Skrev et innlegg for en stund siden om at kjæresten skulle kjøpe hus, jeg er arbeidsledig og at vi diskuterte hvordan vi skulle dele utgiftene. Vi har funnet ut at jeg skal eie jeg også, men mindre enn han, hvor mange prosent vet jeg ikke enda, men det blir ettersom hvor mye jeg har råd til. Syntes det er bedre å eie litt enn ingenting. Men så har vi sett på et hus med utleie leilighet i kjelleren, og da er spørsmålet mitt: hvor skal disse pengene gå? Hvis vi eier feks 30/70, er det da riktig at leien vi får inn også deles 30/70? Den kommer selvsagt til å gå inn på lånet, men greit og vite hva som er rett. Jeg trodde kanskje at leien ble delt 50/50 så de pengene ikke går til noen av oss, men det blir kanskje feil. Når det kommer til andre utgifter så har han en årslønn på 450000 kr uten overtid, så jeg mener det er rettferdig at han bidrar med mer (men hvor mye mer?) jeg kommer aldri til å tjene så mye, da fikk jeg til svar at han hadde gjort seg fortjent til pengene.. Joda, greit det, men skal jeg tjene så mye så må jeg jo jobbe 24 timer i døgnet og noen må jo passe barnet. Jeg kommer jo til å gå hjemme med vårt barn det første året, er dette noe som burde tas hensyn til?