Hva bør man holde seg unna når man ønsker å ned i vekt?

_Helene_

Flørter med forumet
Jeg har ikke så mye peiling på hva som er bra å spise og ikke[8D]
 
Men jeg prøver desperat å komme i litt bedre form, og ønsker å ned noen kilo..
 
Hva bør jeg absolutt holde meg unna?
Og hva BØR jeg egentlig spise?
 
Har jo hørt at brød er fy fy..
 
Hjelp!!![:)]
 
ORIGINAL: _Helene_

Jeg har ikke så mye peiling på hva som er bra å spise og ikke[8D]

Men jeg prøver desperat å komme i litt bedre form, og ønsker å ned noen kilo..

Hva bør jeg absolutt holde meg unna?
Og hva BØR jeg egentlig spise?

Har jo hørt at brød er fy fy..

Hjelp!!![:)]

 
Det værste er jo matvarer med høye verdier av raske karbohydrater.
for å vite at du ikke drikker/spiser mat med høyt karbohydrat inhold kan du se på pakningen...  der står det alltid hvor mye karbohydrater det er per 100 gram vare...  karbohydratene burde IKKE ligge på høyere enn 7-8gram  per 100 gram vare..  sjekket ALLTID at jeg ikke spiste/drakk noe som ikke hadde høyere inhold enn 7 gram karbohydrat per 100 gram vare og så holdt jeg meg langt unna : brød,pasta,poteter,ris,loff (ja alt hvitt) jeg gikk ned fra 67 til 59 kg på 5 uker ;) 
 
ORIGINAL: Misery82

ORIGINAL: _Helene_

Jeg har ikke så mye peiling på hva som er bra å spise og ikke[8D]

Men jeg prøver desperat å komme i litt bedre form, og ønsker å ned noen kilo..

Hva bør jeg absolutt holde meg unna?
Og hva BØR jeg egentlig spise?

Har jo hørt at brød er fy fy..

Hjelp!!![:)]


Det værste er jo matvarer med høye verdier av raske karbohydrater.
for å vite at du ikke drikker/spiser mat med høyt karbohydrat inhold kan du se på pakningen...  der står det alltid hvor mye karbohydrater det er per 100 gram vare...  karbohydratene burde IKKE ligge på høyere enn 7-8gram  per 100 gram vare..  sjekket ALLTID at jeg ikke spiste/drakk noe som ikke hadde høyere inhold enn 7 gram karbohydrat per 100 gram vare og så holdt jeg meg langt unna : brød,pasta,poteter,ris,loff (ja alt hvitt) jeg gikk ned fra 67 til 59 kg på 5 uker ;) 

 
 
WOW!!! Det var du vel fornøyd med ja[:)]
 
ja jeg var kjempe fornøyd [:D]
MEN var driiiiit streng mot meg selv... spiste nesten bare knekkebrød med leverpostei eller makrell i tomat og vann... + 30 min pilates trening hver dag!  men vil man fort ned så funker det BRA !!! [:D][:D]
 
nå har jeg jo gått opp noen kilo pga babis i magen da ;)
 
men skal på samme "kuren" igjen etter fødsel!  utrolig kjip diett.. men DEN vet jeg gir resultater fort så man slipper å gi opp lissom
 
Karbohydrater bør man spise mye mindre av, og det innebærer også alle former for sukker (søtsaker, mye søt frukt). Kutt ned på pasta og poteter og spis mer proteiner (kjøtt, fisk) og grønnsaker. Spis f.eks. 5 kjøttkaker og 1 potet i stedet for 2 kjøttkaker og 5 poteter!
 
MEN, det aller viktigste hvis man vil gå ned i vekt er:
1. Fysisk aktivitet
2. Spis frokost samt jevnlig påfyll dagen (flere mindre måltider)
 
 
alltid ha frukt liggende i kjøleskapet og når man da får lyst på noe forbudt knask tar man et eple eller en klase med druer og/eller yoghurt!!! funker kjempebra her!!!
 
Back
Topp