Hva "angrer" dere på, evt vil gjøre anderledes neste gang?

MilliVanilli

Forumet er livet
Tenker da på bomkjøp,"hendelser" dere gjorde osv?

Jeg angrer på at:
-Jeg ikke hvilte mer siste dagene og ukene. Selv om jeg lå på sykehuset i 3 uker før hun var født, gikk jeg jo rundt på sykehuset hele tiden,tidlig oppe osv. Spesielt de 6 døgnene de prøvde å få fødselen i gang, aldri gått så mye trapper i mitt LIV! Hjalp jo ikke, å sleit meg ut[8D] Ikke akkurat fått henta inn søvnen!

-Psyken kan man ikke styre, å jeg var enormt redd hele veien av diverse grunner, så neste gang skal jeg vente til jeg er nok psykisk sterk, å jobbe hardt med meg selv for å nyte svangerskapet, husker faktisk veldig lite fra tiden som gravid, sånn gravidrelatert, fordi jeg var så redd!

- Skal ikke neste gang ha hele verden på besøk de første dagene[8D][8D] De kan fint vente, Serine var 3 uker første dagen vi ikke hadde besøk!!

-Ikke shoppe så INNMARI mye klær,for vi fikk ENORMT mye klær i gave, å har ikke fått brukt alt i 50, som nå er pakket bort, å har nesten dårlig samvittighet ovenfor 56 klærne som ikke blir mye brukt! Å jeg har klær på hver dag(altså mer en body og strømpis)

-Blir det snitt neste gang å, så tror jeg at jeg tar med en person til,bare for å ta bilder nesten[8D] Det skjedde jo så fort og så mye, at sambo fikk ikke tatt så mye bilder, selv om det var noe av det eneste jeg sa, så skulle ønske vi hadde flere fra de første timene!

- At vi kjøpte ALT på forhånd, vi kunne fint venta med noen ting å sett ann behovet, som de 6 Dr.Brown flaskene jeg kjøpte er aldri brukt, elektriske pumpa er brukt en gang(bare for å prøve) osv[:)]

Angrer egentlig veldig lite jeg.. :)

Det eneste må være at jeg nok presset meg litt lenger på jobb enn jeg burde gjort. Var veldig sliten en stund.

Men jeg fikk slappet godt av før fødselen, og vi hadde nesten drøyt lite besøk de første dagene. :) Vi fikk amming godt igang før vi fikk folk på overnatting og sånt.

Jeg angrer på at jeg ikke fikk tatt magebilde mens jeg var høygravid med Anna. Har et magebilde fra underveis i fødselen med storebror, men det rakk jeg ikke ta nå. Hvorfor i all verden var jeg så dum, og utsatte det så lenge? Kunne jo tatt i hele svangerskapet, det skal jeg gjøre neste gang.

Masse jeg ville gjort anderledes.

-Jeg burde vært bedre rustet både fysisk og psykisk(var utbrent når jeg ble gravid).
Det gjorde at svangerskapet ble tøft på begge måter. Masse plager med nakken min, og jeg ble deprimert av det.

-Jeg ville brukt mindre tid på å bekymre meg for å føde, og den tiden jeg skulle tilbringe på sykehuset.
Det gikk mye greiere enn jeg trodde.

-Jeg ville vært mer sosial iløpet av graviditeten, SELV om smertene stoppet meg.

-Jeg ville godtatt at nettene jeg slet på slutten med søvn ville være kun da, og at de ville roe seg så fort babyen kom.

-Angrer på at vi ikke tok mer bilder under tiden på sykehuset.

Når jeg tenker tilbake på det nå, får jeg tårer i øynene. Det var en utrolig vond og urolig tid for meg, men også fantastisk. Jeg og samboeren min kom mye nærmere hverandre enn vi noen gang har vært gjennom denne perioden.

Jeg angrer egentlig ikke på noe :D...
Må i såfall være at jeg var litt innesluttet som gravid.. Og ikke helt struttet og følte meg flott som gravid :/

Jeg angrer ikke på noe egentlig, men pga at vi mistet Aurora i januar har det vært tøft og
vanskelig..
-Jeg har hatt vanskeligheter med å ha 100 % tro på at det skulle gå bra og at vi ville få
med et levende barn hjem.

-Det har vært veldig vanskelig å knytte bånd i svangerskapet før jeg kjente bevegelse og spark.

-Har aldri slappet helt av når alle har sagt at " denne gangen går det bra".

Håper jeg blir mere avslappet i neste svangerskap [:)]

Sove og slappe av mer mot slutten. Får igjen nå for at jeg ikke gjorde det[:'(]. 

Jeg angrer ikke på noen verdens ting fra svangerskapet tror jeg. Ikke som jeg kommer på sånn i farta ihvertfall[:)]

Men jeg angrer noe fryktelig på at jeg sa nei til at sambo skulle filme under fødselen. Selv om den var vanvittig tøff for meg, og jeg ikke kunne sett den nå, så hadde det vært moro og hatt til senere!

Jeg angrer på at jeg ikke ba om å få prate med jordmor som tok imot Mikkel før jeg dro hjem fra sykehuset. Det er så mye jeg lurer på..

