Hva bør jeg gi...

Sweetypie

Forelsket i forumet
..til min 18 måneders sønn til mat, han har diare. Bør jeg unngå å gi han kumelk? Og hjelper det ikke med loff og eplejuice?

Ville ikke gitt melk.

Eplejuice er ok, gjerne blandet med vann så den ikke blir sterk. Loff ville jeg kanskje holdt meg unna, den kan inneholde melk. Men du kan jo selvfølgelig sjekke det da[;)]

Det jeg pleier å gjøre er å blander blåbær og yoghurt naturell i blenderen, tilsett sukker til det smaker greit. (Man kan tilsette en del sukker før man er oppe i mengden til vanlig yoghurt)
Yoghurt er bra for tarmfloraen og blåbær virker diarestoppende, så denne smoothien pleier å være ganske effektiv.

Kokt ris og kylling er bra middagsalternativ ved diarè[;)]

Jeg ringte legevakten og hun ba meg blande eplemost og farris. Noen som har prøvd dette? Skal små barn ha farris? Og eplemost, hva er det for noe egentlig? Har aldri kjøpt det. Er det en vanlig flaske? Og hva med farris? Er det ikke kullsyre i den da? Er det bra for barn da?

Takk for svar inmari:)

ORIGINAL: Sweetypie

Jeg ringte legevakten og hun ba meg blande eplemost og farris. Noen som har prøvd dette? Skal små barn ha farris? Og eplemost, hva er det for noe egentlig? Har aldri kjøpt det. Er det en vanlig flaske? Og hva med farris? Er det ikke kullsyre i den da? Er det bra for barn da?

Takk for svar inmari:)

Jeg har også hørt noe om dette tipset før, så tror ikke det er noe feil med det. [;)] Ellers er jo youghurt bra for magen. Kan også kjøpe noe pulver på apoteket, om du er redd for dehydrering e.l.

Farris/eplejuice greiene har ALDRI funket her... Det smaker jo dritt!! Så jeg skjønner snuppa når hun ikke vil ha det..
Eneste som har funket er blåbærsaft. Blander den ganske sterk og gi i mengder! DET hjelper, garantert.

Jeg spurte om saft og da sa hun legevakt dama at jeg bør da i såfall gi blåbærsaft!

Takk for tips jenter:)

quote:

ORIGINAL: Inmari

Ville ikke gitt melk.

Eplejuice er ok, gjerne blandet med vann så den ikke blir sterk. Loff ville jeg kanskje holdt meg unna, den kan inneholde melk. Men du kan jo selvfølgelig sjekke det da

Det jeg pleier å gjøre er å blander blåbær og yoghurt naturell i blenderen, tilsett sukker til det smaker greit. (Man kan tilsette en del sukker før man er oppe i mengden til vanlig yoghurt)
Yoghurt er bra for tarmfloraen og blåbær virker diarestoppende, så denne smoothien pleier å være ganske effektiv.

Kokt ris og kylling er bra middagsalternativ ved diarè

Det er ikke melk i brød

Joda, det er det i mange brød. Vi er ganske kjent med intoleranse for melkeprodukter her i huset, så vi må spørre på bakeriet hver gang. Og det er faktisk melk i ganske mange av brødene. Melk eller mysepulver osv...

Back
Topp