Hva bør en ikke kjøpe?

Lykkeliggravid

Lykke!!
Augustlykke 2015
Hei! Jeg tror jeg har fått handlet inn det meste til babyen kommer! Mangler bare madrass og sengetøy og sånn. Men så hørte jeg fra en venninne at man MÅTTE ha en badetemperaturmåler. Er dette nødvendig? Til dere som har små fra før, er det noe dere har kjøpt som dere ikke har trengt? Litt råd hadde vært fint :-)

Hei! Jeg tror jeg har fått handlet inn det meste til babyen kommer! Mangler bare madrass og sengetøy og sånn. Men så hørte jeg fra en venninne at man MÅTTE ha en badetemperaturmåler. Er dette nødvendig? Til dere som har små fra før, er det noe dere har kjøpt som dere ikke har trengt? Litt råd hadde vært fint :-)
Jeg har ikke hatt det med de andre to. Kommer ikke til å kjøpe nå heller. Lærte på sykehuset å kjenne med albuen :)

Har ikke hatt det med andre enn tredje. Man kjenner ellers tempen slik de viser på føden, undersiden av handen om du forstår :p

Er det ikke bare å teste vannet med håndleddet på samme måte som man sjekker om vannet er 37 grader for gjærbakst?

Du MÅ ikke ha det nei :) jeg kjøpte det til nr 1, men brukte det bare en gang og da syns jeg vannet var så kaldt. Småen trivdes ikke med badet heller, gråt og bar seg :/ tappet i på nytt og testet med underarmen, og da var han mye mer fornøyd :) siden ble det aldri brukt!

Gutt født 09
Lillebror ventes aug/sept

Ellers, ikke kjøp kortermet bodyer og sko ;)

Gutt født 09
Lillebror ventes aug/sept

Sniker litt fra august:)
Du MÅ/trenger ikke ha:
-Tempraturmåler til vann
-Kortermet body
-Sko
-Stive dongeribukset
-Babycall med kamera
-Kortermet/kortbukse pyamas/sparkedrakt
-masse babysåper og kremer(holder med salve, olje evt litt mild sjampo hvis ungen overhode har hår;))

Alt er jo smak og behag da:) kan være noen mener det er et must, men:)

Venter nr 3 4. August:)

jeg fikk badetemp i en av gratis pakkene.. fra tinyshop tror jeg :p hadde ikke kjøpt det jeg ikke hadde fått det i posten.

Sniker litt fra august:)
Du MÅ/trenger ikke ha:
-Tempraturmåler til vann
-Kortermet body
-Sko
-Stive dongeribukset
-Babycall med kamera
-Kortermet/kortbukse pyamas/sparkedrakt
-masse babysåper og kremer(holder med salve, olje evt litt mild sjampo hvis ungen overhode har hår;))

Alt er jo smak og behag da:) kan være noen mener det er et must, men:)

Venter nr 3 4. August:)

Akkurat de samme tingene jeg har merket meg at jeg ikke trenger :D Men mulig jeg må ha det badetermometeret ved nærmere ettertanke- for mannen å bruke ;) Mannen min bruker veldig varmt vann på seg selv, om jeg går i dusjen etter han så skoldes jeg. Men han blir vel litt mer forsiktig med babyen vår <3

Etter hva jeg har hørt, så er det faktisk ganske lite vi egentlig trenger den første tiden. Og det vi ikke har skaffet innen fødsel, kan vi fint skaffe når vi ser at vi har bruk for det :)

Mannen har veldig lyst på babycall med kamera - hvorfor mener dere man ikke trenger det? Personlig synes jeg ikke vi trenger babycall i det hele tatt... Men han vil ha i tilfelle vi sitter på verandaen eller TV'en er på, og han vil ha kamera - med opptaksfunksjon - i tilfelle baby gjør noe ekstra nusselig...

Sko, kjoler, dongribukse og kortermet body er det jeg har fått beskjed om at vi ikke trenger. Men likevel har vi 5 kjoler i str nyfødt... Gaver, ikke noe vi har kjøpt selv.

Mannen har veldig lyst på babycall med kamera - hvorfor mener dere man ikke trenger det? Personlig synes jeg ikke vi trenger babycall i det hele tatt... Men han vil ha i tilfelle vi sitter på verandaen eller TV'en er på, og han vil ha kamera - med opptaksfunksjon - i tilfelle baby gjør noe ekstra nusselig...

Sko, kjoler, dongribukse og kortermet body er det jeg har fått beskjed om at vi ikke trenger. Men likevel har vi 5 kjoler i str nyfødt... Gaver, ikke noe vi har kjøpt selv.
Men da er det jo "vil ha" og ikke "må ha"?

Back
Topp