Hva bør man spørre om på OUL?

winterberry

Gift med forumet
*MIA*
Jeg har OUL førstkommende fredag, altså den 15.nov.
Jeg gruer meg, for er så redd for å få høre at noe ikke er som det skal. Gleder meg jo også, så er veldig blandet det her.

Men har altså ikke noe peiling på hva jeg burde spørre om mens jeg er der, og vil ikke bare ligge der uten å si noe heller.

Noen forslag til hva man kan spørre om?
Og noen tips ellers? :)

Min erfaring er at de underveis forklarer det som blir undersøkt.. Feks viser hjertet, hvor mange hjertekammer det er, viser og forklarer blodgjennomstrømmen osv.. Man kan jo sikkert stille spørsmål underveis om man lurer på noe :)
Jeg syns de har gitt gode forklaringer på alt tidligere så har ikke hatt behov for å spør noe utover det. Eneste bekreftelsen jeg har vært ute etter er om alt er bra med fosteret :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har heller aldri hatt behov for å spørre om noe spesielt. De har vært flinke til å forklare alt, så jeg har egentlig bare jattet med :) Blir jo litt naturlig prat rundt det de ser på.

Hvis du får en lege eller jordmor som snakker lite kan du spørre om ho kan se alle hjertekamrene og blodgjennomstrøm. Jeg spør alltid om det er tegn til downsyndrom og hareskår. Ikke for at det er så viktig,men vil gjerne være "advart" :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Kan være greit å spørre om hvor morkaka ligger :) ligger den foran, tar det gjerne lenger tid å kjenne liv f.eks.

Min erfaring er også at de forteller alt underveis, men kan ho være greit å gi beskjed om du vil vite kjønnet eller ikke. Med førstemann glemte jeg å si det, og da sa hun ikke noe om kjønn.. Då måtte spørre etter undersøkelsen var ferdig ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Eneste jeg visste jeg ville spør om var hvordan navlestrengen var festet og om den så fin ut, pga. en venninne av meg fikk vite etter at hun hadde født at navlestrengen "såvidt hang fast" i morkaken...
Men det slapp jeg å spørre om, da legen sjekket alt mulig på eget initiativ og forklarte alt til oss:)

Satser på at legen/jordmoren din er informativ og at du ikke sitter inne med tusen spørsmål etterpå!:)

Back
Topp