lucillen
Elsker forumet
Spør for en venninne .
For vel 10 år tilbake tok min venninne en god utdannelse men i en nydannet fase klarte ho å få et mistillitsforhold til lånekassen .
Noe som ikke har gått ann å ordne bare betale tilbake avdragene til et inkassobyrå.
Så ble ho brått syk for 2 år tilbake .
Ho har hatt mye trøbbel med sitt nav kontor . Ho har hele veien bare ønsket å kunne starte helt på nytt med en ny utdannelse tilpasset den nye livssituasjonen . Noe som bare har vært bare bortkastet .
Så i vår søkte ho på skoler til høsten , men fikk beskjed fra lånekassen at det ikke vil gi henne noe støtte til utdannelse grunnet dette mistillitsforholdet ho dessvere fikk
Hennes nav kontor er veldig vanskelige . Det mener alle på aap skal gå på
" klubb " og være ute på ulike aktiviteter .
Noe som for min venninne er noe vanskelig å gjennomføre hele tiden grunnet den nye livssituasjonen .
Har vært en del snakk i det siste at det kan bli ufør .
Dette ønsker ho ikke selv . Ho vil bare komme videre . Ta en utdannelse . Jobbe hjemmefra med eget kontor . Tilpasse dagene etter sykdommen . På sikt kunne jobbe 100 % hjemmefra . Er et sikkert yrke som blir mer og mer aktuelt i fremtiden .
Men nav er ikke enig .
Hva skal ho gjøre viss ho kommer inn på skolen til høsten ?
Kan ho søke på tilleggsstøtte til utdannelse som ligger under aap eller vil ho miste all støtte med aap viss ho takker ja til skoleplass men får nei at dette er ikke ok fra nav ?
Vanskelig situasjon for min venninne