Husmor

tippetue

Forumet er livet
Ja ville dere valgt å bli "husmor" /hjemmeværende hvis økonomien tilsvarte det?

Hva er deres synspunkt på det?

Nei, ikke på fulltid.
Men hadde mer enn gjerne hatt et par dager i uka hjemme med hus og barn [:)]

ORIGINAL: tippetue

Ja ville dere valgt å bli "husmor" /hjemmeværende hvis økonomien tilsvarte det?

Hva er deres synspunkt på det?

Ja, jeg ville ihvertfall prøvet det ut. Jeg har masse hobbyer da som jeg ønsker å kunne dyrke ut :) Så hvorfor ikke:)

Jeg har økonomi til å velge, og når fødselspermisjonen min er slutt, så velger jeg å jobbe 50%. Jeg liker jobben min, liker utfordringene, og liker å lære nye ting. Så liker jeg enda bedre å bruke tid sammen med barna mine, og vil ikke gå glipp av for mye av småbarnstiden. Føler at jeg får både i pose og sekk ved å jobbe 50%.[:)]

Ja koser meg hjemme nå.

Grunner er at sambo har muligheten til å ta noe reise jobbing og da på ca 8uker i løpet av ett år vil han tjene mer enn hva jeg ville gjort i en 100% stilling på 1år.

Men hvis han reise blir det vanskelig for meg å ha en fast jobb, vi har ikke noen til å passe barna, og vi bor ikke så sentralt så vi må kjøre overalt, så henting i bhg og skole hadde ikke gått.

Men at jeg da heller kan ta vikar jobber i bhg når sambo ikke jobber vekk.

Barna vil jeg ha litt i bhg uansett for det sosiale de får der er uvurderlig.

Har jo vært hjemme siden 2008 pga graviditet og permisjon så blitt ganske vandt med å være hjemme og ordne, men så er det det å gjerne skulle vært litt mer sosial å da[:)]

Men føler å det ikke er like akseptabelt å være hjemmeværende nå for tiden,føler folk tror man er på sosialen eller noe liksom...[;)]

Håper vi kan klare å finne en løsning som gjør at kabalen går opp[:)]

Nei, det ville jeg ikke.

Ønsker ikke å være 100% hjemmeværende når permisjonen er ferdig, selvom vi hadde klart det økonomisk. Jeg trives i jobben min, og kjenner jeg har godt av å bryne meg på annet enn bare mammarollen:) Når det er sagt, ønsker både jeg og mannen min å ha mye tid sammen med barna, så vi tenker vel å jobbe 75 - 80 prosent begge to. Slik unngår vi også alt for lange dager i barnehagen[:)]

Jeg kunne aldri tenkt meg å være hjemmeværende på heltid - men syns det er flott om jeg ikke trenger å jobbe fullt. Godt å en eller to dager i tillegg til helga hjemme i uka - for husarbeid og kortere barnehagedager. Men jeg trenger det sosiale ved å gå på jobb. Og føler det er veldig meningsfullt å jobbe.

Nei kunne ikke tenkt meg det i utgangspunktet, men hvis det f.eks var for en periode som var viktig for mannen min hadde jeg gjort det[:)]

ja, for en stund, men ikke ever liksom.. skulle så gjerne vært hjemmeværende husmor frem til snuppa var 2 år, men er litt arb.menneske, så tror nok jeg trenger jobb og mye ansvar i det lange løp.
men jobbet 60% hadde passa meg perfekt. mye tid til mann, barn, venner, hus, jobb osv... *drømmedrømme*[:)]
har et håp om å jobbe redusert en stund etter endt permisjon hvis vi får flere barn.

Jeg jobber 80 % nå, og det er helt greit... Kunne kanskje jobbet kortere dager visst det hadde vært mulig i jobben min.

Kanskje et år ekstra etter permisjon om vi hadde hatt mulighet til det, men ikke for alltid...

Jeg jobber 80 % nå og det er deilig [:)]

Jeg kunne nok godt gjort det en periode ja [:)] Jobber i 100% stilling som sykepleier, med vakter både helg, kveld og høytider, hadde vært supert å slippe!! Men dessverre er økonomien sånn at jeg ikke tror jeg kan gå deltid en gang [&o]

NEI! nå har jeg vært sykmeldt på slutten av svangerskapet og hjemme nå, og nyter dagene nå. Men gleder meg til å komme meg ut i jobb igjen. Har heldigvis en deal med jobben så jeg setter meg på toget her kl åtte og jobber på toget, og samme tilbake så jeg er hjemme til fire. Dermed er det null stress med henting og levering. Ellers ville jeg kanskje jobbet 80%

Jeg måtte plutselig tenke over det på nytt. Mannen min fant en jobbannonse i går, for en drømmejobb på et sted jeg ikke kan få jobb. Jeg har nå sagt at vi eventuelt kan flytte dit et år, men ikke mer. Tror heldigvis ikke det blir noe av, for jeg kjenner jeg blir smådårlig av tanken på et helt år hjemme, på et sted der jeg ikke kjenner noen. Ikke er det samme tilbudet av babyaktiviteter der som her heller...

I din situasjon tror jeg at jeg ville prøvd å få noen vakter når samboeren var hjemme, og sett hvordan jeg trivdes med det.[:)] Tror dessverre du har rett i at mange har fordommer mot hjemmeværende husmødre, synd det skal være slik.

ORIGINAL: merete_80

Nei, det ville jeg ikke.

Jeg ville ikke det.. beundrer de mødrene som er hjemme med flere barn, for det er minst like tøft eller tøffere enn mange jobber!
Jeg trives med å være ute av hjemmet og jobbe, syntes det var deilig å komme i gang igjen etter permisjon sist. Men koser meg veldig med å ha permisjon igjen nå, så akkurat permisjonsåret med baby er jeg veldig takknemlig og glad for. Tenk så heldige vi er.. og vi blir kjent med barna våre på en helt annen måte enn i andre land der de blir tvunget til å overlevere barna til besteforeldre osv. etter bare et par -tre mnd...
Alma begynte i bhg da hun var 13 mnd, og det kommer nok Luna også til å gjøre. Det var veldig passe for oss!

så absolutt hvertfall de 5 første leve årende til ungene, ville selvsagt hatt dem i barnehagen også slik at de fikk sosial omgang med andre barn, men jeg elsker den tryggheten jeg har nå med at jeg ikke har noe jobb og ta meg fri fra hvis Rihana er syk, og at jeg kan hente i barnehagen på 5 min hvis det er noe. også er det lettere og ha styring på huset når man er hjemme [8D]

ORIGINAL: constanze

så absolutt hvertfall de 5 første leve årende til ungene, ville selvsagt hatt dem i barnehagen også slik at de fikk sosial omgang med andre barn, men jeg elsker den tryggheten jeg har nå med at jeg ikke har noe jobb og ta meg fri fra hvis Rihana er syk, og at jeg kan hente i barnehagen på 5 min hvis det er noe. også er det lettere og ha styring på huset når man er hjemme [8D]

Jeg kunne tydligvis ikke blitt fulltids husmor om jeg ville heller... Her ser huset verre ut de dagene vi er hjemme hele dagen...[>:]

ORIGINAL: Sukkertopp

ORIGINAL: constanze

Jeg kunne tydligvis ikke blitt fulltids husmor om jeg ville heller... Her ser huset verre ut de dagene vi er hjemme hele dagen...[>:]

Det gjør det helt klart her også[&:]

Back
Topp