Hva bør man tenke på når man velger babycall?

Snøkrystall

Forelsket i forumet
Har begynt å tenke litt på utstyr vi skal ha, slik at vi kan slå til om det plutselig kommer gode tilbud.
Akkurat nå er det babycall jeg tenker på. Vi har kommet frem til at vi tror vi ikke har bruk for babycall med kamera, men vil gjerne at babyenheten ikke trenger å stå i en "base" for lading hele tiden, men kan brukes når barnet sover ute i vogna feks (men det er kansje vanlig for de fleste typer?)
Andre ting man bør tenke på?
Noen som har tips til gode babycaller med disse kriteriene? Trenger absolutt ikke være de mest dyre eller fancy, men må være greie å bruke og stabile i bruk :)

Neonate har jeg og den er helt super. Begge kan lades og har da sensitivitet og temperaturmåler, greit å følge med at det ikke blir for varmt/kaldt :) anbefales veldig!

Vi har også neonate vi er veldig fornøyde med :)

Vi hadde også en som sto fast på rommet til ungen, det var en Motorola som vi fant ut at bare hadde trådløs foreldre enhet (derfor vi kjøpte neonate, til å bruke borte og i vogna).

Veldig fornøyd med begge to, men merker at jeg savner lyden på motorolaen etter at den gikk i stykker og vi begynte å bruke neonate på rommet. Lyden på motorolaen var klarere og mindre unødig skurring. Men på neonate kan man endre følsomheten på hvor raskt den skal plukke opp lyd, noe som var veldig greit da han sov ute og vi bor i nærheten av en mye trafikkert vei. Greit å høre når ungen gråt, men også greit å slippe høre alle biler som kjørte forbi.

Holder med de andre her med neonate. Det jeg liker med den er:
-lav stråling
-godt rekkevidde
- temperaturregistrering
- to oppladbare enheter (håpløst viss man må ha stikkontakt i nærheten når de ligger i vogn)
- mulig å kjøpe til søskenenhet
- God batteritid
- tar ikke inn andre babycaller
- liten og lett å ha med seg

Vi har også neonate vi er veldig fornøyde med :)

Vi hadde også en som sto fast på rommet til ungen, det var en Motorola som vi fant ut at bare hadde trådløs foreldre enhet (derfor vi kjøpte neonate, til å bruke borte og i vogna).

Veldig fornøyd med begge to, men merker at jeg savner lyden på motorolaen etter at den gikk i stykker og vi begynte å bruke neonate på rommet. Lyden på motorolaen var klarere og mindre unødig skurring. Men på neonate kan man endre følsomheten på hvor raskt den skal plukke opp lyd, noe som var veldig greit da han sov ute og vi bor i nærheten av en mye trafikkert vei. Greit å høre når ungen gråt, men også greit å slippe høre alle biler som kjørte forbi.
Takk for tips :)

Holder med de andre her med neonate. Det jeg liker med den er:
-lav stråling
-godt rekkevidde
- temperaturregistrering
- to oppladbare enheter (håpløst viss man må ha stikkontakt i nærheten når de ligger i vogn)
- mulig å kjøpe til søskenenhet
- God batteritid
- tar ikke inn andre babycaller
- liten og lett å ha med seg

Takk for tips fra deg også :) virker jo ganske enstemmig om at denne er bra :)

Jeg har både Avent og Neonate.

Ligger definitivt Neonate best.
Lang batteritid, «klips» til å henge fast babycallen i vogna, veier lite, lett å ta med, god rekkevidde, god kvalitet (kjøpte den til våres første for 5 år siden). Er myyyyeee brukt!

Har selvfølgelig uten kamera!

låter som att jag må oppgradera fra min Avent, den virker å ha gått ut på dato :p

Stemmer også for neonate :)
Har brukt vår i 2,5 på storesøster og masse bruk igjen til mini som kommer

Har begynt å tenke litt på utstyr vi skal ha, slik at vi kan slå til om det plutselig kommer gode tilbud.
Akkurat nå er det babycall jeg tenker på. Vi har kommet frem til at vi tror vi ikke har bruk for babycall med kamera, men vil gjerne at babyenheten ikke trenger å stå i en "base" for lading hele tiden, men kan brukes når barnet sover ute i vogna feks (men det er kansje vanlig for de fleste typer?)
Andre ting man bør tenke på?
Noen som har tips til gode babycaller med disse kriteriene? Trenger absolutt ikke være de mest dyre eller fancy, men må være greie å bruke og stabile i bruk :)
Enstemmig, så greit :smiley-bounce022

Back
Topp