Hva annet kan utsette mensen?

• Trådstarter Trådstarter Jentemamma♡
  • Opprettet Opprettet
J

Jentemamma♡

Guest
Er nå 5-6 dager siden den skulle ha kommet for fullt. Men nå er det ingen antydning. Det er første gang menstuasjonen ikke har kommet når den skulle, til punkt og prikke. Tatt nok en negativ test idag så det er nok ikke graviditet. ikke stresser jeg eller slanker meg heller. Blir snart sprø!

Stress, sykdom type fedme eller anoreksia. Eller bare en helvetes idiotisk syklus.
Sikkert mer som kan gjøre at den ikke dukker opp?

Noen tester positivt ganske seint ;) så kan jo hende??

stress, vektendring, forstyrret søvn, hoppet over el, sykdom

Er nå 5-6 dager siden den skulle ha kommet for fullt. Men nå er det ingen antydning. Det er første gang menstuasjonen ikke har kommet når den skulle, til punkt og prikke. Tatt nok en negativ test idag så det er nok ikke graviditet. ikke stresser jeg eller slanker meg heller. Blir snart sprø!
Du er ikke alene om å vente på mens.. Jeg aner ikke hvor min har blitt av, er 15 dager etter IKM

Stress, sykdom type fedme eller anoreksia. Eller bare en helvetes idiotisk syklus.
Sikkert mer som kan gjøre at den ikke dukker opp?
Er 65kg og har nylig oppdaget cøliaki. Kan det ha noe å si?

Er 65kg og har nylig oppdaget cøliaki. Kan det ha noe å si?

Cøliaki kan vel påvirke syklusen spesielt om man får i seg gluten, etter det jeg har lært. Dette fordi kroppen da går i en "sykdomstilstand", og sykdom kan jo som kjent ha påvirkning på syklusen.

Cøliaki kan vel påvirke syklusen spesielt om man får i seg gluten, etter det jeg har lært. Dette fordi kroppen da går i en "sykdomstilstand", og sykdom kan jo som kjent ha påvirkning på syklusen.
Det visste jeg ikke. fikk diagnosen i juli ifjord, men har hatt normal menstruasjon frem til nå. Nå skal det også sies jeg har gått ned nesten 10kg på kort tid pga cøliakien og endret kost. Men skal ta en blodprøve hos legen imorgen så får ihvertfall vite da hvis jeg skulle være gravid :-) takk for svar!

Det visste jeg ikke. fikk diagnosen i juli ifjord, men har hatt normal menstruasjon frem til nå. Nå skal det også sies jeg har gått ned nesten 10kg på kort tid pga cøliakien og endret kost. Men skal ta en blodprøve hos legen imorgen så får ihvertfall vite da hvis jeg skulle være gravid :) takk for svar!

Greit og sjekke det ut hos legen ja. Vektnedgang på kort tid er ingen gunstig greie for kroppen, men det er ikke gitt at det er grunnen. Spør legen og oppdater oss i morgen da :) Greit og vite for alle andre som lurer og kanskje har cøliaki.

Back
Topp