Husker ikke hvordan dette skal være

babyliten

Forelsket i forumet
Dette er det første svangerskapet jeg faktisk har gått lengre enn 3-4 dager før SA. Jeg har ei datter som er over 6 år nå, så jeg husker ikke noe spesielt egentlig. Men har stikkinger, ubehag og kjennes ut som noen drar i magen min noen ganger - men ikke noe som tyder på at jeg holder på å miste. Er dette helt normalt? :wacky: Tok også HCG test på fredag og en ny i dag for å se om den forhøyer seg. Den jeg tok på fredag lå på nesten 1500, så håper for gudsskyld at den har forhøyet seg. Vet jo ikke helt hvor langt jeg er på vei heller mtp at jeg ikke fikk TR etter siste SA. Ut ifra SA så er jeg 5+2 i dag.

Det du beskriver at du føler, akkurat sånn har jeg det også :confused:;) Ubehag, strekking og stikking...menssmerter har jeg også, som iler nedover lårene fra lysken...og bak i korsryggen :shy:
Igår kveld når jeg hadde lagt meg så ble jeg faktisk litt engstelig over at det skulle være SÅ ubehagelig :rolleyes:
Burde egentlig huske litt fra de to tidligere sv.skapene mine, men det meste er glemt! :p:p Tror det vi føler er helt normalt, det skjer jo utrolig mye der nede nå :love7:Heartred

Kjennes likt ut her. Tredje svangerskap, og puppene er sykt ømme i tillegg.

Det er i hvert fall ekstremt mye som foregår i mageområdet mitt! Det høres ut som det du har er helt normalt. Og hCG på 1500 før uke 5 er jo veldig bra :)
Jeg er i uke 5 nå da, er det vi tror allefall hvis vi skal gå ut ifra siste SA. Men som legen sa at det kunne være lengre også ettersom EL kunne kommet like etter SA´en. Jeg føler meg ikke noe bekymret egentlig, håper bare den holder seg der i minst 8 mnd :D

Det du beskriver at du føler, akkurat sånn har jeg det også :confused:;) Ubehag, strekking og stikking...menssmerter har jeg også, som iler nedover lårene fra lysken...og bak i korsryggen :shy:
Igår kveld når jeg hadde lagt meg så ble jeg faktisk litt engstelig over at det skulle være SÅ ubehagelig :rolleyes:
Burde egentlig huske litt fra de to tidligere sv.skapene mine, men det meste er glemt! :p:p Tror det vi føler er helt normalt, det skjer jo utrolig mye der nede nå :love7:Heartred
Har ikke fått noen menssmerter da, og håper egentlig jeg ikke får slike smerter heller. Ser på disse ubehagene som positiv og at kroppen holder å å ordne klart :Heartpink Ja jeg trodde kanskje jeg skulle huske noe fra mitt første fullgåtte svangerskap, men nei :laughing021

Mye greier som foregår her også! Håper det er et godt tegn i forhold til SA! Men blir jo redd når intensiteten i symptomene går opp og ned for hos meg forsvant symptomene før SA.

Mye greier som foregår her også! Håper det er et godt tegn i forhold til SA! Men blir jo redd når intensiteten i symptomene går opp og ned for hos meg forsvant symptomene før SA.
Ja er nettopp det. Jeg hadde forskjellige smerter under hver SA. Sist hadde jeg ikke store smertene annet enn vanlige menssmerter, men blir så man sitter å kjenner ekstra etter egentlig :-( vi får krysse fingrene for hverandre :-)

Ja er nettopp det. Jeg hadde forskjellige smerter under hver SA. Sist hadde jeg ikke store smertene annet enn vanlige menssmerter, men blir så man sitter å kjenner ekstra etter egentlig :-( vi får krysse fingrene for hverandre :-)
Det er ikke så lett å forstå seg på den det kroppen alltid. Men vi får krysse det som kan krysses for at det går bra ;) har du fått svar på den siste prøven? Jeg skal til gyn på mandag, så spent på oppfølgingsoppleggget jeg får

Det er ikke så lett å forstå seg på den det kroppen alltid. Men vi får krysse det som kan krysses for at det går bra ;) har du fått svar på den siste prøven? Jeg skal til gyn på mandag, så spent på oppfølgingsoppleggget jeg får
Husker ikke eksakt tallene, men hadde økt godt over det dobbelte :-) er henvist til tidlig ul nå på onsdag og jordmor skrev i henvisningen at jeg skulle inn hver uke. Så jeg får allefall bra med oppfølging, men jordmor sa at det var en selvfølge etter 5 aborter. Skulle ha fått oppfølging for lenge siden mente hun :-)

Husker ikke eksakt tallene, men hadde økt godt over det dobbelte :-) er henvist til tidlig ul nå på onsdag og jordmor skrev i henvisningen at jeg skulle inn hver uke. Så jeg får allefall bra med oppfølging, men jordmor sa at det var en selvfølge etter 5 aborter. Skulle ha fått oppfølging for lenge siden mente hun :-)
Det skulle du så absolutt! Og så bra med god stigning da!

Høres ut som ligamentsmerter :-) Jeg er litt bekymret for jeg har ingen smerter eller murringer. Det hadde jeg forrige gang husker jeg.

Høres ut som ligamentsmerter :-) Jeg er litt bekymret for jeg har ingen smerter eller murringer. Det hadde jeg forrige gang husker jeg.
Hva er ligamentsmerter? :p jeg hadde ikke noen tegn til at jeg gikk gravid med nr 1. Fant ut i uke 18 at jeg var gravid, så jeg tror kanskje det er fra person til person :-)

Hva er ligamentsmerter? :p jeg hadde ikke noen tegn til at jeg gikk gravid med nr 1. Fant ut i uke 18 at jeg var gravid, så jeg tror kanskje det er fra person til person :-)
Det er når ligamentene (leddbånd) strekker seg for å gi plass til det som foregår der nede og det kjennes. Det varierer hvor mye man kjenner det, jeg oppdaget ene graviditeten sent og kan ikke huske at jeg kjente det da, men kjenner det nå og med førstemann så tror det er litt sånn at man gjerne må være oppmerksom også varierer det fra graviditet til graviditet. Dersom man ikke mistenker graviditet er det jo også lett å tenke at noe som evt foregår der nede er syklusrelaterte smerter eller noe med tarmen.

Jeg kjenner det veldig godt, og det før test. Våkner med menssmerter og er øm/stikker gjennom hele dagen. Var ganske redd de første dagene, men skjønner det er sånn det skal være :)

Jeg kjenner det veldig godt, og det før test. Våkner med menssmerter og er øm/stikker gjennom hele dagen. Var ganske redd de første dagene, men skjønner det er sånn det skal være :)
Hadde det akkurat likt, men hos meg var de verste smertene på kvelden.

Jeg har litt menssmerter innimellom jeg og, og da tenker jeg at jaja. Nå går det galt. Men nå er jeg over 6 uker, og magen har allerede kommet seg (er jo kun luft for det meste), så er ikke så nervøs lenger nå. Gleder meg til ul på onsdag <3

Jeg har litt menssmerter innimellom jeg og, og da tenker jeg at jaja. Nå går det galt. Men nå er jeg over 6 uker, og magen har allerede kommet seg (er jo kun luft for det meste), så er ikke så nervøs lenger nå. Gleder meg til ul på onsdag <3
Masse lykke til på onsdag. Jeg skal til gyn i morgen og regner med at hun tar en tidlig UL selv om jeg tror det er alt for tidlig å se noe, men håper hun klarer å beregne termin siden jeg er usikker på hvor langt jeg egentlig er.

Back
Topp