hva bør ejg gjøre.?

selisa

Elsker forumet
virker som snuppa mi er blitt redd for vann.
hun har elsket og bade siden hun var 5 mnd. før det hatet hun å bade.
men nå har hun jo vært så glad i å bare men plutselig tør hun ikke å sette seg ned i vannet en gang, dusjen er hun livredd, så den unngår jeg å bruke på henne.

men får jo ikke vasket håret hennes ordentlig mer siden hun bare hyler å prøver å komme seg ut av badekaret.
vi har prøvd å bade sammen med henne men det hjelper ikke.
er helt rådløs nå.

noen som har tips eller er i samme situasjon som kan dele erfaringer?

Kanskje ta en liten pause fra badingen? Prøve å stille frem en balje og en kopp som hun kan få holde på med. Plaske litt på egen hånd?

Sånn har Hannah holdt på lenge at ho ikkje vil bade og i allefall ikkje dusje...
Men ungen må jo vaskes og håret og... så vi har bærre måtta jobba knallhardt før å venne ho te det og få ho te å like det igjen!

Sånn eksakt ka vi har gjort ja... hmm.. det va det da...

Vi hadde det samme problemet med Emilie for ei stund tilbake.. Ho begynte å grina bare vi gikk inn på badet..
Eg vaska håret hennas i vasken mens det sto på, det syns ho gikk greit.. og så lot eg ho sitta på vasken og plaska litt og leika med vannet.. var og ein tur i basseng med ho.. plutselig ein dag så var ho ikkje redd lenger.. og no blir ho heilt vill når eg spør om ho vil bada :) Då går ho og roper bada - bada - bada heile veien til badet :)

Håpe det ordne seg for dokke [:)]

Back
Topp