Hva BØR man være ferdig med på julaften?

*Labambie

Forumet er livet
Ser mange løper ut heseblesende julaften å shopper gaver, mat, klær osv osv.. Jeg mener det (så sant det ikke er en god grunn selvsagt) at man bør ha klart å gjort seg ferdig innen lille julaften kl 20 med shoppingen..
Frisørsalonger som har oppe på julaften, og folk som virkelig klipper seg julaften.. Hallo.... Eller folk som går på apoteket julaften for å kjøpe tranpiller.. [8D]

I MINE øyne er det unødvendig at kjøpesenterene har åpent julaften. Hadde holdt med 2 timer i matbutikken for de som har glemt toalettpapir eller noe..
Hva synes dere? Hva bør man gjøre eller ikke gjøre på julaften?

pusse opp... Vi holder på i dette øyeblikket å lister taket i gangen[8D] og får folk på julaften[8|]

Tja... Påstår du at klærne vi skal ha på når vi drar herfra kl 9 imorgen burde vært klare...??! [8|]

-Kanskje sette på vaskemaskinen nå... [:-]

Jeg synes det er bra at butikkene er åpne!
Det finnes utrolig mange som jobber overtid stortsett hele desember for å ikke havne bakpå i løpet av julen/romjulen.

Mange velger jo å jobbe seg inn slik at de kan ta fri i romjula, og når du da har jobbet 07-22 hver dag i en mnd, så rekker man rett og slett ikke alt.. :)

Det er jo ganske mange som ikke feirer jul da...
Og så er det mange som har jobbet mye, vært syke, osv osv...

Men tja, klippe seg på julaften..? Kanskje litt sært, men kan jo hende man vil se skikkelig bra ut et år. Nyklippet og fresh liksom. [:D]

jeg syns hver og en bør være ferdig med det en føler seg komfortabel med.

selv vil jeg ha alt unnagjort innen lille julaften så jeg kan bruke 23. og 24 desember på bare kos [:D]

Er heldigvis helt klar, må bare på matbutikken å kjøpe brød og klementiner[:)]

i bunn og grunn er jeg veldig enig med deg - men dessverre så må jeg på senteret en tur nå når det åpner[:'(] Snuppa har vokst ut av strømpebuksen sin og de hadde ikke strømpebukse til meg....hadde nok klart meg uten, men når de har åpent og vi ikke skal til mamma og de før kl 12-13 så tar jeg turen....

Jeg synes også de som jobber i butikk burde få fri på julaften.

I år er vi heldigvis i rute, og det er veldig deilig. Alt er bare hyggelig og behagelig. Men i fjor var det ikke helt sånn, med en akutt syk hest som måtte ha døgnvakt og veterinærbesøk 3 dager på rad (inkludert på julaften) og jeg høygravid og skulle arrangere julaften. DET var stress, og da var jeg nok innom både her og der for å kjøpe de siste gavene og matvarene.

man bør vel igrunn være ferdig med alt...
jeg ble - takket være et nattåpent kjøpesenter - ferdig på tirsdag kveld (eller.. jeg måtte ut og finne nissedrakt i går da..) og i dag skal vi ikke ut av huset annet enn for å måke gårdsplassen [:D]

JEG vil være ferdig med innkjøp av både klær, mat og gaver før julaften, men hva andre gjør må være helt opp til dem. Julaften er faktisk ingen "rød" dag så at butikkene er åpne for dem som av en eller annen grunn velger å gjør innkjøp da må da være helt greit[8|]

Jobba i matbutikk før, og var flere som kom stressa inn og spurte om vi ikke hadde ribbe eller pinnekjøtt igjen.

Det syntes jeg man burde være ferdig med før julaften.
Ellers syntes jeg alt av innkjøp burde være ferdig også i grunn..

Jeg er ferdig med alt utenom å lage mat og ta meg en dusj. Det er sånn jeg liker det [:)]

Mannen min er å kjøper julegave til meg for han har jobba nesten døgne rundt den siste tiden[8D]
Å så skal ha kjøpe noe mere brus til i kveld, bedre med for mye enn forlite..

Men jeg er ferdig med alt, klær, gaver, maten og alt..
Har pynta tre, lagt pakker under treet, skrellet poteter og kålrot, pinnekjøttet ble lagt i vann i gårkveld og alla dyra har fått ekstra god mat i dag. nå pusser jeg glassene og bestikket fritt for fingermerker og dråpe merker å dekker borde.
så er det bare å sette over maten å hive seg i dusjen å stelle seg i det nye tøyet man har kjøpt for julen[:D]

Back
Topp