Hva bør vi unngå å spise ved amming ?

Ra2

Glad i forumet
Jeg har glemt (eller fortrengt ;) ) det man burde holde seg unna ved amming.

Jeg husker løk, men ellers er det ganske blankt. Barn reagerer sikkert litt ulikt, men var det ikke noen fy-fy varer som gjelder for de fleste??

I tillegg til løk er vel kål noe de fleste reagerer på? Og mange holder seg unna jordbær og reker (godt at de små magene sannsynligvis tåler litt mer når sommeren kommer), men det er det vel litt delte meninger om. 

Noen tåler ikke kaffe, sjokolade eller melk, babyer altså...

Her kunne jeg spise løk, kål og grønne erter uten at lillegutt reagerte som vi merket, men brus... et lite glass og han fikk tydelig kjempevondt i magen, stakkars.. spennend å se denne gangen hva lille tåler og ikke tåler at mor spiser

Har fått mange advarsler, så kan nevne de jeg har fått beskjed om: Kål, løk, hvitløk, erterstuing, brus, kaffe, taco, karri, diverse frukt. Husker ikke mere, men er sikkert flere ting.

Det er mye babyn KAN reagere på, men er ikke sikkert den gjør det Så mitt råd er å prøve seg frem i små mengder Jeg gjode det sist, å kunne spise både kål, løk, taco,brus ovs.. Eneste hun reagerte på var gule erter, så det holde jeg meg unna. Ellers kunne jeg spise og drikke alt!

des09feb12 skrev:
Det er mye babyn KAN reagere på, men er ikke sikkert den gjør det Så mitt råd er å prøve seg frem i små mengder Jeg gjode det sist, å kunne spise både kål, løk, taco,brus ovs.. Eneste hun reagerte på var gule erter, så det holde jeg meg unna. Ellers kunne jeg spise og drikke alt!

Da skal jeg begynne å prøve meg fram. Men venter litt:)

Back
Topp