Husmorstips

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Har du noen knallgode husmorstips du vil dele? Noen du tenker at alle burde få vite er superbra? :)

Eddik er super til det meste av reinhold :)
Til bollebakst er det 1 ts bakepulver pr gjerpose som gjer deigen enno meir luftig. Om du også brukar vaniljesukker blir det super godt :)

Eddik er super til det meste av reinhold :)
Til bollebakst er det 1 ts bakepulver pr gjerpose som gjer deigen enno meir luftig. Om du også brukar vaniljesukker blir det super godt :)
Kjempegodt bolletips. Det må jeg huske :) eddiken er super, ja. Som gravid syns jeg lukten aldri forsvinner. Men det gjør den jo, sånn egentlig ;)

Eddik fjerner vond lukt fra klær. 0.5 dl istedenfor skyllemiddel fjerner lukt av oppkast, svette etc.

Bakepulver er gull til å vaske kaffekanna med, 1ss og kokende varmt vann fjerner vond lukt/smak fra kanna. :)

Gallesåpe fjerner babybæsj fra ulltøy. :p

Litt bakepulver oppi kaffikanna sammen med glovarmt vann. La stå i noen minutter og kanna er glinsende ren :)

Natron, eddik, bakepulver og sitron! Så er du dekka!
Ellers, til å vaske dusjen: spray med valgfri såpe på dusjveggene. Ta på deg skrubbehansker, og skrubb veggene. Blir skinnende rent på null komma niks!

Sengetøy legger alltid ferdig bretta sett inni det ene putetrekket. Altså, både laken og dynetrekk (og evt flere putetrekk). Så slipper jeg å lete etter matchende deler. :)

Våtservietter funker til veldig mye
Eddik er knall å vaske speil med, og fjerne lukt etter feks hundetiss, og som tøymykner

Vi slet tidligere med at vasken på kjøkkenet ofte gikk tett siden vi halte ut noe vi trodde bare skulle være flytene, men så obs så var det noe annet oppi.

Jeg har kjøpt en stor ekstra sil jeg heller alt frokostblandings rester, sauser +++ oppi.
Det bløte går da i sluken, og det som ligger igjen går i matavfallet.
Heller også innholdet i te kannen i silen slik at te restene kan få rent av seg før de går i matavfallet slik at det ikke blir så bløtt der

Oi, takk for tips :-D
Skal bake boller idag ;-)

Om du vil ha sikkelige gode og fluffy bollar, OG har tid til det:
- Lag deigen og la den heve i ca 2 timar. Hugs å at den bør vere litt små klissete.
- Etter elt forsiktig med litt mjøl for å få det beste taket på deigen. La den stå i ca 10-15 min før du trillar emnene ut til bollar.
- La bollane etterheve i minimum 30 min.

Eit anna tips er å sette til side litt av smøret, skjer det opp i små biter som du tar oppi deigen heilt til slutt. Da "smører" du deigen og det vil da smelte når du steiker bollane :)

Back
Topp