hva bedriver vi permisjonstiden med?

DK82

Forelsket i forumet
Det har vært en del tråder på hva vi driver med i permisjonstida, som feks baking, strikking/hekling, rydding ute, vaske bilen, male, interiør, gjøre klart babyting +++++
og noen har etterlyst litt bilder og inspirasjon.

Så nå ble jeg inspirert til å vise frem siste ferdige prosjekt, gjestedoen!
Har sydd den grå panelgardina inni vindu, sydd opp de hvite ikea gardinene, mannen har hengt opp gardinstang, vi har hengt opp bilder og håndklekrok og kjøpt gulvmatte og potteplanter.
Er en stund siden vi var ferdige med gulv og vegger, men først nå det ble tid til interiøret.
Mangler enda dorull holder! og kanskje en hylle til å sette noen pynteting på.

Fargen er forresten noe jeg vurderer til guttebabyrommet også. Har kanskje nok tapet igjen til en vegg, og jeg har to vegger med gips og to vegger med panel på det rommet. Så da kunne jeg ha malt en gipsvegg i den blåfargen og brukt resten av tapetet på den andre gipsveggen (panelveggene blir behandlet med sånn "gjennomsiktig" hvit farge.
Men det er en stund til gutterommet blir ferdig, mannen har såvidt begynt å slå opp lettveggene (det som er inni veggen), så det er mye jobb igjen enda..

Ååå, så fin gjestedo! :)
Digger den tapeten dere har. Jeg har litt av den hengende på veggen på toåringen vår sitt rom (bestilte en tapetprøve fra Sverige en gang).

Jeg gleder meg veldig til permisjonen min starter, om en uke. Da skal jeg begynne med babyens rom. Alle ting (seng, skap etc) er kjøpt inn, men ikke innstallert ennå. Det litt kjipe er at det skal være gjesterom i tillegg til babyrom i begynnelsen, så det står en voksenseng der, og en støvsuger som vi ikke helt har funnet en annen plass til. Men det skal nok bli orden etterhvert, når bare permisjonen begynner...

angara skrev:
Ååå, så fin gjestedo! :)
Digger den tapeten dere har. Jeg har litt av den hengende på veggen på toåringen vår sitt rom (bestilte en tapetprøve fra Sverige en gang).

Jeg gleder meg veldig til permisjonen min starter, om en uke. Da skal jeg begynne med babyens rom. Alle ting (seng, skap etc) er kjøpt inn, men ikke innstallert ennå. Det litt kjipe er at det skal være gjesterom i tillegg til babyrom i begynnelsen, så det står en voksenseng der, og en støvsuger som vi ikke helt har funnet en annen plass til. Men det skal nok bli orden etterhvert, når bare permisjonen begynner...

Men da har dere ihvertfall ett barnerom ;)
Den tapeten er kjempekoselig. Men VELDIG blå! Så rommet var ekstremt blått en periode. Angret nesten litt. Men det ble fint når vi fikk inn møblemang og interiør, da føles det en del mindre blått :)

Vi har enda hverken barnerom eller gjesterom. Det rommet som bygges nå blir nok ferdig om en måned eller to eller tre (kommer ann på hvor mye baby krever av oss), og blir nok både gjesterom, kontor og lager for babyting en stund før det blir babyrom. Men det skal dekoreres som gutterom da, så blir neste rom vi får begynt på det egentlige kontor og gjesterommet.

Så fint! Digger den der tapeten ! :-)

Her går det i litt maling av diverse ting. Har pust opp yttergangen og innergangen. Malt en del furudingser. 
Har nå endelig fått alle babyting på plass og. Tror jeg.... 

Ellers så rydder jeg og vasker om dagene. Bretter klær, i bøttevis! 

Kjenner at nå kan han snart komme, jeg liker ikke de siste "venteukene". :-P

Vi pusser opp hus. Fantastisk timing! 
Men leiligheten vår har egentlig vært for liten en stund, så heldigvis fikk vi kjøpt hus i februar. Men overtakelsen var ikke før 12. mars, så vi har sprengjobba i huset de siste to ukene. Nå er stua straks ferdig, og gangen. Begge barnerommene er ferdigmalt, og guttungen har fått opp gardiner og ny seng. Puh!
Til uka flytter vi - uansett. Jeg må liksom bo der noen dager før lille frøkna ankommer...

Har også panikkvasket noen babyklær og helsetepper. Og dyna er vasket og tromlet. Så hun skal nok få det hun trenger hun her også, men jeg var jo klar i ukesvis forrige gang!

Back
Topp