Husmor-humør :)

gravidsol

April 13 FTW :D
Jeg har aldri vært noe husmoremne før. Laget mat bare av nødvendighet, ryddet og vasket viss jeg gadd eller det kom besøk og hatet å bake. Siste uken har jeg ryddet og vasket hele leiligheten eks antall ganger, jeg elsker å lage mat og få skryt av mannen. Ikke minst har jeg gått amok med baking. Bakt boller i alle varianter, mannen har fått scones med til lunsj hver dag og i kveld fant jeg ut at det er på tide å fylle fryseren med brød. Jeg elsker å være husmor. Er så utrolig deilig å se leiligheten som er gullende ren og at bakverkene mine blir vellykket. Er det flere enn meg som har fått det litt sånn etter at det kom barn i hus?

Flinka!!! :D Tenker mannen din trives :)

Hahaha, ja, her også.. Har funnet masse oppskrifter, laga mat fra bunnen av, OG kjøpt stavmikser. Sikkert fordi man nesten er hjemme hele tiden, og da legger man en ekstra innsats i ting som omhandler hjemmet og blir mer bevisst :)

Flink!
Her er det en som roper hver gang jeg legger han fra meg så her er det mannen som gjør husarbeid :p Blir veldig flink til å gjøre ting med en hånd da!

Haha!! Her også! Koser meg skikkelig og mannen er drit fornøyd :D

Niks!! 

Liker å ha det rent og ryddig, men det har jeg alltid gjort, så vasking og rydding blir det selvsagt. 
Men noe baking gidder jeg ikke prøve på engang. Derimot liker jeg å prøve nye middager innimellom! 

Nå er det jo faktisk kun jeg her i huset som legger merke til om det er ryddig eller ei, og om jeg lager noe som viser seg å være godt til middag, så må jeg skryte av meg selv. Så mulig derfor jeg ikke er så voldsom på husmor-området.
Storebror er ingen voldsom middagsspiser, så middagene jeg lager spiser jeg som regel alene - kjedelig!! Heldigvis bor mamma og de rett oppi veien, så vi er ofte der på middagsbesøk..

*Misunnelig...*

(Her går dagene i ett med å prøve å holde et minimum av renslighet... Storebror og hunden prøver å rote/støve mest mulig) Ferier og hytteturer sørger for klesvask til taket og vesla sørger for at ekstra minutter skal det koses, spises og soves i fanget...)

var sånn eg hadde det før eg fikk barn... nå får eg jo nesten ikkje tid te noe,,,,, misunnelig på dere spm får til så mye!!

Eg har egentlig ikke tid til å drive med baking og husstell, men tar meg tid. Spesielt til bakingen. Det har blitt min kosetid for meg selv. Når eg knar brøddeigen, så forsvinner alt stress og eg får ut litt aggresjon som kanskje har bygget seg opp. Det har blitt min terapi :)

Back
Topp