hva ønsker dere under fødselen?

cathrine2

Gift med forumet
har dere tenkt ut hvilken smertelindring osv dere vil ha til fødselen?? jeg har lyst på lystgass men d har de ikke på kk[:'(] så har jeg tenkt litt på badekar (som smertelindring, ikke til å føde i) kan vel tenkes at jeg hyler etter epidural og[8D]

Jeg har i utgangspunktet ikke tenkt meg noe! Brukte ikke noe med de to forrige da jeg holdt meg hjemme så lenge som mulig og hadde derfor 8 og 9 cm åpning da jeg kom på sykehuset. Syntes det var helt greit å fø uten noe, selvfølgelig var det vondt, men det gikk greit.
Har et ønske om å klare å være hjemme lengst mulig denne gangen også, men nå er det jo over 8 år siden sist jeg fødte så smerteterskelen min har nok blitt litt svekket siden det. Skal på omvisning på sykehuset neste torsdag og da vil jeg være litt mer bevisst på hva som skal skje under fødselen, som f.eks ønsker jeg å fø på krakk..

Jeg har også tenkt å prøve badekaret først på rier så lystgass[8D]. Epidural blir ikke aktuelt for meg - jeg har sprøyteangst og den sprøyta må jo være verdens største!! Dessuten har jeg ikke lyst å forlenge fødselen noe. Det kommer nok til å gjøre vondt uannsett. [:(]

Jeg har ikke bestemt meg for hva jeg vil ha under fødselen! Vil liksom se hvor vondt jeg synes det er og være litt åpen for hva jordmor foreslår.. Men vet veldig godt hva jeg kan få! Og jeg tenker at et varmt bad/dusj kan være god smertelindring, lystgass har jeg lyst til å prøve også om det blir for ille takker jeg ja til epidural. Liker ikke sprøyter, men hvis jeg virkelig vil ha epidural så får jeg bite i det sure eple...

Jeg har lyst å føde uten noen form for medikamentel smertelinring så langt det går. Men ønsker nok bad/dusj og massasje fra mannen som mulig smerelindring. Det jeg vet jeg ikke vil føde i er sånn seng med bøyler (gynkologseng). Må være helt forferdelig å føde slik!

Jeg har tenkt å ta imot tilbud om epidural dersom det er mulig. Alle jeg kjenner som har fått det, skryter veldig av det. I tillegg er det lystgass der jeg skal føde. Sier nok ikke neitakk til det heller[:)]

kan anbefale akupunktur. og badekar som smertelindring.

Forrige gang fikk jeg lystgass men ga den ikke tid til å virke, så den kasta jeg fra meg. Så jeg regner med at jeg skal klare meg uten noe denne gangen også... Men vil gjerne slappe av i badekar hvis jeg kan, for det rakk jeg ikke sist.

jeg har ikke peiling jeg....tar det som det kommer jeg.Vet jo ikke hvor vondt det blir å sånn.....så vi får se[:)]

ORIGINAL: lilla

jeg har ikke peiling jeg....tar det som det kommer jeg.Vet jo ikke hvor vondt det blir å sånn.....så vi får se[:)]

Enig med deg! Eg tar det som det kjem. Kan velge mellom Storken og Føden her i Bergen, og velger nok Storken viss eg får velge. Og viss eg treng epidural så blir eg enten flytta til Føden, eller eg får det på Storken viss det er umulig å flytte meg eller noko.

hum jeg har egentlig lyst til og føde helt normalt uten noe smertelindring annen en at jeg vil sitte i badekaret da men da spørs det om rommet er ledig når jeg skal ha ?:) jaja men d blir vel mer etter hvert skal du se vet ikke hvor go smerte jeg tåller før jeg skriker etter mere bedøvelse ?? :):)

Back
Topp