Hva bør jeg gjøre?

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Mini har 50% plass i Bhg, fordi mannen min er hjemme slik at det passer med dagene. Men mini kjeder seg litt her hjemme og vil så gjerne gå fullt. Hun spør hver kveld om hun skal i Bhg dagen etter og blir lei seg for at hu ikke skal dit dagen etter. Hun har så mange ordentlige gode venner der, storkoser seg masse!
Jeg og mannen har snakket litt sammen og lurer på å prøve å få hun fulltid der, da det er det hun ønsker. Vi merker på hun at om hun er hjemme med kun meg eller mannen en hel dag så blir hu fort grinete på ettermiddagen. Vi klarer jo selvfølgelig ikke å leke med hu på samme måte som vennene hennes..
Vi tenkte å levere hu kl9 og hente ved 15:30 tiden, da har hu fått med seg det meste som skjer der;)
Hun blir forresten 4 om 1 mnd.

Men er det rart å ha henne der 100% når hun ikke trenger det enda? Jeg har termin i april, og da tenker jeg det kan være deilig for henne å komme seg litt bort fra Grini G og amming;)
Hva tenker dere?

Storesøster går på skolen og er ikke hjemme før ca 14:30... Så ingen å leke med før det..
TuMmY LoVe

Dere kan jo ha full plass, og så heller la henne ha fri eller korte dager inni mellom når hun vil og det passer seg sånn:) Høres jo ut som dere har en relativt fleksibel hverdag. For oss har det vært riktig og viktig å la lillingen ha fri av og til, for det er jo utvilsomt slitsomt for de små med lange dager, hver dag i barnehagen, og siden vi har vært studenter og jobbet turnus hele veien, har det fint latt seg gjøre:)

Sent from my iPad using BV Forum

Hadde nok søkt om full plass ja. Greit med tilvenning til skolestart også :-)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Ville uten tvil gått opp til full plass :)
Kan jo bare ha henne hjemme innimellom om det er så..
Greit med tanke på førskole og tilvenning til lange skoledager :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Selv om dere ikke klarer å leke med henne på samme måte som andre barn er det maaaaaange ting dere kan gjøre med henne som ikke bhg kan. Jeg skjønner jo at hun kjeder seg hvis hun bare er hjemme hele dagen - må jo finne på noe!

Sent from my iPhone using BV Forum

Å så deilig å høre at flere tenker som meg. Er litt redd for å høre at hvorfor har dere hu fullt når mannen er hjemme ett par dager???

TuMmY LoVe

Hadde lett gått opp til 100. Vi har vurdert 70-80 men slått d fra oss og tar heller en fridag i ny og ne!

Lite forskjell i pris egentlig på redusert og full plass, så lite å spare. Da velger jeg heller glatt litt kortere dager :) her er han ofte i bhg fra 9-915 til 1430-15 :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Når hu sier selv at hu vil i bhg er det ikke noe galt i det uansett om mannen din er hjemme eller ikke. Hu velger det jo selv.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Slik som du beskriver situsjonen så tenker jeg full plass.

Selv om jeg syns det er veldig pos. at barnet er hjemme også om foreldrene klarer aktivisere riktig og nok. Er man bare hjemme, så vil barnet kjede seg naturlig nok. Men alenetid med foreldrene er jo veldig bra i utgangspunktet. Hva dere gjør på hjemmedagene hennes aner jeg ikke, så dette er bare på generelt grunnlag;)

Søk om full plass og heller ha henne hjemme når dere ønsker :)

25 uker <3

Søk heller om full plass, og ta fri innimellom.

Jo det er flott med foreldretid, men det er enda sånn at vi voksne ikke lenger klarer å leke på samme måte som barn.
Vi leker ikke på barns premisser, og vi blir fort gjennomskuet :-P
Dessuten orker vi ikke leke hele dagen. Vi klarer ikke å erstatte gode venner og lek med andre barn.

Jo det er mye annet man kan gjøre også, men det er jo ikke sånn at man kan reise ut på ting to dager i uka over flere år heller.

Ta heller sånne dager innimellom, da vil det også bli mer spennende og koselig å være hjemme.

Og så ser jeg på jobb (bhg) at de store barna som ikke går fullt mister mye av det sosiale og aktiviteter som skjer de dagene de ikke er i bhg. Og de andre ungene snakker om hva de gjorde i går, og så har ikke barnet tatt del i de tingene og kan bli utenfor.

Å så deilig å høre at flere tenker som meg. Er litt redd for å høre at hvorfor har dere hu fullt når mannen er hjemme ett par dager???

TuMmY LoVe

Nei, det har da uansett ikke noen andre noe med å gjøre! Dere må finne de løsningene i hverdagen som fungerer for dere :) Som sagt har vi hatt fine barnehageår med full plass, men mulighet til fridager inni mellom:)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg ville gått for full plass og hekker tilpasset dagene litt sånn fra og til.

hadde 100% til sønnen min de siste 2åra i bhg selv om han ikke var der hver dag, han kunne velge litt selv om jeg ikke skulle jobbe. jobba litt forskjellige dager hver uke.. og når jeg var i permisjon så kunne han velge selv om han ville være hjemme med baby eller i bhg ;)

Ville ha søkt om full plass og heller gi henne korte dager :) Minste her har det og han har korte dager fordi at jeg går hjemme.

Begge mine har hatt full plass selv om vi hadde hatt mulighet for 50% Med full plass kan du regulere dagene selv og ta fri\ha korte dager når det passer dere best. Når jenta er 4 så skjønner jeg godt hun vil vætre der mer, eldste mi var omtrent umulig å få med seg hjem igjen i den alderen....:p Yngste er nå 3 og hun ELSKER bhg. Hun leveres seint da så dagene blir korte uansett.

Har sendt Mail nå til Bhg ledelsen i kommunen, så får vi krysse fingrene for at de er ledige :) det er lettere med kortere dager innimellom og fri en dag innimellom ja :)

TuMmY LoVe

Jeg jobber 60% nå og har fri noen dager, men jeg har lillegutt 100% i barnehagen :) Dette er fordi han koser seg utrolig mye der og får ut mye av all den energien han har der i forhold til det han gjør hjemme. Men i og med at jeg har fri noen dager, har jeg jo en fin mulighet til å hente han tidlig de dagene, eller eventuelt ta han fri fra barnehagen innimellom for å finne på noe koselig sammen :)

Back
Topp