Hva beholder dere som minner etter/til barna?

Sweetheart85

Elsker forumet
Er det noe dere aldri har lyst til å selge? Har dere noe spesielt dere tenker å beholde/har beholdt etter barna? Ordner dere minner til de?

Jeg skal selge/har solgt MYE, men det er liksom visse ting jeg gjerne vil beholde.

Babynestet til dattera mi vil jeg at hun skal (kanskje) bruke til sine egne barn en gang, men er usikker på om sånt burde bli brukt igjen...?? (Det var barselgave fra min mor)
Vugga som alle tre har ligget i, beholder jeg siden eldste fikk den i barselgave fra min mor.

Ellers samler jeg på noen plagg + hentesettet + noen leker til alle tre. Plukker også ut noen tegninger, kunstverk etc. De har et "skrin" hver med kortene de fikk da de ble født, dåpskortene, takkekort etter fødsel + dåp og minnepenn med gravidbilder, nyfødtbilder, 6 mndbilder og 15 mndbilder. Ja, og jeg har en babybok til alle med alt av hendelser/fødselshistorie, håndtrykk, avisutklipp, masse bilder etc. Fotobok digitalt får de også, 2 stykker fra 0-1 år. Minnerammer blir det ganske snart.

Skal sies at jeg synes det er en superkoselig "hobby" dette da, men henger LITT etter :p

-klærne hun reiste hjem i.
-første rangla
-kortene vi fikk sammen med blomstene da vi kom hjem
-Vognteppet søstra mi heklet
-kjolen min mormor strikket til ho
pluss andre småting ♡♡♡

Prøver å ta vare på det de lager i barnehagen. Blir nok noen av de første babyplaggene de hadde.

Jeg har laget en boks til hver av dem. Har tatt vare på hentesett, strikkaklær fra søsteren min, bordkort fra navnedagen, kort vi har fått i forbindelse med fødsel og navnedag, en pysj til hver i nyfødtstørrelse og sånt "småtteri". Kan ikke fortsette sånn, for da blir det mange bokser. ;)

Har laget minnebokser til dem, med ca dette innholdet: Så og si alt av strikkeplagg, hentesettet, en del av de minste klærne, bleie, strikkepledd, sengesett, første sko, første juleantrekk, antrekket fra 1,5-årsfoto, bamser, noen av de mest populære lekene, en del av det de har laget i bhg/på skole, alle kort fra babyshower, fødsel, dåp og bursdager. I tillegg tar jeg vare på babynest, de fineste vognposene, babykurva, sprinkelseng, sett med sengekant/sengeteppe/gardin/gulvteppe etc.

De første klærne hun faktisk passet i (str 46)
båndene hun hadde rundt ben og armer.
Den første smokken.
diverse andre ting som jeg er knyttet til.
Klær f.eks :P

Alle hjemstrikkede plagg og noen andre få babyplagg som er pent brukt og tidløse, men veldig få.

Melketenner, hårlokker (fra hver gang det skifter farge), båndet de hadde rundt håndleddet på sykehuset og den navnelappen på barselsengen.

En perm med: bursdagskort og diplomer fra svømmekurs ol. Innbydelser og takkekort til navnefest og julekort. Tegninger som viser ulike trinn i tegningeutviklingen og ulike perioder med forskjellige interesser. Malerier.

Kos og den første smokken de hadde. De første skoene.

Og masse bilder da:)

Har laget minnebokser til dem, med ca dette innholdet: Så og si alt av strikkeplagg, hentesettet, en del av de minste klærne, bleie, strikkepledd, sengesett, første sko, første juleantrekk, antrekket fra 1,5-årsfoto, bamser, noen av de mest populære lekene, en del av det de har laget i bhg/på skole, alle kort fra babyshower, fødsel, dåp og bursdager. I tillegg tar jeg vare på babynest, de fineste vognposene, babykurva, sprinkelseng, sett med sengekant/sengeteppe/gardin/gulvteppe etc.
Wow! Har du stort loft? :p Veldig koselig da, blir nok gøy for dem å se tilbake på :)

Åh, dette burde jeg gjort, tenk så koselig for dem å se på når de blir større! Men det er jo ikke for sent, jeg har jo tatt vare på alt siden jeg hele tiden hadde tenkt å få flere barn :) Så neste gang det blir funnet fram så får jeg ta til side det førstemann skal ha som eget :)

Jeg skal Vertfall beholde de første klærne hu hadde på seg. Og smokkelenke og rangle med navn :) noen spesial sydde bukser, og vognpynt

Alle hjemstrikkede plagg og noen andre få babyplagg som er pent brukt og tidløse, men veldig få.

Melketenner, hårlokker (fra hver gang det skifter farge), båndet de hadde rundt håndleddet på sykehuset og den navnelappen på barselsengen.

En perm med: bursdagskort og diplomer fra svømmekurs ol. Innbydelser og takkekort til navnefest og julekort. Tegninger som viser ulike trinn i tegningeutviklingen og ulike perioder med forskjellige interesser. Malerier.

Kos og den første smokken de hadde. De første skoene.

Og masse bilder da:)

Ser det er ca det samme som du ramser opp vi har tatt vare på.
Et par av favorittlekene er også tatt vare på :-)

Blir en minneramme, en av de der boken om meg, klærne hun arver fra meg (som mine bestemødre strikket/heklet/sydde til meg da jeg var lita), bunad, ekstra pent tøy og andre ting hennes barn kan bruke.

Jeg har en perm der jeg samler mange av tegningene jeg har fått. Både av mine yngre søsken og dattera ;)
Tar vare på ting hun har laget.. Men ellers, så er det mest bildene i fotoalbum (+digitalt), og "boken om meg som liten".

Tatt vare på alt ;) Men vi har bare et barn, så tenker det er greit å ha alt liggende klart til neste :) Så får vi sortere mer senere!! :p Tøyet i 44 er det jo ikke sikkert vil passe til neste da... Men uansett litt artig å ha for å se hvor liten han var!

Nå er han bare 6mnd da, men har tatt vare på klærne han reiste hjem i, alle kort fra fødsel/navnefest. Tar vare på alle strikkeklær som familie har laga til han, armbåndet fra sykehuset og en del bamser. Skal også ta vare på vognpynten med navn på :)

Jeg gir bort alt.. Orker ikke ta vare på ting, har ikke eget hjem en gang så har ingen plass til sånt.. Får mark i rompa av at ting ligger å støver ned (a)
Kommer sikkert til å angre.. Men jeg klarer ikke la ting ligge! Også er jeg den første i vennegjengen og familien som fikk barn så det er veeldig mange som kan Arve

Har tatt vare på hjemmestrikka klær vi har fått oppigjennom de 6 årene han har levd ;)
Og første bunaden han hadde på seg på sin første 17.mai.
En del basisklær har jeg også tatt vare på samt hans første reimatec dress han fikk i gave til 1-årsdagen.
Ellers har vi ikke plass til å ta vare på allverden. Men har også tatt vare på 2 vognposer. 1 i nøstebarnull og 1 vanlig med ulldyne.
Ja også hans første do-ring. Fikk ikke lov å gi den videre, da guttungen synes den er så fin (mora også) :) Og noen babyleker.

Hjemmestrikka klær, første bodyen, klær som hun har arvet fra da jeg var baby, armebånd og lapp fra sykehuset, første smokken, et par små pynteting fra babyshower og dåp, første skoa, første tegningen og småting som betyr masse:) hadde også tørket og tatt vare på en rose fra dåpen men den har gubben kasta... Jeg er fortsatt bitter..

Back
Topp