Hva bør jeg/vi ønske oss til jul?

Lilje92

Gift med forumet
Junilykke 2020 ♡
Junibollene 2023
Jeg er førstegangsgravid og har ikke en eneste ting til den nye verdensborgeren enda - bortsett fra masse strikket tøy. Tenker at Black Friday/jul er perfekt anledning til å fylle på med noen ting som vi trenger :) Noen som har tips til ting som er fint å ønske seg fra familien? :)
 
Min erfaring er at man trenger ikke halvparten av hva man blir fortalt. Jeg skal nesten ikke kjøpe noe annet enn klær, vogn, stellebord, kluter og bilstol for jeg aner ikke behovet vårt. Dumt å handle masse nå for da får man jo heller ikke byttet inn noe når den tid kommer.

Ja, kanskje ungen trenger både babynest, vippestol, badebalje, flasker, brystpumpe, million kremer og blabla men det vet jeg ikke får ungen er ute og vi har kommet hjem og inn i rutiner. Da kan i såfall pappsn ut på shopping :p

Så nei, lite tips her i fra :p
 
Sniker

Vi ønsker oss ullklær til den lille, da det er litt dyrt. Jeg har også ønsket meg vannkoker for eventuell flaskebaby og til grøtmåltidene, og stavmikser så jeg kan lage babymat selv når den tid kommer. Gavekort på jysk, kid og andre steder de selger barneting. Mange vil ikke gi babyting før babyen kommer, men slike ting blir det jo da vi som kjøper, bare med gavekort :)
 
Min erfaring er at man trenger ikke halvparten av hva man blir fortalt. Jeg skal nesten ikke kjøpe noe annet enn klær, vogn, stellebord, kluter og bilstol for jeg aner ikke behovet vårt. Dumt å handle masse nå for da får man jo heller ikke byttet inn noe når den tid kommer.

Ja, kanskje ungen trenger både babynest, vippestol, badebalje, flasker, brystpumpe, million kremer og blabla men det vet jeg ikke får ungen er ute og vi har kommet hjem og inn i rutiner. Da kan i såfall pappsn ut på shopping :p

Så nei, lite tips her i fra :p

Ja, du har et godt poeng der :) men vi trenger liksom absolutt alt, så jeg hadde blitt glad for kluter liksom :p Men jeg skjønner godt hva du mener, vi får vel sette oss ned og se hva vi faktisk trenger med én gang :)
 
Sniker

Vi ønsker oss ullklær til den lille, da det er litt dyrt. Jeg har også ønsket meg vannkoker for eventuell flaskebaby og til grøtmåltidene, og stavmikser så jeg kan lage babymat selv når den tid kommer. Gavekort på jysk, kid og andre steder de selger barneting. Mange vil ikke gi babyting før babyen kommer, men slike ting blir det jo da vi som kjøper, bare med gavekort :)

Genialt :)
 
Vi bruker ikke engangsartikler, så vi trenger å ha et stort lager med vaskekluter slik at vi ikke må vaske klær hele tiden. Vil tippe vi har 40-50 vaskekluter (5pk fra kid/princess), minst. Og da hender det vi går tom, men ikke så ofte.

Jeg er litt for å ønske seg det man har behov for, og gjerne i litt forskjellige prisklasser slik at alle kan gi det de har råd til.

Det som kan være lurt å tenke på, er jo hvor mye plass dere har, hva slags løsninger du tror kan passe dere osv. Også er det en god del utstyr man gjerne kan droppe. Feks sengekant til sprinkelseng.

Men hvis dere tror dere blir å bruke ull, så ønsk dere det. Det koster mye hvis man ikke skal kjøpe brukt.
 
Samtidig, er det en del babyer som faktisk er allergisk mot ull.. :p i alle fall rett på huden.. og dere vil nok få fødselsgaver også. Så er det veldig mye fint ull å kjøpe brukt! I de minste str ser det jo ikke brukt ut i det hele tatt... :) Oog mye salg på ull når vi får vår/sommerbaby ;) Går kanskje an å ønske seg gavekort også? Så kan dere kjøpe etter som behovene melder seg, eller spare opp til vogn, ect.
 
Samtidig, er det en del babyer som faktisk er allergisk mot ull.. :p i alle fall rett på huden.. og dere vil nok få fødselsgaver også. Så er det veldig mye fint ull å kjøpe brukt! I de minste str ser det jo ikke brukt ut i det hele tatt... :) Oog mye salg på ull når vi får vår/sommerbaby ;) Går kanskje an å ønske seg gavekort også? Så kan dere kjøpe etter som behovene melder seg, eller spare opp til vogn, ect.

Du har noen gode poenger der ja :) Blir nok fort at vi ser det an litt nærmere! Gavekort er jo supert :D Vi er veldig heldige og får vogn av svigers til jul ♥️
 
Back
Topp