husvask

tretroll

Forumet er livet
VIP
Lei av sånt jeg...så kom jeg til å tenke på, kanskje noen har noen gode tips, til gode vaskemidler og ting og tang? [:D] Så: Hva bruker dere når dere vasker huset?

Dette bruker jeg:

Hurtigstøvtørk med swiferduster, for grundigere vask bruker jeg fuktig fille og jif kjøkken-spray.
Gulvet støvsuger jeg alltid før vask. Vasker med "hjemmelaga engangsmopper" - jif tørr-mopper som er vridd opp i grønnsåpevann - ny mopp for hvert rom, når jeg skal vaske lett over gulvet. Fille eller vanlig microfiber-mopp til ordentlig vask.
Vinduer vaskes KUN med nylonvask - da blir vinduene skinnende uten gnikk og styr[:D]
Badet vaskes annen hver dag med jif engangskluter (gule rundtomkring og blå på speil og stål) og domestos i doen. En gang i uka (prøver jeg på) vasker jeg med fille, jif-spray og er grundigere enn med engangsklutene. Dusjen sprayes ned med jif universal og så står jeg naken i dusjen og skrubber med sånn gryteskrubb - sånn med svamp og skureflate viss dere skjønner? Nal på glassveggene etter vask.
Kjøkken vaskes med salmiakkvann på klut. vasken skrubber jeg med oppvaskmaskinmiddel (fyller vasken med vann, har i litt pulver, lar stå ei stund og vasker med oppvaskkosten.)

og så kommer jeg ikke på noe mer...[:D][:D][:D][:D][:D]Åssen gjør du det?

Når mannen begynner på jobb igjen skal jeg få meg vaskehjelp....
Tar litt mye tid - så da med 75-80% stilling, henting av unger ++++,
og med en mann som antagelig skal jobbe litt borte + at han kommer
seint hjem fra jobb - tenkte vi at vi ikke skulle bruke den tiden som
er igjen til husvask.
Tar selvfølgelig ikke hjelp hver uke, men annen hver & den andre uken
tar vi litt enkelt på det selv....

Noen som evt. har det, og har et firma/personer og anbefale????

ORIGINAL: BollaPinnsvin79

ORIGINAL: Nates Mamma

Lei av sånt jeg...så kom jeg til å tenke på, kanskje noen har noen gode tips, til gode vaskemidler og ting og tang? [:D] Så: Hva bruker dere når dere vasker huset?

Dette bruker jeg:

Hurtigstøvtørk med swiferduster, for grundigere vask bruker jeg fuktig fille og jif kjøkken-spray.samme her men ved grundigere vask bruker jeg salmiakk/klorin/grønnsåpevann

Gulvet støvsuger jeg alltid før vask. Vasker med "hjemmelaga engangsmopper" - jif tørr-mopper som er vridd opp i grønnsåpevann - ny mopp for hvert rom, når jeg skal vaske lett over gulvet. Fille eller vanlig microfiber-mopp til ordentlig vask.Jeg bruker mopp ved gulvvask

Vinduer vaskes KUN med nylonvask - da blir vinduene skinnende uten gnikk og styr[:D]salmiakk/nylonvaskvann

Badet vaskes annen hver dag med jif engangskluter (gule rundtomkring og blå på speil og stål) og domestos i doen. En gang i uka (prøver jeg på) vasker jeg med fille, jif-spray og er grundigere enn med engangsklutene. har pleid å vaske badet sånn annenhver dag med såpevann, men når jeg leste innlegget ditt så lurer jeg på om jeg skal kjøpe engangskluter jeg også[:D] i dassen bruker jeg jif skurekrem eller domestos og hansker og skrubb...ille nøye oppunder kanten[:D]

Dusjen sprayes ned med jif universal og så står jeg naken i dusjen og skrubber med sånn gryteskrubb - sånn med svamp og skureflate viss dere skjønner? Nal på glassveggene etter vask.Akkurat som jeg gjør[:D][:D][:D]...typen ler av meg hver gang[:D]...sexy[8D]

Kjøkken vaskes med salmiakkvann på klut. vasken skrubber jeg med oppvaskmaskinmiddel (fyller vasken med vann, har i litt pulver, lar stå ei stund og vasker med oppvaskkosten.)I vasken har jeg brukt jif skurekrem, men den lager riper så kanskje jeg skal gjør som deg???[:D]

og så kommer jeg ikke på noe mer...[:D][:D][:D][:D][:D]Åssen gjør du det?

de Jif engangsklutene er GENIALE, vasker skikkelig reint og ordentlig. Virkelig verdt investeringa. bare ikke bruk de gule på speilet, det er ikke vellykka...[:D] har salmiakk i type jule- og vårrengjøring sånn rundt i huset jeg også, men sånn en gang i uka (eller hver 14. dag om jeg er lat) bruker jeg bare jif evt grønnsåpe til støvtørr....[:D]

Røvermamma: Sebbas mamma har i alle fall vaskehjelp. Det skal jeg også ha når vi flytter i enebolig....men denne lille leil. skal jeg klare....under tvil[&:] men nå er det slutt på skjortestryking...vi skal få smartclub skjorteavtale så får gubben reine skjorter ferdig strøket en gang i uka[;)]

er det bare meg, bolla og røvermamman som vasker hus????

forresten bolla: Tips ang do-vask.....???? Jeg har en do sol LUKTER (har gjort det siden vi flytta hit.) er ikke kloakk....lukter mer tiss.....eller sånn "dødt" som det gjør på utedasser!![:'(] Jeg skrubber meg i hjel med domestos og klorin, oppunder kanter og alt jeg kommer på men lukta går ikke bort[:@][:'(][:@][:'(] noen tips?????? DU som har støv og do-dritt på hjernen[:D][:D][:D][:D]????

I forhold til det dere skriver om får eg ein fornemmelse av at eg ikkje vasker. For å si det sånn, skjønner ikkje halvparten av det som står der[8D][:D] Er ikkje flink til grundig vask, blir berre sånn at det verste støvet og dritten holder seg borte her ja. Skjønner eg bør skjerpe meg[8|]

ORIGINAL: Nates Mamma

er det bare meg, bolla og røvermamman som vasker hus????

forresten bolla: Tips ang do-vask.....???? Jeg har en do sol LUKTER (har gjort det siden vi flytta hit.) er ikke kloakk....lukter mer tiss.....eller sånn "dødt" som det gjør på utedasser!![:'(] Jeg skrubber meg i hjel med domestos og klorin, oppunder kanter og alt jeg kommer på men lukta går ikke bort[:@][:'(][:@][:'(] noen tips?????? DU som har støv og do-dritt på hjernen[:D][:D][:D][:D]????

Sån er det her også[:'(][:'(] Ei venninde av meg sa hun hadde samme problemet.. Har prøvd mye rart jeg også, men ingenting som funker... Si ifra viss du finner ut noe[;)]

Ellers vasker jeg når jeg må og føler for det..Har vært så slapp pga. lavt jernlager så merker det har blitt lite husvask i det siste. Men snart skal jeg ta julevasken, DET blir deiligt det.

Back
Topp