Husker dere tråden min fra tidligere dag, om ingen legetime?

*Labambie

Forumet er livet
Da ble jeg jo henvist til legevakta nå i kveld. Jeg er så tett, og sliter med å puste og å sove kan jeg bare glemme. 
Så etter å ha holdt ut frem til legevakta åpner ringer jeg ned å spør om jeg kan få komme, samt at jeg har blitt henvist fra den ene til den andre i dag. Og jeg forklarer situasjonen og hvordan jeg har det. Vet dere hva dama svarer meg? "Det er slitsomt å være forkjøla".....  Og henvist tilbake igjen til fastlegen i morra... 

Seriøst? Har du ennå ikke fått vært hos legen? Hvorfor fikk du ikke komme ned til legevakta da?

Er ikke legevakten slik at man bare kan gå ned der å vente på tur da? Slik er nå det i hvertfall i byen jeg bor i.
Har vært ørten tusen ganger på legevakten, har aldri ringt først å spurt om å få komme.
Om du drar ned på legevakten, så må de hjelpe deg.

WTF? Seriøst? De skal ta imot deg. Om du ikke har fått time er da uansett, kommer man på legevakten skal man undersøkes!emoticon

Reduce skrev:
Er ikke legevakten slik at man bare kan gå ned der å vente på tur da? Slik er nå det i hvertfall i byen jeg bor i.
Har vært ørten tusen ganger på legevakten, har aldri ringt først å spurt om å få komme.
Om du drar ned på legevakten, så må de hjelpe deg.

er ikke slik alle steder,her må vi ringe til en vakt tlf, så blir vi opringt av legen som da avgjør på tlf om vi trenger legehjel eller om det kan vente til dagen etter. Hvis legen mener det beste er å bli sett på med en gang så enten så avtaller en tid en ska møttes på legesentere eller legen kommer til oss

Utrolig dårlig at ingen vil ta deg inn når du er så tett

Det er når jeg blir behandla sånn at jeg nesten skulle ønske jeg døde, bare for å gi vedkommende en lærepenge...

Tøsa skrev:
Det er når jeg blir behandla sånn at jeg nesten skulle ønske jeg døde, bare for å gi vedkommende en lærepenge...

Jøss! Håper inderlig det ikke skjer 

Tøsa skrev:

Næmmen huffda :( 

Men kan du ikke bare møte opp? Ikke ring først, gå til luka og pes hun dama i trynet, grin og overdriv om du må det. Høres forbanna slitsomt ut, du trenger jo søvn og når medisinene gjør deg våken så sliter du i tillegg litt ekstra :(

Tøsa skrev:

Fy da! Sånt snakk 

hva med en hastetime hos fastlegen i morgen?  de har jo x antall slike timer innimellom.

du kan jo ikke gå slik.

noe reseptbelagt som løser opp?

Få mannen din til å ringe opp og si at du begynner å bli blålig på leppene... Kanskje de tar deg inn da?

Legevakta er sånn telefonvakt her også... Men de overlapper jo med legekontoret så en får akutt hjelp hele dagen selv om det ikke er ambulanseverdig liksom. Husker du skrev at du måtte vente til kl 16 med å ringe legevakta, det er urimelig synes jeg!

Haff, så slitsomt!
Vi må ha møtt på samme person. Da lillemor hadde mellomørebetennelse og hadde skreket seg gjennom 3 netter og jeg hadde halsbetennelse i tillegg og sa noe sånt som "nå begynner vi å bli litt slitne", fikk jeg slengt i trynet at "nei, det er ikke idyllisk å være småbarnsmor..." 

God bedring!

stinefine skrev:
Haff, så slitsomt!
Vi må ha møtt på samme person. Da lillemor hadde mellomørebetennelse og hadde skreket seg gjennom 3 netter og jeg hadde halsbetennelse i tillegg og sa noe sånt som "nå begynner vi å bli litt slitne", fikk jeg slengt i trynet at "nei, det er ikke idyllisk å være småbarnsmor..." 

God bedring!

Fy f*en! Må være hun dama vi møtte i våres da snuppeluring hadde halsbetennelse det. Ungen kom bort til resepsjonen med meg, men fikk streng beskjed om å sette seg i venterommet, for hun ville nemlig ikke bli smitta! 

Labambie skrev:

stinefine skrev:
Haff, så slitsomt!

God bedring!

Fy f*en! Må være hun dama vi møtte i våres da snuppeluring hadde halsbetennelse det. Ungen kom bort til resepsjonen med meg, men fikk streng beskjed om å sette seg i venterommet, for hun ville nemlig ikke bli smitta! 

Nei, fysjom, tenke å ta med syke barn til _legevakta_ liksom.. dere må jo har vært sprø...

Back
Topp