Hei, jeg sitter å leser en del på ulike rettigheter rundt permisjon og finner fort ut at det er mye å tenke på. Er det noen som har tips til hva jeg skal huske på å lese om eller andre ting rundt permisjonen. Gjerne informasjon og erfaring rundt:
- Feriepenger/ utsettelse av ferie/ feriepengeopptjening
- Arbeidsgivere som betaler foreldrepenger med tilbakebetaling fra trygden (hvordan fungerer dette og hvor står det om det?) Skjønner det slik at dette er tryggest for arbeidstaker, men ganske så vanskelig for arbeidsgiver. Hadde vært fint med en veiledning jeg kan legge frem til sjefen som gjør at dette ser lett ut
- Pensjonssparing, hvordan gjøres dette hvis det er NAV som betaler foreldrepenger.
- Er det noe annet jeg glemmer av rettigheter osv som jeg bør se på?
Gjerne del egne erfaringer eller linker jeg kan lese på!
- Feriepenger/ utsettelse av ferie/ feriepengeopptjening
- Arbeidsgivere som betaler foreldrepenger med tilbakebetaling fra trygden (hvordan fungerer dette og hvor står det om det?) Skjønner det slik at dette er tryggest for arbeidstaker, men ganske så vanskelig for arbeidsgiver. Hadde vært fint med en veiledning jeg kan legge frem til sjefen som gjør at dette ser lett ut
- Pensjonssparing, hvordan gjøres dette hvis det er NAV som betaler foreldrepenger.
- Er det noe annet jeg glemmer av rettigheter osv som jeg bør se på?
Gjerne del egne erfaringer eller linker jeg kan lese på!