Husmorråd del 1

• Trådstarter Trådstarter Choice
  • Opprettet Opprettet
C

Choice

Guest
Koking av egg[8D]

Skal man stikke hull på den butte eller spisse siden?

Helt igjennom eller bare såvidt gjennom skallet?

Skal man legge egget oppi når det begynner å koke eller når man har i vann helt i starten?

Så perfekt at du svarte! Skal jeg la de koke lenge ca når jeg skal lage den magiske eggesalaten din[:)]?

Stikke hull på skallet: bare en millimeter ca. og har alltid gjort det i den "spisse" enden.

Koke: Du kan legge eggene i fra vannet er kaldt, eller når det koker. Bare beregn tid deretter.

Ett tips til: Hvis du skulle allikevel være uheldig og ett av eggene "sprekker" kan det være lurt å ha i litt salt i vannet. Det stopper at egget lekker.

Thank you girls[:D]

Og glmag: hehe.. thank you en gang til..: Har ofte problem med at eggene lekker[8D]

jeg har de i kaldt vann. stikker ikke hull og 8 minutter etter vannet begynner og koke.

mamman til emil. har du en oppskrift på salaten din? [;)]

Lærte da jeg jobbet på prior at eggene skal stikkes i den butte enden, det er der luftlomma i egget ligger.
Stikk bare til du er såvidt gjennom skallet, ca 1 mm.
Du kan velge å la dem ligge i kjelen fra du setter vannet til kok, eller å ha dem i når det koker, spiller ingen rolle-
Jeg koker eggene i 10 minutter så er jeg sikker på at de er gjennomkokt.

Lykke til [:)]
Deler du oopskrifta på den eggesalaten forresten?? [:)]

Jeg lager den på måfå! Hehe.. Lager stooor porsjon jeg da. 10 kokte egg som jeg deler og blander med ca 1 pose majones(i sånn 2-pk. Må være lettmajo! Ekkelt med ekte[:'(])
Så har jeg en halv boks med bokskinke(bruker hermetisk jeg) som jeg deler opp i små biter. Så bittelitt purreløk! 2 cm fra stilken kanskje..(begynner på det hvite)
Så smaker jeg til med salt og pepper[;)]

Bon apetit!

Heeer er det Mamman til Emil skrev om eggesalaten sin igår[:D][8D]

Back
Topp