Hva av barne-tv liker du, og hva liker du ikke?

eg ainst ikke

Flørter med forumet
Har dere noen barnetv-programmer som dere liker, og ikke liker (helst de som går på tven for tiden, men også tidligere programmer, hvis dere har noen)?

Jeg liker Verdens beste Sfo og Svampebob ihvertfall.

Jeg misliker Benjamin elefant. Det er så irriterende med det jævla "Tu-tuut!" hele tiden, og hu kjærringa som alltid sier "sensasjonellt".
Ellers misliker jeg Drømmehagen, Noddy, og Teletubbies.

Jeg må dessverre si at jeg ikke liker Barne-Tv i det hele tatt og heller setter på en film... Jeg synes det er altfor mye skriking, og bæsj-promp-prat... Ungene vil heldigvis heller se på dvd'ene sine enn BarneTV.
Men jeg likte faktisk Lesekorpset, Muldvarpen, Laban og jeg tror that's it... :-)

Jeg liker Øysteins blyant! Ellers ikke så mye egentlig... Snuppa er veldig fan av Drømmehagen og Mamma mø... Hehe :-)

Øysteins blyant og verdens beste sfo, hater tøfferud og drømmehagen er det mest psykedeliske jeg noen gang har sett emoticon

Her lar jeg guttungen se på Disney Junior. :) Synes det er fine programmer der.

Han er veldig glad i Mikkes Klubbhus, Handy Manny, Jake og Sjørøverne og spesialagent OZO. :)

På nrk Super synes jeg det er bare dårlig barneTV.. Noen ganger det er noe som er fengende, men ellers bare teit.. 

Følger ikke med lenger, TVen står bare der og surrer mens jeg jobber eller gjør andre ting, ser ikke barneTV med ungene lenger, de er litt for store til det. Men lillemor på syv er veldig glad i Ozo, Dora, Barnas supershow, egentlig alt som har bevegelige bilder. Og så elsker hun den karate-serien på en av disse Disney-kanalene. Og iCarly. Jeg avskyr iCarly og Hanna Montana. 

Jeg synes Fantorangen som begynner 17.30 er veldig ålreit,mini på 14 mnd sitter pal foran tv'en når det er på.
Men barne-tv for de eldre barna synes jeg har blitt dårligere med årene,savner huset med det rare i og portveien 2 :-)

Spiller det noen rolle hva jeg liker og ikke liker, er da ikke jeg som skal se på det.... 

Rekekreke skrev:
Spiller det noen rolle hva jeg liker og ikke liker, er da ikke jeg som skal se på det.... 

Selvfølgelig måtte dette svaret komme, dette er jo bv...

Nei, det spiller ingen rolle. Men det er vel lov å mislike eller like barnetv-programmer allikevel?

jeg liker de som har en god historie/hendelsesforløp (eller sanseopplevelser når det gjelder de aller minste). og at det er noe læring i det, men ikke sånn "pekefinger". Jeg liker ikke de som ikke har noe "mål og mening", som ødelegger konsentrasjonen til barna (bildet skifter fort), som har vokseninnhold/humor (ikke disney som har litt for både liten og stor, men situasjoner og språk ikke barna kan knytte til virkeligheten) eller er utdatert (gamle rekvisitaer eller situasjoner som barn ikke gjenkjenner).

orker ikke ramse opp alle jeg liker og ikke liker...

Må si jeg misliker ALT som disney channel sender (altså for de litt større barna) disney junior osv kan være ok. Også HATER jeg Icarly. Mer bråkete irriterende skrikete serie skal man lete lenge etter tror jeg.. Liker julekalenderne jeg..Altså det finnes jo unntak av barnetv som er greit å se på.. Men det som står på her i hus er iallefall kjempeirriterende. 

Det er ikke mye som er kjekt for meg som er over 30. Men det driter vel jeg i så lenge min 3 og 4 åring liker det.

De er fan av Øysteins blyant, Barnas Supershow, Mikkes Klubbhus, Dora, Handy Manny, Byggmester Bob, Albert Åberg, Kosinus, Peppa Gris, Ra Ra og myyyye mer.

Rekekreke skrev:

så hvis sønnen din ønsker å se på paradise hotel (eller annet) så spiller det ingen rolle om du synes innholdet er ok eller ikke?

Jeg liker Vaffelhjarte, Tuva fra Tarva, Fjellgården i Trollheimen (?) og sånne programmer. Liker ikke tegneserier med stygge tegninger. Husker ikke hva de heter i farta... Kaptein Sabeltann likte jeg veldig godt.

Mesteparten stinker. Her elsker de for tiden Pusur, og det er godt, for det går faktisk an for voksne å se også. Ellers er det Timmy, Sauen Shaun, eller Mikkes Klubbhus. Alt på DVD. De er også veldig glad i å se på når det spilles Super Mario Galaxy eller annet Super Mario-spill, så eldste ber gjerne om at det spilles Mario istedet for å be om å få se tv.

Her lar jeg guttungen se på Disney Junior. :) Synes det er fine programmer der. Kjenner jeg gruer meg til han føler han er for stor der.

Liker ikke disse andre disney kanalene, cartoon network. Synes tvprogrammene er for voldelige. Det er jo akkurat som en voksen action serie bare med tegneseriefigurer. Har og sett wannabe robinson i tegneserie.

Nå ser jeg ikke så nøye på barne-tv programmene ut over at det er ok å se på. Gutten min ser stort sett på: Timmy, Mitte Muus (mikkes klubbhus), todæææ (tøfferud evnt thomastoget på dvd) og dyrepasserne (ikke barnetv, da, men han liker å se det i opptak). På dvd ser vi også på emil, drømmehagen og gråtass. Han er foreløpig ikke så kjempeinteressert i kaptein Sabeltann og sånn ting, men det kommer vel. 

Jeg synes forresten at Øistein er litt morsomt å se på selv. Og det matteprogrammet - kosinus(?) virker ganske bra for de litt større barna. Ellers synes jeg det er mye ræl for barna. Det der superquiz er jo bare tragisk.

JEG liker bl.a små einstein, sauen shaun, Timmy og de litt eldre tegnefilmene som muldvarpen

jeg kunne fint klart meg uten Handy Manny :( 

Rekekreke skrev:

Hehe! Jeg tenkte det samme. Jeg klarer liksom å lukke øyne og ører den lille stunda det holder på. Kjempefin anledning for å ta seg en liten dupp 

Back
Topp