Også angrer jeg på at vi ikke tok enda flere bilder på sykehuset.. Og vi har ikke et eneste bilde av oss 3 sammen fra den første tiden[:(]

nestegang... jo da skal jeg ha super god råd til å kjøpe ALT [;)] jeg har lyst på[8D] hahahaha det sa jeg sist også, gikk ikke slik nei...

Hmm...angrer ikke på så veldig mye egentlig...
Må være at vi skulle tatt flere bilder under fødselen!! Har bare 2-3 stykker av Casper som ligger på brystet hos en svett, sliten mamma med sminke OVERALT!![>:]

Ta fler bilder!! Både i graviditeten, under fødsel og på sykehuset! Og at jeg var overarbeidet å vurderte sykmeltingcfør jeg ble gravid!! Kom meg aldri helt ovenpå enegi messig, så det ble mye sofa selv om formen var på topp ellers! ( det merkes på manglende muskler nå!!)

-Ta det mer med ro etter fødsel, og ikke stresse med å komme oss på barsel på fødestua (om det blir fødsel på avd. i nabobyen slik som nå)

-Mindre besøk de første dagene

-Vente med innkjøp (har ikke brukt pumpa enda, men får se da [8D] Men den er også det eneste vi ikke har brukt)

-Blir neppe å kjøpe så mye klær (får vi gutt har vi jo myyye, får vi jente får vi alltids nok i gave, og er det noe vi trenger kan vi dra innom butikken og kjøpe det [;)])

-og nå vet jeg jo at pcos´en gjør at jeg har mindre melk, så vil vel prøve flaske med mme tidligere

hmmmm, det jeg kommer på i farta.. tror jeg [8|]

Nå skal jeg ikke bli gravid flere ganger, tror jeg.. Så får ikke gjort opp for det jeg angrer på, men tenkte en del før dette svangerskapet på hva jeg ville gjort annerledes sist. Det er nok lurt å tenke litt på det! [:)]

Denne gangen slappet jeg mer av i svangerskapet og jeg gikk tidlig over på svangerskapspenger og prioriterte fysio og trening for bekkenløsninga isteden for å være i jobb. Noe som har gitt veldig positivt utfall nå etter fødselen!! Sist ble jeg aldri bra etter fødselen heller...

Angrerer på at jeg ikke fikk somlet meg til å ta gravidbilder da jeg egentlig følte meg veldig vel og tok meg bra ut som gravid! Alle komenterte at jeg hadde en veldig gravid glød og fin mage under begge svangerskapene og la ikke på meg noe. [;)]

Handlet altfor mye vinterklær (dresser)!! Vi har ikke vært ute og trillet noe og vinterklæra i str 56 er for små alt... De fleste har vi fått i gave da, men angrer på at jeg ikke byttet de til større str før jeg vaska de, så kunne hun hatt de utover våren istedenfor.... [8D]

Angrer på at jeg ikke har fått tatt skikkelige babybilder av begge barna med meg og pappan. Men skal få tatt bilder av de sammen nå etter hvert [:)]

Angrer på at jeg ikke sparte opp litt mer penger på forhånd som jeg kunne brukt til å kose meg litt mer i svangerskapene og permisjonstiden.

Angrer på at jeg ikke ble med i barselgruppe sist gang, men det skal jeg denne gang! [:)]

Angrer på at vi ikke fikk pusset opp ferdig huset før vi fikk barn... Men hadde ikke villet vente med å få barn heller da! [:D]

ORIGINAL: mettemor!

Nå skal jeg ikke bli gravid flere ganger, tror jeg.. Så får ikke gjort opp for det jeg angrer på, men tenkte en del før dette svangerskapet på hva jeg ville gjort annerledes sist. Det er nok lurt å tenke litt på det! [:)]

Denne gangen slappet jeg mer av i svangerskapet og jeg gikk tidlig over på svangerskapspenger og prioriterte fysio og trening for bekkenløsninga isteden for å være i jobb. Noe som har gitt veldig positivt utfall nå etter fødselen!! Sist ble jeg aldri bra etter fødselen heller...

Angrerer på at jeg ikke fikk somlet meg til å ta gravidbilder da jeg egentlig følte meg veldig vel og tok meg bra ut som gravid! Alle komenterte at jeg hadde en veldig gravid glød og fin mage under begge svangerskapene og la ikke på meg noe. [;)]

Handlet altfor mye vinterklær (dresser)!! Vi har ikke vært ute og trillet noe og vinterklæra i str 56 er for små alt... De fleste har vi fått i gave da, men angrer på at jeg ikke byttet de til større str før jeg vaska de, så kunne hun hatt de utover våren istedenfor.... [8D]

Angrer på at jeg ikke har fått tatt skikkelige babybilder av begge barna med meg og pappan. Men skal få tatt bilder av de sammen nå etter hvert [:)]

Angrer på at jeg ikke sparte opp litt mer penger på forhånd som jeg kunne brukt til å kose meg litt mer i svangerskapene og permisjonstiden.

Angrer på at jeg ikke ble med i barselgruppe sist gang, men det skal jeg denne gang! [:)]

Angrer på at vi ikke fikk pusset opp ferdig huset før vi fikk barn... Men hadde ikke villet vente med å få barn heller da! [:D]

Signerer begge disse!

Back
Topp