom, og masse luncher med pappaen ;-D

Vi råkoser oss, men pappaen mener vi har for lite tid til husarbeid, ikke enig - haha
 
Her er det morgen mellom 04-06, da er det morgenstell og lek, så står største opp kl 07. Hun koser med lillebroren mens jeg ordner frokost og skolemat. Vi spiser frokost sammen, lille får melk.
Så sover han en dupp og får så grøt i 10 tiden.
Vi er da stortsett hjemne siden de aller fleste venninnene mine har barn i skolealder og de jobber på dagtid.
Så kommer stlrste hjem og da er det middag for alle 3, lekser og fritidsaktiviteter for eldste. Så har han en liten dupp etter middag. Kos og lek med mini. Oghan får velling rundt kl 18, og så er det natta for eldste og meg kl 21.
Er stort sett alene med mini 24/7 da største er hos faren sin...blir litt asosialt til tider, men blir bedre desto større han blir.
 
Vi våkner ca 8.30, koser litt i sengen, dusjer og tar på tøy, og innen da er lille gjerne klar for ny dupp. Da blir det pupp og soving i vuggen inne i ca 1t. Da enten strikker eller jobber jeg☺️ Så blir det lunch på oss begge når hun våkner, om vi ikke har en avtale og drar på feks barseltreff eller lunch i byen med kjente. Så synger vi litt, leker på matta, leser bok osv. Ny dupp igjen i 12-tiden, og den er gjerne ute og varer lenger enn første. Ca samme lekerunde igjen etter oppvåkning, samt at hun ofte sitter og ser på meg når jeg lager mat (mens vi prater og synger mye). Gjerne en kort dupp igjen etter vår middag, så våken til natta som er ca 20.30. Da er det pupp 1 el 2 ggr i løpet av natta før samme rutine igjen neste dag.

Vi har ingenting fast på timeplanen, men forsøker å komme meg ut på det som skjer i regi både barselgruppe fra helsestasjon og jentene her fra forumet, samt mor og barn trening på treningssenteret. Har også et par venninner med baby som jeg møter innimellom, og masse luncher med pappaen ;-D

Vi råkoser oss, men pappaen mener vi har for lite tid til husarbeid, ikke enig - haha
For lite tid til husarbeid, haha... altså... det er krevende å underholde baby og ordne for både baby og deg selv. Hvorfor skjønner ikke menn dette?
 
Her starter dagen en gang mellom 06 og 08. Mandager er det babysvømming, og noen ganger er vi på barseltreff. Ofte har vi ingen planer, og det er til tider litt kjedelig. Men prøver å komme oss jevnlig på trilletur, gjøre ærender, eller litt shopping. Skal innrømme jeg har blitt litt lat etter at lille fant ut han kunne sove i vognen sin mens den er i ro.

Ellers ligger vi mye på gulvet, leker og synger. Prøver alltid å lage middag til pappaen kommer hjem fra jobb. Kjenner jeg savner venner å henge med og voksne å prate med, men har ikke så stort kontaktnettverk her i Oslo. Blir nok bedre når vi flytter nærmere familie :)
 
Jeg er (som forventet) lat iforhold til resten av dere tror jeg :p

Står opp i 6-7 tiden,men kler ikke på oss. Jeg pumper en halvtime mens baby ligger på matta og leker. Hunder får tisse og får frokost. Etter 1.5 time går jeg og baby og legger oss igjen :angelic::bag::joyful: og sover gjerne til 11 :angelic:

Etter det går vi på badet, smører med krem og kler på oss begge. Så prøver jeg å gi henne grøt, pumper og spiser selv.

Så er det ut på lang tur med hundene enten i vogn eller i skogen med bæresele. Gjerne 1.5 time.

Tilbake så er det grønnsaks mos til baby, lunch og pumping av meg. Så er det lek og kos før hun skal sove litt igjen.

Så går vi gjerne en liten 20 min tur med hundene.

Så er det lek og kos før leggetid 18.30. Etter dette skal hunder ha mat, jeg støvsuger og gjør husarbeid, lager mat og pumper....

Er på babysang og treffer noen venninner med baby innimellom :)
 
Syns dagene er lik som siden fødsel i grunn. Bare at jeg har blitt mer vant til den nye mammarollen og tar ting litt mer med ro. Husker jo at det var så "stress" å pakke alt til baby før man dro ut døra, men nå er det vane (og ei heller ikke krise om man har glemt noe).

Starter vel dagen rundt 08-09. Amming.
Spiser frokost. Den lille leker på gulvet.
Så gir jeg frokost til den lille.
Så dusjer jeg/ordner meg på badet, setter på klessvask (den lille er enten på gulvet eller følger med fra vippestol).
Rundt tolv, ammer jeg - så blir det dupp.
Her tar jeg enten å kjører meg en tur ut (lille dupper i bilen), eller trener hundene i hagen.
Er dårlig på disse trilleturene.
Hender jeg dupper selv.

Når det våknes fra duppen, er det litt mer mat før det er full rulle på gulvet for den lille.
Tar gjerne å ser tv, gjør unna husarbeid eller jobber med noen prosjekter i mens.

Rundt klokken 15:00 starter jeg med middag.
Far kommer hjem rundt 16:00-17:00
Vi spiser middag. Den lille får pappatid, jeg tar ofte da "mammatid", går en liten tur med hundene, før kvelden starter.

Rundt 18:00 får den lille på seg pysjamas. Så blir det litt solid mat, før masse melk.
Er i seng rundt 19:00.

Gjerne har jeg eller mannen planer om trening osv. På kveldstid. Men begge er hjemme rundt 22-tiden. Da ser vi gjerne film og koser oss.
Er det han som har planer, så går jeg gjerne tur med hundene etter at han kommer hjem.

Legger meg sjeldent før 01:00.
 
Back
Topp