Hva begynte du å mate babyen ved 4 mnd alder?

Stoltmammatilen

Andre møte med forumet
Hva begynte du å mate babyen med ved 4 mnd alder? Begynte du med noe annet en babygrøt som fås kjøpt på butikken? :p
 
Nå var min 6 mnd, men han fikk vel noen kokte grønnsaker fra vår middag aller første gang, brokkoli og gulrot i staver :) Vi fulgte BLW, slik at han ikke fikk noe egen babymat, men det som passet utifra alder fra maten vår :) Spiste brødskiver, middag etc ganske så med en gang :)
 
Vi var med i en studie på Ullevål og startet med egg, havregrøt, melk og peanøttsmør:)
 
Vi startet denne uka (4 mnd) med avocado/banan med mm i og potet/gulrot med mm i. Veldig populært begge deler:)
 
Begynte med fruktmos på beger fra Hipp(de er gode), og maisgrøten fra Nestle. Etter hvert ble det moste grønnsaker blandet med morsmelk, og flere sorter grøt. Brukte også en del glass med babymat.
Ferdiglaget babymat funket fint for oss, samtidig som vi lagde en del selv. Gutten vår på snart 6 år er ikke kresen og smaker på det meste.
 
Vi ventet til seks måneder, og praktiserer BLW. Babyen har spist (så godt som) alt vi har spist.
 
Min var nærmere 6mnd, men vi begynte med pære og sviskemos og gulrotmos som jeg frøys i isbitformer og tinte opp passe smaksprøver.
Hun ville ikke ha noe av det :hilarious:
Etterhvert spiste hun litt av grøten fra nestle og fikk for det meste det samme som oss.
 
Pga mage trøbbel startet vi med bla annet hjemmelaget sviskemos fra 4-5 mnd, aprikosmos, og vi prøvde litt grøt. Og ved 6 mnd alder gikk vi over på blw:)
 
Den største fikk hirsegrøt blandet med morsmelk fra han var fire måneder. Den minste ble i praksis fullammet til han var åtte måneder gammel. Da begynte han endelig å like middagsmat.
 
Søtpotetmos, sviskemos og aprikosmos. :) Etter det introduserte vi det meste, men hun nektet å bli matet så det ble litt kombinert BLW tilslutt :) Nå spiser hun alt selv (1,5 år).
 
Tilbydde Nestle grøt og smoothie/frukt på pose. Men hun ville ha alt som kom i nærheten av munnen enten det «passet» for henne eller ikke. Matvrak der altså ;)
 
Startet med søtpotetmos. Prøvde nye grønnsaksmoser, samtidig som vi introduserte grøt på formiddagen.
 
Back
Topp