Hva avgjør om man får medisinsk eller kirurgisk abort etter MA?

Furutre

Glad i forumet
Oktobergull 2022
Har lest litt her i dag, siden jeg i dag fant ut at jeg har opplevd MA igjen. Fosteret ble på ul målt til å være ca 11+3, jeg skulle vært 12+0 i dag. I morgen skal jeg på sykehus for medisinsk abort, men hva avgjør om man får det ene eller andre? Sist virket ikke tablettene og jeg endte opp med utskraping først 4 uker etter at MA ble oppdaget (var 11+4 da det ble oppdaget, og fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 8) Syns kirurgisk var uproblematisk, og ville gjerne hatt det igjen.
 
Jeg blir litt forvirra selv av dette . For jeg har hatt to MA hvor den siste var i uke 12, men stoppet i 8+2. den andre også 8+2 , men oppdaget da 8+4 så fikk raskt cytotec behandling .

For en del år siden tok jeg en provosert abort og mener jeg var 11 uker + men da møtte jeg opp på Ullevål på mårran og fikk narkose . Ble brukt vakuum mener jeg de sa , våkner senere og kunne dra hjem da . Det var veldig deilig å sove seg gjennom dette. Enn å ta tabletter i hytt i pine å vente på blødning .
 
Fikk egentlig en god forklaring hos legen på sykehuset. Psykisk er nok kirurgisk best, men for kropp og livmor er det mer skånsomt med medisinsk. De prøver å unngå kirurgisk, men gjør det om medisinsk ikke fungerer. Hos meg tok det 7 timer og en ekstra dose medisin etter 4 t så kom alt ut. Trist opplevelse, men ingen smerter, bare psykisk vondt. Også vil livmor bli raskere klar for nytt svangerskap (sa de i allefall til meg).
 
Fikk egentlig en god forklaring hos legen på sykehuset. Psykisk er nok kirurgisk best, men for kropp og livmor er det mer skånsomt med medisinsk. De prøver å unngå kirurgisk, men gjør det om medisinsk ikke fungerer. Hos meg tok det 7 timer og en ekstra dose medisin etter 4 t så kom alt ut. Trist opplevelse, men ingen smerter, bare psykisk vondt. Også vil livmor bli raskere klar for nytt svangerskap (sa de i allefall til meg).
:Heartred
 
Har lest litt her i dag, siden jeg i dag fant ut at jeg har opplevd MA igjen. Fosteret ble på ul målt til å være ca 11+3, jeg skulle vært 12+0 i dag. I morgen skal jeg på sykehus for medisinsk abort, men hva avgjør om man får det ene eller andre? Sist virket ikke tablettene og jeg endte opp med utskraping først 4 uker etter at MA ble oppdaget (var 11+4 da det ble oppdaget, og fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 8) Syns kirurgisk var uproblematisk, og ville gjerne hatt det igjen.
Trist å høre du har opplevd det igjen ❤️

hadde samme opplevelse som deg, oppdaget uke 11 men stoppet 8+2 hvor medisinsk ikke var nok og måtte få kirurgisk etter 4/5 uker.
Opplevde også kirurgisk som mest skånsomt og effektivt så jeg har tenkt om det skulle skje igjen så kommer jeg til å be om det igjen.

Hvordan gikk det med deg? Ser nå at det var en stund siden ❤️
 
Back
Topp